مقایسه بهترین اپ استورها؛ اپ گالری هوآوی یا گوگل پلی استور یا اپ استور؟

در این مطلب از انارگیفت می‌خواهیم به مقایسه بهترین اپ استورها بپردازیم. در این مقایسه معیارهای اصلی که روی آن تمرکز داریم عبارتند از محبوبیت، هزینه انتشار یک اپلیکیشن در آن اپ استور، دشواری پر کردن اطلاعات برنامه، زمان دانلود برنامه، سختی بررسی برنامه و به هر کدام امتیازی از 5 ستاره خواهیم داد.

مقایسه بهترین اپ استورها

اگر علاقه‌مند هستید تا در مورد اپ استورهای حال حاضر بیشتر بدانید و یکی را برای انتشار برنامه خود انتخاب کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

اپ استور اپل

اپ استور اپل
اپ استور اپل

محبوبیت

Apple App Store در سه ماهه اول سال 2021 حدود 2.226.823 برنامه در فروشگاه خود داشته است. علاوه بر این، تنها فروشگاه مجاز برای برنامه‌های iOS است. شاید شما هم مانند ما با کنترل کامل اپل بر روی دستگاه‌های اپلی که کاربران برای آن پول زیادی پرداخت کرده‌اند موافق نباشید، اما در حال حاضر این وضعیتی است که با آن روبه رو هستیم. کاربران دیوایس‌های اپل نمی‌توانند هر برنامه‌ای را نصب کنند، مگر این‌که اپ استور آن را تایید کرده باشد.

بنابراین در حالی‌که واقعا منصفانه نیست، اپ استور اپل 5 ستاره برای محبوبیت دریافت می‌کند، زیرا هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

برای آشنایی با اکانت دلوپر اپل روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

امتیاز: 5 ستاره، محبوب.

هزینه انتشار

برای داشتن اکانت توسعه‌دهنده اپل باید سالانه 99 یورو پرداخت کنید. بدون داشتن اکانت توسعه‌دهنده اپل نمی‌توانید برنامه iOS خود را در اپ استور منتشر کنید و هیچ راهی نیز برای دور زدن آن وجود ندارد. این هزینه بسیار گران است.

امتیاز: 1 ستاره، بسیار گران.

دشواری انتشار

اپل میان حساب‌های توسعه‌دهنده فردی و سازمانی تفاوت قائل می‌شود. برای ثبت حساب سازمانی به یک شرکت با مسئولیت محدود با درخواست شماره DUNS نیاز دارید که حدود 2 هفته طول می‌کشد. آپلود برنامه در App Store Connect به گواهینامه‌های زیادی برای پیکربندی نیاز دارد. با حساب توسعه‌دهنده فردی باید یک راهنمای اضافی برای پیکربندی را دنبال کنید، در حالی‌که اگر یک حساب سازمانی داشته باشید، این کارها را اپ استور برای شما انجام خواهد داد.

در هر دو مورد به یک مک با محیط توسعه پیکربندی شده صحیح نیاز دارید. البته این کار برای افراد عادی بسیار دشوار و پرهزینه است. هنگامی که برنامه آپلود شد پر کردن اطلاعات ساده است، اما نه به آسانی اپ استورهای دیگر. به طور کلی انتشار برنامه در اپل استور پیچیده‌تر از سایر فروشگاه‌های برنامه است. در نتیجه در مقایسه بهترین اپ استورها در مراحل انتشار برنامه، امتیاز کمی را دریافت می‌کند.

امتیاز: 1 ستاره، خیلی سخت.

سرعت انتشار

اپل در آمار رسمی خود اعلام کرده است که 50 درصد برنامه‌ها در 24 ساعت و 90 درصد برنامه‌ها در 48 ساعت بررسی و منتشر خواهند شد. دقت و سرعت این آمار صحیح است، اما اپ استور سریع‌ترین فروشگاه در این لیست به حساب نمی‌آید.

امتیاز: 4 ستاره، خیلی سریع.

مشکل بررسی برنامه

روند بازبینی برنامه در اپ استور کمی دشوار است که این موضوع بر روند انتشار برنامه نیز تاثیر می‌گذارد. بدین معنی که اغلب درخواست‌هایی از اپل دریافت می‌کنید که در آن می‌خواهند که تغییراتی در توضیحات برنامه، تصاویر صفحه و اطلاعات مرتبطی که در صفحه فروشگاه ظاهر می‌شوند، ایجاد کنید. هر بار که این اتفاق می‌افتد، باید دو روز دیگر صبر کنید تا برنامه مجدد بررسی شود. البته کیفیت ارتباط بخش بازبینی برنامه خیلی خوب است. آن‌ها پیام‎‌های شما را می‌خوانند و توضیحات واضحی در مورد مشکلات و نحوه حل آن ارائه می‌دهند.

به‌طور کلی فرایند بررسی اپ استور اپل بسیار سخت است و اگر خوش شانس نباشید خیلی طول می‌کشد و این مورد از دیدگاه ناشر برنامه کمی ناخوشایند خواهد بود.

امتیاز: 1ستاره، خیلی سخت.

جمع‌بندی

ما در مقایسه بهترین اپ استورها، به اپ استور اپل 3 ستاره می‌دهیم. روند انتشار برنامه برای آیفون یا آیپد طولانی و سخت است، اما اگر ناشر یک برنامه iOS هستید ناچارید تا این مراحل را دنبال کنید.

اگر به مقایسه گوگل پلی استور و اپ استور علاقه دارید، ویژگی‌های گوگل پلی استور را در ادامه مطالعه کنید.

گوگل پلی استور

گوگل پلی استور
گوگل پلی استور

محبوبیت

Google Play Store با انتشار 3.482.452 برنامه در سه ماهه اول سال 2021 بزرگترین فروشگاه برنامه تلفن همراه در این لیست شناخته می‌شود. برنامه این فروشگاه به طور پیش‌فرض بر روی اکثر تلفن‌های همراه اندروید جهان نصب شده است.(به استثناء چین و دستگاه‌های هوآوی)

برای آشنایی و خرید اکانت دولوپر گوگل روی لینک کلیک کنید.

امتیاز :4 ستاره، بسیار محبوب.

هزینه انتشار

برای ایجاد یک اکانت توسعه‌دهنده گوگل باید تنها برای یک بار هزینه 25 دلار را پرداخت کنید.

امتیاز: 4 ستاره، قیمت عادلانه.

دشواری انتشار

در هنگام وارد کردن اطلاعات برنامه برای انتشار با مشکلاتی مواجه خواهید شد. کنسول Google Play و داشبوردی که در آن برنامه خود را مدیریت می‌کنید ویژگی‌های زیادی داشته و پیمایش آن نیز دشوار است. البته گوگل در تلاش است تا این داشبورد را اصلاح کند. همچنین الزامات خاص زیادی دارد، مانند ارسال اسکرین‌شات‌ از برنامه با اندازه‌های بسیار خاص.

امتیاز:3 ستاره، بسیار خوب.

سرعت انتشار

در گوگل پلی استور عامل اصلی برای سرعت انتشار، زمان بررسی اپلیکیشن است. این تایم از ابتدای سال 2020 به شدت زیاد شده است. در حال حاضر زمان انتشار یک برنامه از چند روز تا یک هفته طول می‌کشد. انتشار یک بروزرسانی برای برنامه موجود نیز بین چند ساعت یا چند روز زمان می‌برد.

امتیاز: 3 ستاره، خیلی خوب.

مشکل بررسی برنامه

تا زمانی که از دستورالعمل‌ها پیروی کنید، بررسی برنامه گوگل پلی برای ناشران بسیار خوب و منصفانه است. البته گاهی در این مرحله ممکن است از توضیحات برنامه شما ایراد بگیرند. به‌عنوان مثال، نمی‌توانید برنامه خود را بهترین برنامه‌… بنامید، زیرا فریبنده تلقی می‌شود. این مساله کاملا منصفانه است و در دستورالعمل‌های ابتدایی نیز ذکر شده است. با این‌حال مشکلات خاص و غیرقابل درکی نیز وجود دارد. مثلا اگر نام Covid-19 را در برنامه ذکر کنید فورا رد خواهد شد و برای انتشار برنامه باید یک سند دولتی ارائه دهید. این کار تلاشی برای مبارزه با اطلاعات نادرست در مورد موضوع است.

مشکل بعدی این است که مذاکره با فردی که برنامه را بازبینی می‌کند غیرممکن است. آن‌ها معمولا تنها به شما می‌گویند که کدام بخش برنامه دستورالعمل‌ها را نقض کرده است و شما باید مشکل را متوجه شوید و شانسی برای پرسیدن سوال ندارید. به‌طور کلی روند بازبینی برنامه دشواری خاصی ندارد، اما اگر افرادی که برنامه‌ها را بررسی می‌کنند مشکلی بیابند، ممکن است دردسر ساز شود.

امتیاز: 3ستاره، ناسازگار.

جمع‌بندی

در مقایسه بهترین اپ استورها، در مورد گوگل پلی استور باید بگوییم که یک مکان عالی برای انتشار برنامه اندروید شماست، اما اگر بدشانس باشید روند انتشار برای شما آزاردهنده خواهد بود.

امتیاز کل: 3ستاره، خیلی خوب.

اپ استور آمازون

اپ استور آمازون
اپ استور آمازون

محبوبیت

Amazon App Store در سه ماهه اول سال 2021 تعداد 460.619 برنامه اندروید را ارائه داده است. این آمار در مقایسه با سایر اپ استورها مقدار زیادی نیست. با این حال کاربران با ویندوز 11 می‌توانند برنامه‌ها را از اپ استور آمازون دانلود کنند و از آن در رایانه شخصی خود استفاده نمایند. این مورد باعث افزایش کاربران اپ استور آمازون و دانلود بیشتر برنامه‌های آن می‌شود. با اعتماد بالایی که آمازون از مشتریان خود دریافت می‌کند، می‌تواند محبوبیت بیشتری را در آینده کسب نماید.

امتیاز: 2 ستاره، زیاد محبوب نیست.

هزینه انتشار

ایجاد یک اکانت توسعه‌دهنده در آمازون در حال حاضر رایگان است. بهتر از این نمی‌شود!

امتیاز:5 ستاره، خیلی ارزان.

دشواری انتشار

ایجاد یک حساب توسعه‌دهنده و وارد کردن اطلاعات برنامه، روند بسیار ساده‌ای دارد. برخلاف گوگل پلی استور با یک داشبورد شلوغ مواجه نیستید و به راحتی مراحل را طی خواهید کرد. با این حال برخی گزینه‌های پیشرفته نیز وجود دارد که ممکن است کاربران را سردرگم کند.

امتیاز: 4 ستاره، آسان.

سرعت انتشار

اپ استور آمازون تاریخ دقیقی را به شما می‌دهد که برنامه شما در آن رمان منتشر خواهد شد. این زمان چیزی حدود یک روز است و باعث شگفتی شما خواهد شد، اما در ادامه معلوم شد که بررسی برنامه خیلی طول می‌کشد و کاملا ناامیدکننده است. در نهایت حدود دو ماه طول می‌کشد تا برنامه بررسی شود.

امتیاز: 1ستاره، بسیار کند.

مشکل بررسی برنامه

آمازون در اجرای سیاست‌های خود که چندان مناسب ناشران نیست، بسیار سختگیر است. برنامه شما ممکن است به دلایل غیرمنتظره‌ای و بدون هیچ توضیح دقیق یا گزینه‌ای برای صحبت با یک بازبین برنامه رد شود. این یک تجربه ناامیدکننده است.

امتیاز: 1ستاره، خیلی سخت.

جمع‌بندی

در این قسمت از مقایسه بهترین اپ استورها باید بگوییم که انتشار برنامه در آمازون استور یک تجربه خسته‌کننده است. از آن‌جایی که افراد کمی از این فروشگاه استفاده می‌کنند به این نتیجه رسیدیم که ارزش زیادی ندارد.

امتیاز کل: 2 ستاره، بد.

اپ گالری هوآوی

اکنون با شناخت گوگل پلی استور، اگر می‌خواهید بدانید که بهتر است از اپ گالری هوآوی یا گوگل پلی استفاده کنید، این قسمت از مطلب را مطالعه کنید.

اپ گالری هوآوی
اپ گالری هوآوی

محبوبیت

تاکنون آمار رسمی در مورد انتشار تعداد اپلیکیشن‌ها در Huawei App Gallery منتشر نشده است. خود هوآوی ادعا می‌کند میلیون‌ها برنامه دارد. در حالی‌که بسیاری از سایت‌های دیگر اعدادی بین 50.000 تا 100.000 را ذکر می‌کنند. به خصوص گوشی‌ها و تبلت‌های جدید هوآوی که امکان دسترسی به گوگل پلی استور را ندارند و تنها می‌توانند از گالری برنامه هواوی استفاده کنند. علاوه بر این، Huawei App Gallery بزرگ‌ترین فروشگاه برنامه در چین است.

برای آشنایی با گیفت کارت هوآوی و نحوه خرید از اپ گالری روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

امتیاز: 3 ستاره، محبوب در برخی از بازارها.

هزینه انتشار

انتشار اپلیکیشن در هوآوی استور رایگان است و این خیلی فوق‌العاده است.

امتیاز: 5 ستاره، خیلی ارزان.

دشواری انتشار

فرایند انتشار برنامه در گالری برنامه هوآوی ساده‌ترین مراحلی است که تاکنون دیده‌ایم. پر کردن تمامی اطلاعات مورد نیاز تنها در چند مرحله ساده صورت می‌گیرد. با این‌حال شما باید هویت خود و شرکت‌ مورد نظر را تایید کنید. این مورد ممکن است زیاد خوشایند نباشد، زیرا حریم خصوصی شما را نشانه می‌گیرد. هوآوی قول می‌دهد که پس از تایید هویت، اطلاعات هویتی مذکور را سریعا حذف می‌کند که امیدواریم درست باشد.

در طی مراحل تایید نیز می‌توانید با پشتیبانی در ارتباط باشید که خیلی مفید است و بلافاصله مشکل شما را رفع می‌کنند.

امتیاز: 4 ستاره، آسان.

 سرعت انتشار

برنامه شما تنها پس از چند ساعت منتشر خواهد شد، زیرا هم فرایند بررسی برنامه و هم تکمیل داده‌های برنامه خیلی سریع است.

امتیاز: 5 ستاره، خیلی سریع.

مشکل بررسی برنامه

تاکنون هیچ شکایتی در مورد روند بررسی برنامه نشنیده‌ایم و با توجه به تجربه، پشتیبانی در طول بررسی برنامه نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

امتیاز:5 ستاره، بسیار آسان.

جمع‌بندی

به‌طور کلی استفاده از گالری اپ هوآوی به‌عنوان ناشر برنامه بسیار آسان و دلپذیر است. اگر محبوبیت بیشتری داشت و نیازی به تایید هویت نداشت، در مقایسه بهترین اپ استورها، رتبه برتر را به خود اختصاص می‌داد.

امتیاز: 4 ستاره، خوب.

جدول مقایسه بهترین اپ استورها

در جدول زیر به مقایسه بهترین اپ استورها در حال حاضر پرداخته‌ایم:

جدول مقایسه بهترین اپ استورها
جدول مقایسه بهترین اپ استورها

بهترین اپ استور کدام است؟ اپ گالری هوآوی یا گوگل پلی استور یا اپ استور؟

در پایان مقایسه بهترین اپ استورها به این نتیجه می‌رسیم که بهتر است برنامه خود را در گوگل پلی استور یا اپ استور اپل منتشر کنیم، زیرا آن‌ها بیشترین کاربران را دارند. با این‌حال، اپ استورهای دیگر مانند آمازون و هوآوی استور به‌عنوان گزینه دوستانه‌تری برای ناشران و توسعه‌دهندگان به‌شمار می‌روند. در عین حالی‌که انتشار برنامه در آن‌ها نیز هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید