مقایسه فری پیک و کانوا؛ کدام ابزار طراحی برای مبتدیان بهتر است؟

اگر به طراحی و ویرایش عکس علاقه‌‌مند هستید حتما نام دو سایت طراحی فری پیک و کانوا را شنیده‌اید و شاید تجربه استفاده از آن‌ها را داشته باشید. تا چندین سال پیش همه برای ویرایش عکس و طراحی تصاویر گرافیکی به سراغ نرم‌افزار فتوشاپ می‌رفتند. فتوشاپ خیلی حرفه‌ای و خوب عمل می‌کند، اما کار با آن سخت بوده و نیاز به تخصص و آموزش دارد.

در سال‌های اخیر نرم‌افزارهای طراحی کار را برای همه آسان کرده‌اند، به این صورت که هر فرد مبتدی نیز می‌تواند از طریق رایانه یا گوشی موبایل نیازهای طراحی خود را از طریق آن‌ها برطرف کند. در ادامه این مطلب از انارگیفت به مقایسه فری پیک و کانوا دو ابزار مفید طراحی می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

 

فری پیک Freepik چیست؟

فری پیک چیست؟
فری پیک چیست؟

Freepik یک سرویس طراحی آنلاین است که از طریق آن به مجموعه‌ای از تصاویر، عکس‌، وکتور، موکاپ و هر آن‌چه برای طراحی و ساخت و ویرایش یک تصویر نیاز دارید دسترسی خواهید داشت. فری پیک به عنوان یک ابزار ضروری و یک مرجع تخصصی برای طراحان و گرافیست‌ها شناخته می‌شود.

علاوه بر این با خرید اشتراک Freepik به قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله دسترسی کامل به آرشیو محتوای فری پیک، حذف تبلیغات، خرید فایل پریمیوم از فری پیک، آپدیت روزانه محتوا و موارد مشابه دسترسی خواهید داشت.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

 

کانوا Canva چیست؟

کانوا چیست؟
کانوا چیست؟

سرویس Canva یک نرم‌افزار طراحی تحت وب است که محیط کاربری ساده و آسانی داشته و برای کار با آن به تخصص خاصی نیاز ندارید. کانوا، یک پلتفرم خوب برای طراحی و ساخت پوستر، بنر، پست‌ و استوری اینستاگرامی است که با طرح‌ها و قالب‌های آماده کار شما را آسان می‌کند. با استفاده از انواع قالب‌‌های قابل تنظیم، انواع چیدمان، ویرایش، ابزارها و گزینه‌های مختلف طراحی می‌توانید به راحتی هر تصویری را ویرایش و طراحی کنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

با خرید اشتراک Canva از انارگیفت می‌توانید به مزایایی مانند دسترسی به فضای ذخیره‌سازی ابری، امکان تشکیل گروه و همکاری بر روی یک پروژه، امکان چاپ طرح‌ها به صورت مستقیم از برنامه، امکان آپلود مستقیم به فضای مجازی و … دسترسی داشته باشید.

 

مقایسه فری پیک و کانوا

مقایسه فری پیک و کانوا
مقایسه فری پیک و کانوا

پس از مقایسه و کار با هر دو برنامه، مشاهده می‌کنیم که هر دو ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. در طراحی ما به ابزارهایی نیاز داریم که کار ما را سرعت ببخشند. از آن‌جایی که هر دو ابزار آنلاین هستند، کارآمد بوده و نیازی نیست تا منتظر بارگذاری برنامه شویم.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

 

ویژگی‌های مشترک فری پیک و کانوا

هر دو برنامه ویژگی‌های خوب مشترکی دارند که در انجام طراحی به ما کمک می‌کنند. قبل از این‌که به بررسی تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم، بهتر است ویژگی‌های مشترک فری پیک و کانوا را مطرح کنیم:

  • Canva و Freepik هر دو ابزارهای طراحی گرافیکی مبتنی بر وب هستند. هر دو قابلیت‌‌های ساده و ابتدایی ایجاد یک تصویر گرافیکی و ویرایش عکس را دارند. استفاده از آن‌ها برخلاف برخی از ابزارهای ویرایش Adobe ساده و شهودی است.
  • هر دو یک نسخه رایگان از خدمات خود را ارائه می‌دهند و برای شروع استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ندارید. البته برای استفاده از تمامی قابلیت‌های هر دو برنامه باید اشتراک آن‌ها را تهیه کنید.

موارد زیر از جمله مزایای کلی و مشترک کانوا و فری پیک می‌باشند:

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

مزایای کلی و مشترک کانوا و فری پیک
مزایای کلی و مشترک کانوا و فری پیک
  • قالب‌های آماده برای ایجاد تصاویری که به صورت رایج در سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.
  • امکان آپلود تصاویر و یا استفاده از تصاویر بدون حق امتیاز ارائه شده توسط کانوا و فری پیک
  • قابلیت Drag-and-drop (کشیدن و رها کردن) آیکون‌ها، متن یا تصاویر روی گرافیک یا تصاویر دیگر که کار طراحی را آسان می‌کند.
  • دسترسی به فونت‌های مختلف برای استفاده در نقل قول‌های گرافیکی یا سرفصل‌ها
  • امکان دانلود طرح‌ها و استفاده فوری از آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و چاپ
  • ادغام برنامه‌های اختیاری

حالا به سراغ تفاوت‌های این دو سرویس می‌رویم:

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

 

تفاوت های فری پیک و کانوا

تفاوت های فری پیک و کانوا
تفاوت های فری پیک و کانوا

Freepik قابلیت‌های بسیاری دارد، اما استفاده از آن برای مبتدیان دشوار است. از آن‌جایی که نمی‌توانید هیچ قالبی را به صورت آنلاین ویرایش کنید، گزینه‌های عجیب و غریب زیادی برای دانلود هر قالب وجود دارد. پیش از استفاده از این ابزار باید کمی تحقیق کنید.

یک ویژگی جدید در نسخه بتا معرفی شده که به ویرایش قالب‌ها به صورت آنلاین کمک می‌کند. البته در آن با یک محدودیت روبه‌رو هستیم و این‌که در نسخه بتا تعداد محدودی از قالب‌ها را در اختیار داریم.

اگر یک حرفه‌ای هستید فری پیک یک گزینه مناسب برای شماست.

Canva دارای طیف بسیار گسترده‌ای از قالب‌هاست. حتی می‌توانید قالب مورد نظر خود را با مشخص کردن ویژگی‌های مختلف جستجو کنید و یا در دسته‌بندی‌های مختلف به دنبال آن بگردید. بعد از پیدا کردن قالب مورد نظر، می‌توانید در همان‌جا آن را ویرایش کنید.

قالب‌ها به عنوان پست‌های اینستاگرام، فیسبوک، استوری اینستاگرام، آگهی‌ها، بنرها و موارد دیگر دسته بندی شده‌اند و هر آن‌چه بخواهید را پیدا می‌کنید.

برای استفاده از این ابزار نیاز به آموزش و تخصص قبلی ندارید. محیط آن بسیار کاربرپسند است.

Canva به عنوان یک برنامه کاربردی در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

چگونه از کانوا استفاده کنید؟

  • تنها کافی‌ است با استفاده از ایمیل یا فیسبوک خود یک حساب کاربری بسازید.
  • قالب مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • پس از انتخاب قالب روی Use This Template کلیک کنید.
  • مطابق میل خود آن‌را ویرایش و قالب مورد نظر خود را برای استفاده دانلود کنید.
  • سپس آن‌را دانلود کنید و یا مستقیما برای چاپ ارسال کنید.

 

جمع بندی مقایسه فری پیک و کانوا

کانوا یا فری پیک
کانوا یا فری پیک

پس از مقایسه فری پیک و کانوا به این نتیجه می‌رسیم که کانوا یک ابزار ساده برای مبتدیان و استفاده عموم است که برای کار با آن به پیش‌زمینه و تخصصی نیاز ندارید، اما کار با فری پیک را به گرافیست‌های حرفه‌ای و افراد متخصص پیشنهاد می‌کنیم. به‌علاوه این‌که ابزارهای حرفه‌ای‌تری را در اختیار شما می‌گذارد.

در نهایت انتخاب با شماست که با توجه به نیازها و توانایی خود کدام ابزار طراحی را انتخاب می‌کنید. علاوه بر این، می‌توانید مطلب مربوط به معرفی سایت‌های طراحی و خرید اشتراک آن‌ها را مطالعه کرده و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید