بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 از نظر Metacritic – بخش دوم

اگر شما هم از علاقه‌مندان به کنسول ایکس باکس و بازی‌های جذاب آن هستید، در این مطلب از انارگیفت ما را همراهی کنید تا بهترین بازی ‌های Xbox 2023 را به شما معرفی کنیم.

نکته: برای آشنایی با تعدادی از بهترین بازی‌های این لیست، به مطلب بهترین بازی‌های ایکس باکس در سال 2023 از نظر Metacritic- بخش اول مراجعه کنید.

بهترین بازی ‌های Xbox 2023

در ادامه به فهرستی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول بازی مایکروسافت یعنی Xbox اشاره می‌کنیم.

 Forza Motorsport

 Forza Motorsport از بهترین بازی ‌های Xbox 2023
Forza Motorsport از بهترین بازی ‌های Xbox 2023

مدت زمان زیادی از اولین ارائه Forza در ایکس باکس می‌گذرد، اما بالاخره بعد از این همه سال و تغییرات گسترده‌ای که در بازی ایجاد شد، بازی Forza Motorsport به کنسول مایکروسافت برگشت. استودیو ترن ۱۰ تصمیم گرفت تا در این بازی، پیچیدگی رقابت در رانندگی و رسیدن به نتیجه و پاداش را به خوبی به تصویر بکشد.

مدل و طراحی درست ماشین‌ها در مسابقات رانندگی، گیمرهای زیادی را به خود جذب می‌کند. بازی فورزا موتور اسپورت نیز با طراحی ساختاری خوبی که دارد، سرعت اتومبیل را به نوع ماشین انتخاب شده ربط می‌دهد. به طوری که شما با هر پیروزی می‌توانید ماشین خود را ارتقاء دهید.

امتیاز Forza Motorsport در متاکریتیک‌: 85

Dredge

Dredge یک بازی ماهیگیری
Dredge یک بازی ماهیگیری

بازی ویدئویی Dredge یک بازی ماهی‌گیری هست که استودیو Black Salt Games آن را تولید و Team17 منتشر کرده است. این بازی با هدف ایجاد ترس و وحشت با مضمون لاوکرفتی تولید شده و طرفداران بازی‌های به سبک تلاش برای بقاء را به خود جذب کرده است.

داستان بازی، مرد ماهیگیری را نشان می‌دهد که با قایق خود راهی دریا می‌شود. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، دریا به یک جای خطرناک تبدیل می‌شود و زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. او برای نجات جان خود به شهردار یک جزیره تعهداتی می‌دهد که در همین راستا با خطرات بزرگ‌تری روبه‌رو می‌شود. رویارویی با هیولاها در ساعاتی از شب، داستان اصلی این بازی را شکل می‌دهند.

امتیاز Dredge در متاکریتیک‌: 85

Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1
بازی Mortal Kombat 1

استودیو NetherRealm با تولید این بازی در سال ۲۰۲۳، آن را به یکی از رقیبان بازی‌های قدرتمند این سال تبدیل کرده است. Warner Bros. Games این بازی را به عنوان دوازدهمین قسمت اصلی از سری Mortal Kombat منتشر کرده است که به نوعی دیگر، راه‌اندازی دوباره این بازی پس از سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود.

داستان این بازی، با ایده لو کنگ برای ساخت جهانی پر از صلح و شادی شروع می‌شود. متأسفانه، افرادی که در این جهان زندگی می‌کنند مانند لو کنگ فکر نمی‌کنند و هر کدام برای رسیدن به هدف خود به دنبال جنگ و خونریزی هستند. گیم پلی جذاب و روان این بازی، هر گیمر تازه واردی را به خود جذب و او را به ادامه بازی تشویق می‌کند. برای تجربه ترشح بیش از حد آدرنالین، برای یک بار هم که شده این بازی را پلی کنید.

امتیاز Mortal Kombat 1 در متاکریتیک‌: 85

Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy در لیست برترین‌های ایکس باکس
بازی Hogwarts Legacy در لیست برترین‌های ایکس باکس

ساخت این بازی جادوگرانه توسط Avalanche Software و انتشار آن توسط Warner Bros. Games صورت گرفته است. رویدادهای درون این بازی بر اساس طلسم و جادوگری و به دنبال داستان‌های هیجان‌انگیز هری پاتر شکل گرفته و با ورود به عناوین بازی کنسول ایکس باکس، به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های Xbox 2023 شناخته شده است.

اولین لحظات بازی که با قدم زدن در دنیای هاگوارتز و دیدن جادوی عجیب دانش‌آموزان شروع می‌شود، حس عجیب نوستالژیک داستان هری پاتر را به شما القاء می‌کند. پس اگر شما هم از طرفداران هری پاتر بودید، این بازی مناسب شماست.

امتیاز Hogwarts Legacy در متاکریتیک‌: 85

Remnant 2

Remnant 2 یکی از بهترین عناوین بازی Xbox در 2023
Remnant 2 یکی از بهترین عناوین بازی Xbox در 2023

نسخه قبل این بازی یعنی Remnant: From the Ashes نقص‌هایی داشت که در بازی جدید Remnant 2 برطرف و در عین وفاداری به سبک نسخه قبل، میان یک بازی جذاب و باس فایت هیجان‌انگیز، تعادلی عالی ایجاد شده است. این بازی در سبک نقش‌آفرینی و شوتر سوم شخص توسط Gunfire Games تولید شده که Gearbox Publishing آن را منتشر کرده است.

در این بازی، قهرمان داستان سعی در زنده ماندن دارد و این داستان پسا آخر الزمانی، گیمرهای زیادی را به خود جذب کرده است. برای پیروزی در این بازی باید نسخه قبل را تجربه کرده باشید. بنابراین، اگر به دنبال یک بازی اکشن و نقش آفرینی هستید که تلاش برای بقاء را در شما ایجاد می‌کند، این بازی مناسب شماست.

امتیاز Remnant 2 در متاکریتیک‌: 85

Blasphemous 2

بازی Blasphemous 2
بازی Blasphemous 2

The Game Kitchen بازی مذکور را ساخته و Team17 آن را منتشر کرده است. این بازی دنباله بازی Blasphemous است و به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های Xbox 2023 شناخته می‌شود. وقایع موجود در این بازی، در ادامه نسخه قبل شکل گرفته و با برخورداری از صحنه‌هایی جدید و خلاقانه، یک بازی مستقل به شمار می‌رود.

داستان بازی، فرد فوت شده‌ای را دنبال می‌کند که پس از قرار گرفتن در تابوت، دوباره زنده می‌شود و جلوی میراکل‌(فردی متخلف) را می‌گیرد. گرچه پایان بازی و داستان آن ثابت است و هیچ تغییری ندارد، اما انتخاب کاراکتر و نوع سلاح در ابتدای بازی، بر پیشرفت گیمر تأثیر بسزایی دارد.

امتیاز Blasphemous 2 در متاکریتیک‌: 85

Lies of P

بازی Lies of P بر پایه داستان پینوکیو
بازی Lies of P بر پایه داستان پینوکیو

این مورد یک بازی نقش آفرینی است که در سال 2023، توسط Neowiz Games و استودیو Round8 تولید و منتشر شده است. بازی Lies of P بر اساس داستان‌های پینوکیو ایجاد و با مفاهیم دنیای امروزی ادغام شده و همین موضوع، مخاطبان خاصی را به بازی جذب کرده است.

داستان بازی، بیدار شدن پینوکیو و شجاعت او را نشان می‌دهد. او سعی دارد تا شهری هوشمند را از دست ربات‌های قاتل نجات دهد. این شهر به دلیل وجود ماده‌ای به نام Ergo در ساخت ربات‌های بسیار هوشمند موفق شده است و اکنون برای نجات خود از دست آن‌ها، به کمک پینوکیو نیاز دارد.

امتیاز Lies of P در متاکریتیک‌: 84

F1 23

بازی F1 23 در فهرست بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023
بازی F1 23 در فهرست بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023

Codemasters بازی مسابقه‌ای F1 23 را توسعه داده و EA Sports آن را منتشر کرده است. این بازی با برخورداری از مجوز رسمی مسابقات فرمول یک و فرمول 2 در سال 2023، طرفداران زیادی دارد. در این بازی قدرت و تعادل ماشین‌ها بسیار بهتر از نسخه پیشین طراحی شده و رانندگی را دلچسب‌تر کرده است.

وجود اتومبیل‌هایی که با سرعت بسیار زیاد سعی دارند به پیروزی برسند، این بازی را بسیار هیجان‌انگیز کرده است. دقت گیمر در رانندگی بر نتیجه نهایی بازی تأثیر زیادی دارد و اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دقت و تمرکز زیادی دارید، بهتر است این بازی را تجربه کنید.

امتیاز F1 23 در متاکریتیک‌: 84

Star Wars Jedi: Survivor

بازی Star Wars Jedi: Survivor ساخته شده بر اساس جنگ ستارگان
بازی Star Wars Jedi: Survivor ساخته شده بر اساس جنگ ستارگان

استودیو Respawn Entertainment، بازی مذکور را در سبک اکشن و ماجراجویی در سال ۲۰۲۳ تولید کرده است. ریسپان اینترتینمنت با به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه در این بازی، نسخه قبلی را ارتقاء داده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

فیلم جنگ ستارگان از گذشته تا اکنون طرفداران بسیار زیادی داشته است. بازی‌های زیادی هم بر اساس داستان آن ساخته شده‌اند، اما اکنون بازی Star Wars Jedi: Survivor با بیشترین الهام از این فیلم، به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های Xbox 2023 شناخته می‌شود.

داستان بازی، شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که برای نابود کردن نیروهای امپریال به سیاره کروسکنت وارد می‌شود. خرابی سفینه او و مشکلاتی که در راه با آن مواجه می‌شود، به هیجان بازی افزوده است. برای شناخت بهتر بازی، پیشنهاد می‌کنیم حداقل برای یک بار هم که شده آن را اجرا کنید.

امتیاز Star Wars Jedi: Survivor در متاکریتیک‌: 84

Ghost Trick: Phantom Detective

Ghost Trick: Phantom Detective یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023
Ghost Trick: Phantom Detective یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023

کپکام در سال 2010 نسخه ابتدایی این بازی را ساخت. در آن زمان یک بازی شناخته شده نبود، اما اکنون بعد از حدود 13 سال و در سال 2023، این عنوان به یکی از بهترین بازی ‌های Xbox 2023 تبدیل شده است. سبک ماجراجویانه و پازلی این بازی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

داستان بازی یک روح را نشان می‌دهد که بر بالای جسد خود ایستاده و مجادله یک زن و مرد را مشاهده می‌کند. سپس در طول بازی سعی دارد تا به کمک نیروی خود، آن زن را از دست مرد قاتل نجات دهد و به داستان زندگی خود پی ببرد. تمامی داستان بازی از یک محتوای طنز و در عین حال جنایی برخوردار است که لحظات خوبی را برای گیمر فراهم می‌آورد.

امتیاز Ghost Trick: Phantom Detective در متاکریتیک‌: 84

Ride 5

بازی مسابقه‌ای Ride 5
بازی مسابقه‌ای Ride 5

این یک بازی مسابقه‌ای موتورسواری است که Milestone s.r.l آن را در سال 2023 ساخته و منتشر کرده است. در واقع دنباله‌ای برای بازی‌های سری Ride است که طرفداران خاصی در تمامی دنیا دارد. این نسخه از بازی با بهره‌مندی از هوش مصنوعی عصبی، بازی روان‌تری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

همان‌طور که از نام آن مشخص است، داستان بازی عبارت است از یک سری مسابقات موتورسواری که گیمرها می‌توانند موتور محبوب خود را به هر کجای دنیا ببرند و با آن در مسابقات شرکت کنند. علاوه بر این، HQ اختصاصی موجود در بازی کمک می‌کند تا گیمرها به مکانیک و تجهیزات متنوع در بازی دست پیدا کنند.

امتیاز Ride 5 در متاکریتیک‌: 84

Jusant

بازی Jusant در لیست بهترین بازی های Xbox
بازی Jusant در لیست بهترین بازی های Xbox

این بازی پازلی هیجان‌انگیز توسط Don’t Nod ساخته شده است. گیمر با بالا رفتن از یک برج متروکه که در مسیر آن، با اشیائی از گذشته روبرو می‌شود و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، بازی را به پایان می‌رساند. این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی ‌های Xbox 2023 شناخته شده است.

بالا رفتن از صخره و برج به کمک دو دکمه چپ و راست‌ روی کنترل‌(در نقش دو دست گیمر) انجام می‌شود و همین نکات ریز فنی، به جذاب‌تر شدن بازی کمک شایانی می‌کند. گیمر با استفاده از روش‌های مدیریت تنفس و استراحت‌های کوتاه مدت در حین صعود از برج، می‌تواند کاراکتر مورد نظر خود را بهتر هدایت کند و زودتر به مقصد برساند.

امتیاز Jusant در متاکریتیک‌: 84

کلام آخر

با شناخت بهترین بازی ‌های Xbox 2023 می‌توانید تجربه لذت بخش‌تری از کنسول محبوب خود داشته باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا علاوه بر مطالعه مطلب فوق، بهترین بازی های ایکس باکس سری ایکس و سری اس در سال 2022 را نیز مطالعه کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید