مقایسه اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس

وقتی صحبت از سرویس‌های استریم فیلم و سریال به میان می‌آید، نتفلیکس به عنوان برترین و شناخته‌شده‌ترین سرویس به یاد همه می‌آید، اما در سال‌‌های اخیر گزینه‌های دیگری از جمله Apple TV خوب عمل کرده‌اند و هواداران خاص خود را نیز دارند. نتفلیکس بزرگ‌ترین کتابخانه را داشته و تقریبا با تمام دستگاه‌ها سازگاری دارد. از طرفی اپل تی وی برخی از بهترین عناوین را ارائه می‌دهد.

اگر قصد خرید اشتراک سرویس استریم فیلم و سریال را دارید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید، تا به مقایسه اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس بپردازیم و شما را در انتخاب مناسب یاری کنیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

 

تفاوت‌های اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس

تفاوت‌های اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس
تفاوت‌های اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس

قیمت و پلن‌های اشتراکی

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس در قیمت و طرح‌های اشتراک آن‌ها است. به‌طور کلی نتفلیکس یک اشتراک گران‌قیمت به حساب می‌آید و اپل تی وی پلاس به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر است. با خرید اکانت Apple TV Plus از انارگیفت، تبلیغات حذف شده و شما به کل کتابخانه این سرویس دسترسی کامل خواهید داشت. علاوه بر این، در هنگام استفاده هیچ هزینه اضافی یا افزونه‌های اختیاری برای مشترکین وجود ندارد.

در مقابل، نتفلیکس پلن‌های مختلفی را با قیمت بالاتر ارائه می‌دهد. با خرید اشتراک نتفلیکس از انارگیفت چندین پلن برای انتخاب دارید. پلن Basic که محدودیت‌ پخش تا کیفیت 720p را دارد. همچنین امکان پخش همزمان در چند دستگاه برای کاربر فراهم نیست. در اشتراک پریمیوم نتفلیکس و استاندارد نیز امکان دسترسی نامحدود به کتابخانه و حذف تبلیغات برای کاربران فراهم می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

کانال‌های تلویزیونی

کانال‌های تلویزیونی
کانال‌های تلویزیونی

اگر به تماشای برنامه‌های کانال‌های تلویزیونی به‌صورت زنده علاقه دارید، باید سرویسی غیر از این دو را انتخاب کنید. اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس هیچ کدام محتوای زنده تلویزیونی ارائه نمی‌دهند؛ به غیر از مجموعه کوچکی از برنامه‌های زنده ورزشی که گاهی در اپل تی وی پخش می‌شوند.

علاوه بر این، هیچ گونه کانال محلی در این‌ دو سرویس ارائه نمی‌شود. هیچ‌گونه کانال ورزشی نیز ندارند. با این‌حال امکان تماشای برخی از مسابقات زنده ورزشی در اپل تی وی پلاس وجود دارد. از جمله بازی‌های بیسبال جمعه شب و بازی‌های منتخب فوتبال MLS که به صورت زنده در اپل تی وی پخش می‌شوند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

کتابخانه فیلم و سریال

کتابخانه فیلم و سریال
کتابخانه فیلم و سریال

درست است که هیچ کانال پخش زنده‌ای در این دو سرویس وجود ندارد، اما در مقابل هر دو محتوای درخواستی زیادی را ارائه می‌دهند. اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس هر دو دارای کتابخانه‌های بزرگ با نمایش‌های عالی هستند، البته یکی به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر است.

تمرکز اصلی اپل تی وی بر روی کیفیت است تا کمیت! یک مطالعه نشان داد که فیلم‌ها و سریال‌های این سرویس در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها از جمله نتفلیکس بالاترین میانگین امتیاز را دارند. سریال‌هایی مانند Ted Lasso ،Severance و The Morning Show به عنوان برخی از موفقیت‌های اپل تی وی به حساب می‌آیند و همچنین فیلم‌های فوق‌العاده‌ای مانند CODA و On The Rocks را در کارنامه خود دارد.

در مقابل Netflix نیز میزبان موفقیت‌های بزرگی مانند Stranger Things و Wednesday است. این سرویس ثابت کرده است که مکان خوبی برای تماشای بهترین سریال‌های جهان است. از جمله بهترین سریال‌های آن می‌توان به Squid Game ساخت کره جنوبی، Alice in Borderland ژاپنی، Money Heist اسپانیایی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها نتفلیکس سازنده فیلم‌های بزرگ و پرهزینه‌ای مانند Glass Onion و The Power of the Dog بوده است.

در مقایسه این قسمت می‌بینیم که نتفلیکس کتابخانه بزرگ‌تر و چشمگیرتری نسبت به اپل تی وی دارد و محتوای بیشتری را برای تماشا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در مقابل محتوای Apple TV+ به طور چشمگیری باکیفیت‌تر است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

ویژگی‌های دیگر

ویژگی‌های دیگر
ویژگی‌های دیگر

اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس هر دو قابلیت‌های دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهند. در ادامه به مقایسه این ویژگی‌ها می‌پردازیم:

Cloud DVR

به دلیل این که Apple TV+ و Netflix هر دو پلتفرم‌های درخواستی هستند و هیچ‌گونه کانال زنده‌ای ندارند، هیچ‌کدام عملکرد DVR ندارند.

قابلیت استریم همزمان

اگر می‌خواهید به‌طور همزمان در چندین دستگاه به استریم فیلم و سریال بپردازید، اپل تی وی پلاس این امکان را تا حداکثر 6 دستگاه به‌طور همزمان برای شما فراهم خواهد کرد. این یکی از سخاوتمندانه‌ترین قابلیت‌های یک سرویس استریم به حساب می‌آید و یک ویژگی عالی برای خانواده‌های پرجمعیت است.

در نتفلیکس تعداد استریم‌های همزمان به پلن اشتراکی شما بستگی دارد. در پلن Basic تنها امکان استریم در یک دستگاه وجود دارد. مشترکین پلن Standard امکان استریم همزمان در دو دستگاه و کاربران اشتراک پریمیوم نتفلیکس امکان استریم همزمان در 4 دستگاه را دارند.

دستگاه‌های پشتیبانی شده

وقتی‌که صحبت از سازگاری با دستگاه‌های مختلف به میان می‌آید، نتفلیکس حرف اول را می‌زند. هر دو سرویس در اکثر دیوایس‌ها مانند تلویزیون‌های هوشمند و جعبه‌های Roku در دسترس هستند، اما Netflix طیف گسترده‌تری از دیوایس‌ها را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر Apple TV+ روی هیچ دیوایس اندرویدی کار نمی‌کند. این نقص، دسترسی آن‌را برای بسیاری از افراد محدود کرده است. بخصوص که برخی از افراد عادت دارند که برنامه‌ها را در تلفن همراه یا تبلت خود تماشا کنند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

جمع‌بندی؛ نتفلیکس بهتر است یا اپل تی وی پلاس؟

نتفلیکس بهتر است یا اپل تی وی پلاس
نتفلیکس بهتر است یا اپل تی وی پلاس

در مقایسه اکانت Apple TV Plus و اشتراک نتفلیکس، امتیاز بیشتر و برنده نهایی از آن نتفلیکس است. درست است که در سال‌های اخیر دیگر انحصار دنیای استریم از دستان او خارج شده است، اما همچنان یک سرویس قدرتمند با حجم محتوای زیاد برای تماشا، فیلم و سریال‌های اورجینال و سازگاری با تمام دیوایس‌ها را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

شما می‌توانید از نتفلیکس به عنوان تنها سرویس استریم فیلم و سریال خود استفاده کنید، به این صورت هر روز محتوای جدیدی برای تماشا در اختیار دارید. این مورد درباره اپل تی وی پلاس صدق نمی‌کند. به این دلیل که کتابخانه کوچکی دارد؛ اما همچنان به عنوان یک سرویس مقرون به‌صرفه با محتوای واقعا با کیفیت هنوز هم ارزش بررسی را دارد. در نهایت انتخاب اصلی با شماست، این‌که کدام سرویس با نیازها، بودجه و سلیقه شما سازگاری دارد. برای آشنایی با بهترین سرویس‌های استریم فیلم و سریال و خرید اشتراک آنها به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید