اسپاتیفای خواستار اقدام قاطع علیه اپل است؛ دعوای بهترین سرویس‌های استریم موزیک

اگر از طرفداران موسیقی هستید و قصد دارید اشتراک یک سرویس استریمینگ موسیقی را خریداری کنید و به تازگی از دعوای اپل و اسپاتیفای با خبر شده‌اید و نمی‌دانید اسپاتیفای یا اپل موزیک را انتخاب کنید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا درباره اسپاتیفای و اقدام قاطع علیه اپل صحبت کنیم…

گروهی از مخالفان اپل با نمایندگی اسپاتیفای، کنسرسیومی تشکیل داده‌ و نامه‌ای با موضوع سرپیچی اپل از ضوابط و قوانین را به دادگاه‌ها و قانون گذاران ارائه داده‌اند. آن‌ها در نامه خود خواستار اقدام قاطع علیه اپل هستند.

اقدامات اسپاتیفای بر علیه اپل

اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خواسته بود تا در مورد اپل و انحصاری بودن اقدامات این شرکت بیشتر تحقیق کند و اتهامات وارده به آن را بررسی کند. اپل با این موضوع مخالفت کرد و ادعا کرد که اسپاتیفای می‌خواهد از تمامی مزایای مربوط به یک برنامه رایگان استفاده کند در حالی که خودش اصلا یک سرویس رایگان نیست.

در سال ۲۰۲۰، اسپاتیفای از اپل خواست که پلتفرم‌های خود را در اختیار EU (اتحادیه اروپا) قرار دهد. پس از گذشت یک سال و در سال ۲۰۲۱، اتحادیه اروپا گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده بود اپل در حال نقض قوانین مربوط به عرصه رقابت است؛ این موضوع به منزله مهر تأییدی بر ادعای اسپاتیفای بود.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

محتوای نامه اقدام قاطع علیه اپل

در حال حاضر اسپاتیفای در قالب نامه‌ای به رئیس بخش ضد انحصاری اتحادیه اروپا (Margrethe Vestager)، از آن‌ها درخواست کرده تا به گزارش اولیه خود عمل کرده و سریعاً قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را اجرا نمایند. محتوای این نامه بدین شکل است:

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

درخواست اسپاتیفای از EU برای اقدام قاطع علیه اپل
درخواست اسپاتیفای از EU برای اقدام قاطع علیه اپل

“از آن‌جایی که اپل سعی دارد با سرپیچی از قانون، سود زیادی کسب کند و این موضوع به زیان دولوپرها و بخصوص کاربران تمام می‌شود، حال زمان آن رسیده است که اتحادیه اروپا به این اقدامات و رفتارهای توهین آمیز اپل پایان دهد. بدین منظور بهتر است هرچه سریعتر اقدامات قاطعی علیه اپل صورت گیرد. رفتارهای غیرقانونی و ضدرقابتی اپل نه تنها توسط سرویس‌های استریم موسیقی، بلکه توسط تمامی برنامه‌ها و دولوپرهایی که قصد حضور در اپ استور iOS را دارند، ملموس است. این اعتراضات از دو سال گذشته تاکنون شروع شده و تا زمانی که از جانب اتحادیه اروپا اقدامی صورت نگیرد ادامه خواهد داشت.”

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

شرکت‌های حاضر در کنسرسیوم ضد اپل

شرکت‌هایی که در این کنسرسیوم حضور دارند و با متن نامه فوق در رابطه با اقدام قاطع علیه اپل موافق هستند، عبارتند از:

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

  • اسپاتیفای (Spotify)
  • شرکت تولید نرم‌افزار و مدیریت پروژه Basecamp
  • سرویس استریم موسیقی Deezer
  • شرکت فناوری سوئیسی Proton
  • گروه رسانه‌ای بین‌المللی Schibsted
  • شورای ناشران اروپا (European Publishers Council)
  • انجمن پیشرو استارت آپ‌ها در اروپا به نام France Digitale
  • رسانه های خبری اروپا (News Media Europe)

لازم به ذکر است که ۸ شرکت فوق علاوه بر این که خواهان اقدام قاطع علیه اپل هستند، از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا از هر اقدام اپل و طرفدارانش برای دور زدن قوانین، جلوگیری شود. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که اپل برای اقدامات غیرقانونی خود بهانه‌هایی مانند‌ حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران را پیش می‌کشد که قابل قبول نبوده و به همین دلیل به رهبری اسپاتیفای در کنسرسیوم مذکور شرکت کرده‌اند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

نتیجه گیری

تاریخچه اقدامات قاطع علیه اپل تاکنون
تاریخچه اقدامات قاطع علیه اپل تاکنون

بر اساس گزارشات موجود، در سال ۲۰۲۱، Spotify به میزان ۳۱ درصد و Apple Music تنها ۱۵ درصد از بازار جهانی موسیقی را به خود اختصاص دادند که به وضوح، برتری اسپاتیفای را نشان می‌دهد. یکی از ادعاهای دروغین اپل موزیک این است برای مشترکین خود در ازای خرید اشتراک اپل موزیک، پاداشی ۳۰ درصدی قائل است، اما در حقیقت مشترکین یک ساله اپل تنها از ۱۵ درصد پاداش حق عضویت برخوردار هستند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

اگر با مطالعه متن فوق در رابطه با درخواست اقدام قاطع علیه اپل و اظهارات اسپاتیفای و اپل، در خرید اشتراک موسیقی کاربردی خود با تردید بیشتری مواجه شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک را مطالعه کرده و سپس برای خرید اشتراک اسپاتیفای و یا خرید اشتراک اپل موزیک به فروشگاه اینترنتی انارگیفت مراجعه نمایید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید