آموزش به اشتراک گذاری بازی های استیم با فمیلی شیر استیم

قابلیت فمیلی شیرینگ در استیم، به اعضای یک فمیلی اجازه می‌دهد تا در عین حال که اکانت خود را خصوصی نگه می‌دارند، بازی‌های مورد نظر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. افراد با دسترسی به بازی‌های یکدیگر، می‌توانند آن‌ها را اجرا کرده و دستاوردهای Steam خود را کسب کنند و همچنین پیشرفت بازی را در Steam Cloud ذخیره کنند. برای آشنایی با روش‌های به اشتراک گذاری بازی های استیم، در این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت ما را همراهی کنید.

با به اشتراک گذاری بازی‌های استیم با دیگران، آن‌ها می‌توانند هم در دستگاه خود به عناوین مذکور دسترسی داشته باشند و هم در دستگاه مالک! این موضوع یکی از مواردی است که در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند و کاربران، دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید بازی‌های محبوب خود ندارند.

برای دسترسی به خدمات مقرون به صرفه سرویس استیم، بهتر است خرید گیفت کارت استیم را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

تنظیمات کلی فمیلی شیرینگ استیم

برای به اشتراک گذاری بازی های استیم دو روش وجود دارد. در هر دو روش و در تمامی حساب‌ها باید Steam Guard فعال باشد.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

به اشتراک گذاری بازی های استیم

  1. به استیم بروید و تنظیمات را باز کنید. در این بخش، برای ادیت تنظیمات مربوط به Steam Guard به اکانت خود بروید.
  2. بر روی Manage Steam Guard Account Security کلیک کنید. اطمینان کسب کنید که تب Turn Steam Guard off انتخاب نشده است. (می‌توانید هر یک از گزینه‌های Get Steam Guard codes by email و یا Get Steam Guard codes from the Steam app on my phone را انتخاب کنید.)
فعال کردن Steam Guard برای به اشتراک گذاری بازی های استیم
فعال کردن Steam Guard برای به اشتراک گذاری بازی های استیم
  1. پس از این که از اکانت خود خارج شدید، از دوستان خود بخواهید برای کسب مجوز، به حساب کاربری استیم شخصی وارد شوند.
  2. بعد از ورود آن‌ها به اکانت شخصی و گذر از سؤالات امنیتی، اکنون نوبت شماست که Steam Guard Security را فعال کنید. (برای این کار مطابق گام ۲ عمل کنید.)

حتما سر بزنید: خرید یوسی

صدور مجوز به کاربر مقابل

  1. در رایانه مورد استفاده، به اکانت Steam خود وارد شوید.
  2. از فعال بودن Steam Guard اطمینان حاصل کنید. برای این منظور به مسیر زیر بروید:

Steam > Settings > Security in the Steam Client

  1. اکنون در پنل تنظمیات استیم، بر روی تب Family بزنید. در این بخش می‌توانید افرادی که با استفاده از همین رایانه به بازی استیم مشغول می‌شوند را نیز انتخاب کنید تا کتابخانه استیم با آن‌ها به اشتراک گذاشته شود.
  2. گزینه Authorize Library Sharing on this device را انتخاب کنید.
انتخاب گزینه گزینه Authorize Library Sharing on this device برای به اشتراک گذاری بازی های استیم
انتخاب گزینه گزینه Authorize Library Sharing on this device برای به اشتراک گذاری بازی های استیم
  1. در این مرحله، لیستی از اکانت‌های مرتبط با کتابخانه استیم شما نمایش داده می‌شود. شما باید کادر مجاور اکانت هدف که قصد به اشتراک گذاری بازی های استیم را با او دارید، تیک بزنید.

دریافت مجوز برای دسترسی به بازی

  1. مطمئن شوید که Steam Guard در اکانت شما فعال است.
  2. در قسمت Library خود می‌توانید تمامی بازی‌های اکانت‌های دیگر استیم که در همان رایانه اجرا می‌شوند را مشاهده کنید. پس از انتخاب بازی مورد علاقه خود، بر روی Borrow کلیک کنید تا بتوانید مجوز دسترسی به آن بازی را دریافت کنید.
  3. با انجام این کار، یک ایمیل به همراه لینک مرتبط برای مالک بازی ارسال می‌شود. او پس از موافقت با درخواست شما، به شما اجازه می‌دهد تا از بازی‌های موجود در کتابخانه او استفاده کنید.

 

مدیریت اتصال به Family Library Sharing

پس از لاگین شدن به استیم کلاینت، تنظیمات را اجرا کرده و تب Family را باز کنید. سپس در بخش Family Library Sharing، بر روی Manage ضربه بزنید.

با ورود به این قسمت، می‌توانید اکانت‌هایی که اجازه دسترسی به کتابخانه بازی استیم شما را دارند، لغو مجوز کنید. همچنین از طریق وب می‌توانید دستگاه‌هایی را که مجوز دسترسی به کتابخانه شما را دارند نیز حذف کنید.

برای این کار به صفحه جزئیات اکانت خود وارد شوید و Manage Family Library Sharing را انتخاب کنید. به کمک کلاینت و یا وبسایت می‌توانید تمامی اکانت‌های مجاز موجود را مشاهده کنید و با استفاده از لینک لغو دسترسی، همه آن‌ها و یا موارد دلخواه را حذف کنید.

اجرای بازی‌های استیم از راه دور

گاهی پیش می‌آید که دوست شما بخواهد از فاصله دور و بر روی کامپیوتر خود به بازی استیم شما دسترسی داشته باشد. برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد اکانت خود شوید و پس از رفتن به تنظیمات، بر روی Family ضربه بزنید. سپس گزینه Manage other computers را انتخاب کنید.
  2. با دیدن نام کامپیوتر دوست خود، بر روی authorize کلیک کنید.
  3. با انجام دو مرحله بالا،‌ دوست شما می‌تواند از کتابخانه بازی استیم شما استفاده کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

غیر فعال کردن فمیلی شیرینگ

در تنظیماتی مشابه فوق، می‌توانید تمامی اکانت‌های مجاز را لغو کنید و دسترسی افراد به کتابخانه بازی‌های استیم خود را ببندید.

 

عناوینی از بازی‌های غیر قابل اشتراک گذاری

عناوین بازی‌های موجود در آرشیو استیم
عناوین بازی‌های موجود در آرشیو استیم

برخی از بازی‌های موجود در کتابخانه استیم را نمی‌توان با دیگران به اشتراک گذاشت. برخی از ویژگی‌های این بازی‌ها در ادامه بیان شده‌اند:

  • بازی‌هایی که برای اجرا به کلید، اکانت و یا عضویت شخص ثالث نیاز دارند
  • بازی‌های رایگان و هر DLC خریداری شده برای آن‌ها
  • DLC رایگان برای بازی
  • بازی و یا DLC غیر مجاز در منطقه زندگی مالک یا قرض گیرنده
  • بازی‌های مربوط به مالکی که VAC و یا ممنوعیت دارد
  • آن دسته از بازی‌هایی که اکنون شخص قرض گیرنده به عنوان مالک آن‌ها شناخته می‌شود
  • بازی‌هایی که در سیستم عامل شخص قرض گیرنده پشتیبانی نمی‌شود

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

 

نکات کاربردی در به اشتراک گذاری بازی های استیم

  •  در صورتی که مالک بخواهد یک بازی را پلی کند که در همان لحظه توسط یکی دیگر از کاربران در حال اجرا است، پیامی برای آن کاربر ارسال می‌شود که به او ۵ دقیقه زمان می‌دهد تا از بازی خارج شود و یا این که آن بازی را خریداری کند.
  • لازم به ذکر است که نمی‌توان تنها تعداد خاصی از بازی‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت، بلکه با استفاده از روش بالا، مجوز دسترسی به تمامی کتابخانه بازی استیم، برای کاربران مجاز فراهم می‌شود. همچنین افرادی که از چندین کتابخانه استیم متعلق به افراد مختلف استفاده می‌کنند، نمی‌توانند انتخاب کنند که یک بازی مشخص را دقیقا از کدام کتابخانه اجرا کنند.
  • کتابخانه بازی استیم تنها می‌تواند توسط یک گیمر و در یک لحظه اجرا شود.
  • برای به اشتراک گذاری بازی های استیم، محدودیت مشخصی تعریف شده است. بدین ترتیب که شرایط به اشتراک گذاری بازی‌ها در یک دوره 90 روزه و تنها برای 10 حساب و یا 5 دستگاه فراهم است.
  • در صورت مشاهده پیغام خطای Shared library locked باید بدانید که شخص دیگری در حال استفاده از کتابخانه مشترک است. برای اجرای بازی باید صبر کنید تا او بازی را به پایان برساند و یا اگر مالک بازی هستید، ۵ دقیقه به او زمان داده می‌شود تا بازی را ترک کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

 

جمع بندی اشتراک گذاری بازی های استیم با فمیلی شیر استیم

با توجه به مطلب فوق در رابطه با به اشتراک گذاری بازی های استیم، متوجه شدیم که تنها آن دسته از بازی‌هایی را می‌توان به اشتراک گذاشت که رایگان نبوده و خود قرض گیرنده مالک آن نباشد. گرچه در زمان اجرای بازی می‌توان معاملاتی انجام داد،‌ اما نمی‌توان آن‌ها را با دیگران به اشتراک گذاشت.

استفاده از فمیلی شیرینگ استیم برای اجرای بازی‌های مشترک
استفاده از فمیلی شیرینگ استیم برای اجرای بازی‌های مشترک

علاوه بر این، اگر شخص قرض گیرنده در حین اجرای بازی مرتکب جرمی شود و به عنوان کلاهبردار شناخته شود، تمامی امتیازات مربوط به اشتراک فمیلی مالک اکانت نیز لغو و یا این که VAC Banned می‌شود. به همین دلیل تأکید می‌شود که تنها به دستگاه‌ها و افرادی که شناخته شده هستند، اجازه دسترسی به کتابخانه استیم خود را بدهید و رمز خود را به هیچ شخصی ندهید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

امیدواریم که با مطالعه مطلب بالا بتوانید در جهت به اشتراک گذاری بازی های استیم به خوبی عمل کنید و از اجرای بازی‌های متنوع در کتابخانه کاربران مختلف، لذت ببرید. در صورتی که می‌خواهید در مورد اضافه کردن بازی به استیم، بیشتر بدانید بر روی لینک مذکور کلیک کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید