مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر؛ کدام سرویس انتخاب بهتری است؟

در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی گیفت کارت می‌خواهیم به مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر، دو مورد از سرویس‌های استریم موسیقی مطرح در جهان بپردازیم. این دو سرویس شباهت‌هایی با هم دارند. از طرفی دیزر در رتبه سوم و تیدال در رتبه هفتم رده بندی جهانی قرار دارند، اما آیا می‌توان گفت که دیزر بهتر از تیدال است؟ قطعا نه. هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد و باید سرویسی را که مناسب شما است را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با تفاوت‌های این‌ دو سرویس آشنا شوید.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

تیدال چیست؟

تیدال چیست؟
تیدال چیست؟

یکی از عوامل شهرت Tidal، کیفیت بالای موسیقی در این سرویس است که از جمله می‌توان به کیفیت CD و MQA اشاره کرد. به تازگی نیز یک گزینه رایگان را ارائه می‌دهد که کاربران می‌توانند به موسیقی، پلی‌لیست، پادکست و موزیک ویدئوها همراه با تبلیغات گوش دهند. با خرید اکانت تیدال از انارگیفت می‌توانید به مجموعه‌ی بیش از 100 میلیون آهنگ و 650.000 موزیک ویدئو دسترسی داشته باشید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

دیزر چیست؟

دیزر چیست؟
دیزر چیست؟

Deezer به عنوان یک سرویس استریم موسیقی فرانسوی، کاربری آسانی را در اختیار علاقمندان موسیقی قرار می‌دهد. با خرید اکانت دیزر از انارگیفت می‌توانید به آرشیو بیش از 90 میلیون آهنگ، 160.000 پادکست و بیش از 32.000 ایستگاه رادیوئی دسترسی داشته باشید. کاربران می‌توانند از بسیاری از دیوایس‌های خود و از طریق برنامه دیزر و یا تحت وب، از موسیقی مورد علاقه خود در این سرویس لذت ببرند. بسیاری از این موسیقی‌ها توسط شرکت‌‌های مطرحی مانند Warner Music Group، Sony Music و Universal Music Group منتشر شده‌اند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر

حال که به اختصار با نحوه کار این دو سرویس موسیقی آشنا شدید به مقایسه تیدال و دیزر از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم.

کیفیت صوتی

مقایسه Deezer HiFi و Tidal HiFi Plus

در ابتدا به بررسی بالاترین کیفیت می‌‌پردازیم. کیفیت HiFi CD دیزر به سطح بالاتری ارتقاء یافته است. با استفاده از گزینه better نتایج منحصر به‌فردی مانند سرعت 1411Kbps را ارائه می‌کند.

اما وقتی صحبت از Tidal HiFi Plus به میان می‌آید انتظار کیفیت صدای بهتری را نسبت به دیزر باید داشته باشید. نه تنها صدای HiFi را با 9216Kbps ارائه می‌کند، بلکه دارای قابلیت‌های صوتی Master Quality Audio، Dolby Atmos و Sony 360 Reality Audio نیز می‌باشد. همه این ویژگی‌ها به ارائه بهترین کیفیت پخش می‌انجامد.

هم Deezer HiFi و هم Tidal HiFi Plus فایل‌های صوتی فشرده نشده را با فرمت FLAC کدگذاری می‌کنند.

مقایسه Tidal HiFi و Deezer Premium

کاربران Tidal HiFi همانند HiFi Deezer می‌توانند از موسیقی HiFi با سرعت 1411Kbps لذت ببرند. در همین حال کاربران Deezer Premium فقط می‌توانند صدا را با سرعت 320Kbps در دستگاه خود پخش کنند.

مقایسه Tidal Free و Deezer Free

کیفیت صدا در اکانت رایگان تیدال و دیزر تقریباً یکسان است. در اکانت رایگان دیزر صدا با سرعت 128Kbps پخش شده و فایل‌ها با فرمت MP3 کدگذاری می‌شوند. با این‌حال سرعت استریم تیدال رایگان، 160Kbps است. به‌طور خلاصه در این قسمت تیدال بهتر از دیزر عمل می‌کند و اگر به کیفیت موسیقی اهمیت بیشتری می‌دهید تیدال باید انتخاب اول شما باشد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

کتابخانه موسیقی

در مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر از نظر کتابخانه موسیقی باید بگوییم که هر دو سرویس میلیون‌ها آهنگ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. ارقام رسمی نشان می‌دهد که تیدال بیش از 100 میلیون آهنگ و 650.000 موزیک ویدئو را ارائه می‌‌دهد، در حالی‌که دیزر 90 میلیون آهنگ، پلی لیست و پادکست دارد. با این‌حال دیزر تنها محتوا و آهنگ‌های صوتی را ارائه می‌دهد و نه ویدئو.

سازگاری با دیوایس‌ها

سازگاری با دیوایس‌ها
سازگاری با دیوایس‌ها

تیدال

سرویس استریم موسیقی تیدال هم از طریق برنامه دسکتاپ و هم تلفن همراه در دسترس می‌باشد. علاوه بر این، تیدال با TV app، Apple CarPlay و iTunes نیز سازگاری دارد. سایر محصولات اتصال Hi-Fi از جمله Bluesound، Cyrus Player و Google Chromecast را نیز شامل می‌شود. از آن‌جایی که تیدال شدیداً تحت قانون کپی رایت است، نمی‌توانید به موسیقی آن در دستگاه‌های پشتیبانی نشده گوش دهید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

دیزر

دیزر نیز با بسیاری از دیوایس‌ها مانند اندروید، iOS، تلفن‌های ویندوز، اپل واچ و … سازگاری دارد و دارای پخش کننده وب برای Chrome، IE، Safari و Firefox می‌باشد. علاوه بر این، روی Apple TV و Android TV و سایر تلویزیون‌های هوشمند نیز اجرا می‌شود. همچنین می‌توانید موسیقی دیزر را در دستگاه‌های Xbox و HiFi نیز پخش کنید.

دسترسی در کشورها

در مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر از نظر دسترسی در کشورهای مختلف، دیزر مجموعه بزرگ‌تری شامل 188 کشور دنیا را در بر می‌گیرد. به این معنی که دیزر تقریباً در تمام کشورهای جهان در دسترس کاربران می‌باشد. تیدال تنها در 61 کشور دنیا قابل دسترسی می‌باشد، اما مجموعه کشورهای تحت پوشش آن رو به افزایش است.

جستجو و کشف موسیقی

سرویس تیدال از نظر کشف موسیقی نیز خوب عمل می‌کند. در بخش Discovery شاهد یک قسمت تحت عنوان What’s New هستیم که شامل پلی‌لیست‌ها، آلبوم‌ها، هنرمندان، پادکست‌ها، ویدئوها و غیره است که بر اساس ژانرها، مودها، رویدادها و موارد دیگر دسته‌بندی شده‌اند. علاوه بر این، آهنگ‌ها و پلی‌لیست‌هایی را بر اساس ترجیح و عادت‌های معمول گوش دادن شما پیشنهاد می‌کند.

در دیزر نه تنها می‌توانید نام هنرمند، آلبوم، آهنگ و غیره را در کادر جستجو وارد کنید، بلکه می‌توانید به کانال‌هایی با محتوای مورد علاقه خود وارد شوید. همچنین پلی‌لیست‌‌هایی را مطابق با سلیقه کاربر پیشنهاد می‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری
طراحی رابط کاربری

با وجود این‌که این دو سرویس از نظر ارائه خدمات در رتبه بالایی قرار دارند، اما رابط کاربری اکانت تیدال و اکانت دیزر هیچ شباهتی به هم ندارند.

دیزر رابط کاربری ساده و آسانی برای پیمایش دارد که شامل ویژگی اشعار نیز می‌‌شود. به این صورت که بعد از انتخاب یک آهنگ، اشعار آن را نیز هنگام پخش خواهید دید. رابط کاربری آن بسیار تمیز همراه با فضای آزاد برای هر کاری است.

تیدال نیز هر سبک موسیقی را در لحظه و متناسب با حال و هوای شما پیدا می‌کند. بسته به خواست شما موسیقی تصادفی و یا پیشنهادی را ارائه می‌دهد.

مزایا و دستمزد هنرمندان

مزایا و دستمزد هنرمندان
مزایا و دستمزد هنرمندان

اگر هنرمندان مورد علاقه خود را دارید و می‌خواهید آن‌ها درآمد بیشتری کسب کنند، بهتر است از نحوه پرداخت دستمزد به هنرمندان نیز مطلع شوید. در این قسمت از مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر باید بگوییم که تیدال عملکرد بهتری دارد، زیرا بیشترین نرخ پرداخت را دارد. تیدال همچنین برنامه پرداخت مستقیم هنرمندان (DAP) را نیز به‌کار می‌برد که مستقیما 10 درصد از پرداخت کاربران را به جیب هنرمندان واریز می‌کند. به‌طور کلی تیدال به ازای هر استریم 0.013 دلار پرداخت می‌کند.

دیزر نیز مانند تیدال از یک سیستم پرداخت کاربر محور (UCPS) استفاده می‌کند که هزینه اشتراک شما را بین هنرمندانی که بیشتر به آهنگ‌های آن‌ها گوش می‌‌دهید، پخش می‌کند. با این‌حال تنها 0.0064 دلار بابت هر استریم به هنرمند پرداخت می‌کند که کمتر از تیدال است.

بدیهی است که اگر می‌خواهید هنرمند مورد علاقه‌ شما درآمد بیشتری کسب کند، تیدال را انتخاب کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر؛ کدامیک بهتر است؟

مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر؛ کدامیک بهتر است؟
مقایسه اکانت تیدال و اکانت دیزر؛ کدامیک بهتر است؟

پاسخ به این سوال که تیدال بهتر است یا دیزر به جنبه‌هایی که بیشتر در نظر می‌گیرید بستگی دارد. در مقایسه بالا دیدید که هر کدام از سرویس‌ها مزایا و معایب خود را دارند. تیدال کیفیت صدای بهتر به همراه محتوای متنوع‌تری را ارائه می‌‌دهد. با این‌حال دیزر در کشورهای بیشتری نسبت به تیدال در دسترس است. در حالی‌که دیزر موسیقی با کیفیت نه چندان بالایی را ارائه می‌دهد، هنوز برای اکثر کاربران به‌خوبی کار می‌کند، اما اگر به دنبال موسیقی و ویدئوهای با کیفیت بالاتر هستید تیدال انتخاب درست شماست.

انتخاب یکی از دو اکانت تیدال و اکانت دیزر، مسأله کاملاً شخصی است که با توجه به نیازها و اولویت‌های موسیقی خود کدام سرویس استریم موسیقی را ترجیح دهید. در مطلبی دیگر نیز به مقایسه اکانت تیدال و اسپاتیفای پرداخته‌ایم. برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید