بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 از نظر Metacritic – بخش اول

سال 2023 بهترین سال برای ایکس باکس و طرفداران این کنسول بود. اگر شما هم به عنوان یک گیمر از اجرای بازی‌های کمپانی مایکروسافت لذت می‌برید، در این مطلب از انارگیفت با ما باشید تا بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 را بشناسید.

لازم به ذکر است که این مطلب و امتیازات آن را از سایت مرجع Metacritic استخراج کرده‌ایم که در زمینه نقد فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، آلبوم‌های موسیقی، بازی‌های ویدئویی و موارد مشابه فعالیت دارد.

نکته: شما با خرید گیفت کارت ایکس باکس می‌توانید اکانت Xbox خود را شارژ نموده و برای خرید بازی ایکس باکس و محصولات مایکروسافت که برای گیمرها تهیه شده اقدام کنید.

بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023

در ادامه لیستی از عناوین محبوب کنسول بازی مایکروسافت را به شما ارائه می‌دهیم:

نسخه کامل The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3: The Wild Hunt در ایکس باکس
بازی The Witcher 3: The Wild Hunt در ایکس باکس

در سال گذشته میلادی، CD Projekt Red‌ (خالق بازی‌های نقش آفرینی داستان محور) تصمیم گرفت که بازی The Witcher 3: The Wild Hunt را آپدیت کند. در این نسخه جدید، نه تنها تمامی موارد گرافیکی و روند بازی آپدیت شد بلکه به نوعی، یک بازسازی از اکشن‌- RPG کلاسیک به شمار می‌رود، به نوعی که آن را در لیست بهترین بازی‌های Xbox 2023 قرار داد.

نسخه کامل این بازی به صورتی اجرا می‌شود که هم برای تازه واردها و هم برای گیمرهای قدیمی‌تر جدید و لذت‌بخش به نظر می‌رسد. گرالت ریویا در بازی نقش اصلی را به عهده دارد. او یک شکارچی هیولا است که به‌خاطر تفاوت‌هایی که با دیگران دارد، کیمیاگری، مبارزه کردن، ردیابی و همچنین جادوگری را می‌داند. او به دنبال دخترش است و در این مسیر اتفاقات هیجان‌انگیز زیادی می‌افتد که بازی را شکل می‌دهد.

امتیاز ‌The Witcher 3: Wild Hunt در متاکریتیک‌: 94

Alan Wake 2

بازی آلن ویک ۲ در ایکس باکس
بازی آلن ویک ۲ در ایکس باکس

طرفداران این بازی مدت‌ها بود که منتظر ادامه آن به صورتی هیجان‌انگیز بودند. اکنون استودیو Remedy Entertainment تجربیات ۱۳ ساله خود را در قالب یک بازی ترسناک و سبک بقاء در بازی Alan Wake 2 ارائه کرده است.

آلن ویک 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023، زندگی نویسنده‌ای را به تصویر می‌کشد که پس از سفر به برایت فالز، در ترس و وحشت غرق می‌شود، اما به نحوی این جهان تاریک را در داستان خود ادغام کرده که هر گیمری را به خود جذب می‌کند.

امتیاز ‌Alan Wake 2 در متاکریتیک‌: 94

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

استودیو سی دی پراژکت رد و بازی Phantom Liberty
استودیو سی دی پراژکت رد و بازی Phantom Liberty

خالق این بازی، CD Projekt Red، در این نسخه از بازی تلاش کرده است تا Cyberpunk 2077 را گسترش دهد و گیمرهای زیادی را به سمت نسخه جدید یعنی Phantom Liberty بکشاند.

این بازی، فضایی مهیج را به تصویر می‌کشد که در آن نمی‌توان به هیچ کس اعتماد کرد و هر فرد برای خود داستانی مرموز دارد. نبردهای ماشینی و همچنین فضایی که پلیس و خلافکار در آن به تعقیب و گریز مشغول هستند، به طور کامل بازسازی شده و بسیاری از ویژگی‌های بازی دو سال پیش تغییر یافته است.

امتیاز ‌Cyberpunk 2077: Phantom Liberty در متاکریتیک‌: 91

Diablo 4

بازی دیابلو ۴ یکی از عناوین برتر ایکس باکس در 2023
بازی دیابلو ۴ یکی از عناوین برتر ایکس باکس در 2023

این یک بازی اکشن و ماجراجویانه و از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 است که توسط استودیو بلیزارد ساخته شده و به عنوان چهارمین قسمت از این بازی، ریشه در تاریکی داستان اصلی دارد.

بازی دیابلو 4 زندگی دختری را دنبال می‌کند که توسط اعضای یک فرقه و از طریق جادوی خون به شخصیت بد داستان تبدیل شده است. در این بازی نیز همانند سری‌های پیشین، امکان انتخاب کاراکتر برای گیمر وجود دارد. در سری جدید از دیابلو، لحظات امیدوارکننده بیشتری رقم می‌خورد و از تعداد افراد ارتش نفرین شده کم می‌شود. بدین ترتیب، تعادل احساسی بیشتری در بازی ایجاد شده است.

امتیاز Diablo 4 در متاکریتیک‌: 91

Resident Evil 4

Resident Evil 4 به عنوان بهترین بازی Xbox
Resident Evil 4 به عنوان بهترین بازی Xbox

این سری از بازی‌های Resident Evil به عنوان یک بازی ترسناک و تلاش برای بقاء، یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 شناخته شده و گیمرهای زیادی را به خود جذب کرده است. شرکت Capcom آن را تولید کرده و در ابتدا برای GameCube در سال 2005 منتشر شد. بازسازی ایده‌ها و ایجاد فضای اکشن در این بازی، به تعداد طرفداران آن افزوده است.

گیمرها در نقش یک مأمور، برای نجات دختر رئیس جمهور ایالات متحده تلاش می‌کنند و در این مسیر با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو می‌شوند. در این سری از بازی رزیدنت ایول، تمامی کاراکترهای اصلی مانند نسخه نخستین باقی مانده‌اند و این نشانه وفاداری کپکام به نسخه سال 2005 است.

امتیاز Resident Evil 4 در متاکریتیک‌: 91

Street Fighter 6

بازی استریت فایتر 6
بازی استریت فایتر 6

این بازی نیز توسط کپکام تولید شده است. ساختار بازی به شکلی است که هم برای تازه واردان و هم برای گیمرهای قدیمی، جذاب و هیجان‌انگیز است. در این بازی مبارزات گوناگون با گرافیک رنگارنگ ادغام شده و به همین دلیل فضایی ناب به بازیکن ارائه می‌دهد.

در سری جدید این بازی، کاراکترهایی مانند گایل، همچون گذشته علاقه و انگیزه‌ای به جنگیدن ندارند، اما نگران نباشید همیشه موضوعاتی برای درگیری میان عقاید و شخصیت‌های جدید و قدیم این بازی وجود دارد. بدین معنی که شما هیجان بازی را بیش از پیش تجربه خواهید کرد.

امتیاز Street Fighter 6 در متاکریتیک‌: 90

Persona 4 Golden

Persona 4 Golden بهترین بازی Xbox
Persona 4 Golden بهترین بازی Xbox

بدون تردید می‌توان گفت این بازی، از جذاب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی و بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 است که توسط استودیوی Atlus ساخته شده است. سری اول و دوم و سوم این بازی طرفداران خاص خود را داشت و اکنون نوبت به سری چهارم رسیده است. این سری یک نسخه بازسازی شده از قسمت قبل است و داستانی کاملاً کارآگاهی‌- معمایی دارد.

قهرمان داستان یک پسر است که با آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه و شهر جدید، به دنبال یافتن دلیل قتل‌های زنجیره‌ای می‌رود و در این راه با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. او با رسیدن به پرسونای خود، متوجه حضور سایه‌ها در زندگی معمول افراد می‌شود. برای آشنایی با جزئیات بازی بهتر است به عنوان یک گیمر آن را تجربه کنید.

امتیاز Persona 4 Golden در متاکریتیک‌: 89

Dead Space

بازی Dead Space
بازی Dead Space

همان‌طور که از نام این بازی مشخص است، فضای مرده یک بازی ترسناک و تلاش برای بقاء است. استودیو EA Motive این بازی را بازسازی کرده و در فضای جدید، بیشترین حس ترس و وحشت را به گیمرها القا می‌کند. سری اول این بازی بیش از یک دهه است که از زبان‌ها افتاده و ادامه نداشته است، اما اکنون استودیو EA با خبر بازسازی آن، گیمرهای علاقمند به فضای ترس و وحشت را هیجان‌زده کرده است.

داستان بازی عبارت است از ورود یک سفینه به نام USG Ishimura به زمین که با حفاری‌های متعدد در این سیاره قصد دارد برای بقای زمین تلاش کند. در این میان یک ناهنجاری، خدمه این سفینه را به هیولاهای عجیب غریب تبدیل می‌کند و‌… .

اگر شما هم به بازی‌های تلاش برای بقاء و ترسناک علاقه دارید، این عنوان را از دست ندهید.

امتیاز Dead Space در متاکریتیک‌: 89

Sea of Stars

بازی Sea of Stars
بازی Sea of Stars

این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023، در عین حال که حس تازگی دوران معاصر را در خود دارد، پلی برای ارتباط به گذشته‌های دور است. Sea of Stars به نوعی، بازی‌های فانتزی SNES را به تصویر می‌کشد. Sabotage Studios، این بازی در سبک نقش آفرینی را تولید و علاقمندان به این ژانر را به خود جذب کرده است.

داستان بازی شجاعت‌های دو جنگجوی جوان را نشان می‌دهد که باید قبل از خورشید گرفتگی، جلوی حملات Dweller‌‌ها را بگیرند و آن‌ها را شکست دهند. جابه‌جایی در زمان را در این بازی، به خوبی تجربه خواهید کرد و شخصیت‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که هر کاراکتر برای همیشه در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

امتیاز Sea of Stars در متاکریتیک‌: 89

Resident Evil 4: Separate Ways

رزیدنت ایول 4 از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023
رزیدنت ایول 4 از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023

این بازی به عنوان یک افزونه ضروری برای بازی Resident Evil 4 ارائه شده است. بدیهی است که هر بازی که مانند رزیدنت ایول ۴ موفق عمل کند، باید از افزونه‌ها و DLC‌های موفقی برخوردار باشد، در غیر این صورت مدت زیادی در ذهن‌ها باقی نخواهد ماند و با شکست روبرو می‌شود.

اکنون Separate Ways نیز نقش یک DLC فوق‌العاده را برای بازی مذکور بازی می‌کند که باید بهترین‌ها را ارائه کند. در این بسته الحاقی، آیدا ناچار است برای جلوگیری از شیوع یک ویروس کشنده به جزیره‌ای برود و Amber را از قلعه یک انسان دیوانه بیرون بیاورد. برای اطلاع از ارتباط این داستان با دستگیر شدن لوییز و دزدیده شدن دختر رئیس جمهور، باید این بازی را اجرا کنید.

امتیاز Separate Ways در متاکریتیک‌: 89

Cocoon

بازی Cocoon
بازی Cocoon

اگر به دنبال بازی هستید که مهارت حل مسأله را در شما تقویت کند و در قبال پاسخ به سؤالاتی در مورد کیهان و واقعیت، به شما جایزه بدهد، بازی Cocoon را امتحان کنید. گرچه برای تمام کردن این بازی تنها به چند ساعت زمان نیاز دارید، اما ایده‌های خلاقانه و جالب آن برای همیشه در ذهن شما باقی می‌ماند.

داستان بازی به شکلی است که شما با هر پیروزی و بیرون آمدن از پیله خود، متوجه می‌شوید که در یک پیله بزرگ‌تر گرفتار هستید و با تلاش‌های پی در پی، به فلسفه جهان و تفکر پشت آن بیشتر واقف می‌شوید. برای حل پازل‌های موجود باید راه‌های مختلفی را امتحان کنید و از قرار دادن گوی‌ها در مکان درست مطمئن شوید. هیجان این بازی تنها تا زمانی ادامه دارد که حل پازل‌ها تکراری نشود!

امتیاز Cocoon در متاکریتیک‌: 89

Persona 3 Portable

بازی پرسونا 3
بازی پرسونا 3

طرفداران بازی‌های تولید استودیوی Atlus، در سال 2023 نسخه‌های متعدد بازی پرسونا را تجربه کردند. در کنار ورود Persona 5 و Persona 4، بازی جذاب Persona 3 هم به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 در دسترس قرار گرفت. این یک بازی RPG فوق‌العاده است و پایه و اساس نسخه‌های بعدی این بازی را تشکیل می‌دهد.

داستان این بازی در مورد یک عده کودکان دبیرستانی است که با هیولاهای وحشتناک روبرو می‌شوند. برای به پایان رساندن این بازی ژاپنی به زمان زیادی‌(حدود 60 ساعت) نیاز است و باید صبور باشید. تنها نقطه ضعف بازی، گرافیک پایین آن است که باز هم چیزی از هیجان آن کم نمی‌کند.

امتیاز Persona 3 Portable در متاکریتیک‌: 87

Monster Hunter Rise

بازی Monster Hunter Rise
بازی Monster Hunter Rise

Capcom این بازی را ساخته است. نسخه Rise شباهت بسیار زیادی به Monster Hunter World دارد. با وجود این شباهت‌ها، بازی مذکور از نوآوری‌ها و جذابیت‌هایی برخوردار است که به طور کلی آن را از World متفاوت می‌کند. بخش‌های آموزشی موجود در بازی، نقش اصلی را ایفا کرده و به گیمر کمک می‌کند تا سریع‌تر بر دشمن پیروز شود.

داستان بازی، زندگی یک شکارچی را نمایش می‌دهد که با ورود به دهکده کامورا باید مأموریت‌های مختلفی انجام دهد و به سطوح بالاتر برود. در حین بازی و در طی رویداد رمپیج، دسته‌ای از هیولاها به دهکده حمله‌ور می‌شوند و داستان اصلی بازی از این نقطه شکل می‌گیرد.

امتیاز Monster Hunter Rise در متاکریتیک‌: 87

Hi-Fi Rush

Hi-Fi Rush از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023
Hi-Fi Rush از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023

شینجی میکامی پس از جدایی از استودیو کپکام و پایه‌گذاری استودیو Tango Gameworks، این بازی خارق‌العاده در سبک اکشن ریتمیک را ساخته است. این استودیو زیرمجموعه‌ای از شرکت Zenimax به شمار می‌رود. یک بازی تک نفره است که برای کنسول ایکس باکس منتشر شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کاراکتر اصلی این بازی، چای است که برای به دست آوردن یک بازوی مکانیکی و راک استار شدن، تحت آزمایش قرار می‌گیرد و به دلیل مشکلاتی که برای او پیش می‌آید، تیم اصلی سعی دارد او را از چرخه آزمایش حذف کند. او سعی دارد از دست آن‌ها فرار کند و از جزیره متواری شود، اما در مسیر خود با ربات‌هایی روبرو می‌شود که قصد نابودی او را دارند. در این قسمت هدف زندگی او عوض می‌شود.

امتیاز Hi-Fi Rush در متاکریتیک‌: 87

Age of Empires 2

بازی استراتژیک Age of Empires 2
بازی استراتژیک Age of Empires 2

گرچه این بازی به دوران گذشته مربوط است و در عصر حاضر طرفداران کمتری دارد، اما گیمرهای علاقمند به عناوین استراتژیک تاریخی، از اجرای این بازی بسیار لذت می‌برند. آخرین نسخه از این بازی در سال 2005 منتشر شد و اکنون با گذشت بیش از ۱۰ سال، Age of Empires 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 شناخته شده است.

داستان بازی‌های سبک استراتژی تقریباً به یک شکل است. شهری را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و او وظیفه دفاع از شهر و ارتقای آن را دارد. شخصیت اصلی باید برای دفاع از شهر آماده باشد و ارتش خود را برای یک حمله همه جانبه آماده کند. همچنین کمپین‌های مختلفی که ریشه در سیاست و تاریخ دارند، به بازی اضافه شده و به هیجان بازی افزوده است. بهترین راه برای درک جزئیات این بازی، اجرای آن است.

امتیاز Age of Empires 2 در متاکریتیک‌: 86

کلام آخر

کنسول بازی ایکس باکس در سال گذشته میزبان بازی‌های جدیدی بود که گیمرهای زیادی را به خود جذب کرد. در بالا سعی کردیم تعدادی از این عناوین را به شما معرفی کنیم.

امیدواریم مطلب فوق به شما کمک کرده باشد تا بهترین بازی های ایکس باکس در سال 2023 را بشناسید و از اجرای آن‌ها در کنسول بازی خود لذت ببرید. علاوه بر این، برای آشنایی با 8 مورد از بهترین بازی‌های آفلاین ایکس باکس گیم پس می‌توانید بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید