تفاوت‌ های اپ استور و گوگل پلی که جالب است بدانید

برای اطلاع از تفاوت‌های اپ استور و گوگل پلی که به عنوان استورهای مطرح سیستم عامل های اندروید و iOS شناخته می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برنامه های مورد نظر را نصب کرد، در این مطلب از انارگیفت، مرجع معتبر خرید گیفت کارت با ما همراه باشید.

App Store و Google Play حاوی اپلیکیشن‌های جذابی برای گوشی‌های هوشمند هستند که نیاز کاربران را در زمینه دسترسی به برنامه‌های کاربردی رفع می‌کنند. این دو فروشگاه با برخورداری از گیفت کارت‌‌های کاربردی یعنی اپل آیتونز و گوگل پلی، شرایط را برای یک خرید مقرون به صرفه برای کاربران خود فراهم ساخته‌اند.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

معرفی اپ استور و گوگل پلی

گوگل پلی استور فروشگاه دستگاه‌های اندرویدی و اپ استور مخصوص کاربران آی او اس است. هر دو فروشگاه از سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی شدند که مجموعه‌ای از برنامه‌ها و همچنین کتاب و فیلم و موسیقی را برای دانلود در تلفن همراه، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

 

مقایسه اپ استور و گوگل پلی

در این بخش برای شناخت بهتر هر یک از سرویس‌ها به مقایسه یک به یک ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

مقایسه اپ استور و گوگل پلی
مقایسه اپ استور و گوگل پلی

کیفیت در اپ استور اپل و گوگل پلی استور

اولین گزینه‌ای که در بررسی کیفیت هر یک از فروشگاه‌ها باید در نظر گرفت، مدت زمانی است که هر کدام برای تأیید نهایی یک اپلیکیشن و قرار دادن آن در استور خود صرف می‌کنند.

گوگل پلی برای چک کردن هر برنامه نهایتاً ۲ ساعت زمان می‌گذارد که با توجه به این که روزانه هزاران اپلیکیشن به این فروشگاه اضافه می‌شوند، امکان بررسی یکسانی برای آن‌ها فراهم شده و در نهایت برنامه‌ها از نظر وجود بدافزار یا ویروس و تصاویر و مواردی از این دست چک می‌شوند. بنابراین زمان بسیار کمی وجود دارد تا بتوان تمامی جنبه‌های یک برنامه را مورد بررسی قرار داد. همچنین برنامه‌ها توسط کارشناسان به صورت دستی چک می‌شوند.

در اپ استور برای بررسی هر یک از برنامه‌ها ۴۸ ساعت زمان صرف می‌شود و بعد از آن در دسترس عموم قرار می‌گیرند!

از مقایسه اپ استور و گوگل پلی نتیجه می‌گیریم که اپ استور برنامه‌های با کیفیت‌تری را نسبت به گوگل پلی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته گوگل پلی نیز از اپلیکیشن‌هایی فوق‌العاده کاربردی برخوردار است که طرفداران خاص خود را دارد، اما ممکن است با باگ‌هایی روبرو شوید که گاهی آزار دهنده هستند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

 

سود حاصل از درآمد اپ استور و گوگلی پلی استور

هر دو فروشگاه مذکور در قبال دریافت اپلیکیشن از دولوپرها به میزان یکسانی سود دریافت می‌کنند. بدین ترتیب که ۷۰ درصد را به دولوپر اختصاص می‌دهند و ۳۰ درصد به فروشگاه اختصاص می‌یابد.

در سال ۲۰۲۱، App Store درآمدی معادل 85.1 میلیارد دلار داشت؛ در همان سال Google Play Store از درآمد 47.9 میلیارد دلاری برخوردار بود. گرچه سود گوگل پلی خیلی کمتر از اپ استور است، اما گوگل پلی نیز نسبت به سال گذشته خود ۲۴ درصد افزایش سود داشته است…

اپل تاکنون درآمد بیشتری نسبت به گوگل پلی کسب کرده است. همچنین از ماه آگوست تاکنون به درآمد 2.66 تریلیون دلاری دست یافته که پیش بینی می‌شود به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل خواهد شد.

این موضوع به اندازه‌ای مهم است که بیشتر دولوپرها قصد دارند اپلیکیشن‌های خود را برای iOS راه اندازی کنند، زیرا اپ استور از گوگل پلی بهتر است و کاربران با اطمینان و اعتماد بیشتری به خرید از اپ استور می‌پردازند.

 

اپ استور و گوگل پلی از نظر رشد

موضوع کاملاً مشخص این است که با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه، فروشگاه‌های مربوطه نیز رشد می‌یابند. آمار استفاده از گوشی موبایل در تمامی دنیا افزایش یافته است، به شکلی که در یکی از مناطق بریتانیا ۱۰۰ درصد افراد جامعه از تلفن همراه برخوردار هستند. قاعدتاً این موضوع بر روی توسعه اپل استور و گوگل پلی نیز تأثیر مثبت داشته است.

رشد چشمگیر کاربران دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور
رشد چشمگیر کاربران دو فروشگاه گوگل پلی و اپ استور

تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه Apple App Store و Google Play Store

اپ استور از ابتدای سال ۲۰۲۲ به بعد با داشتن 2.11 میلیون برنامه، توانسته به عنوان دومین فروشگاه بزرگ اپلیکیشن شناخته شود.

از طرف دیگر فروشگاه گوگل پلی استور با برخورداری از 3.3 میلیون برنامه اندروید در رتبه اول قرار گرفته است. علاوه بر این، کاربران تاکنون 111.3 میلیارد برنامه از گوگل پلی دانلود کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا سال ۲۰۲۴ به 139 میلیارد خرید از گوگل پلی برسد و این نشان‌دهنده برتری گوگل پلی نسبت به اپ استور اپل است.

طبیعی است که تعداد برنامه‌های دانلود شده از گوگل پلی بیشتر است، زیرا اپ استور تنها از برنامه‌های آیفون پشتیبانی می‎‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

تعداد اپلیکیشن‌های هر دو فروشگاه در حال تغییر است، زیرا برنامه‌های نامناسب و بی کیفیت از لیست آن‌ها حذف می‌شوند، اما بصورت کلی تعداد اپلیکیشن‌های ارائه شده هر دو در حال افزایش است.

 

مزایای اپ استور و گوگل پلی

مهم‌ترین ویژگی مثبت اپ استور اپل این است که کاربران با خیالی آسوده می‌توانند برنامه‌های با کیفیت این فروشگاه را دانلود کنند و همچنین امکان انتخاب اپلیکیشن‌های مقرون به صرفه را دارند. گوگل پلی استور نیز برنامه‌های رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که این موضوع به عنوان بهترین مزیت آن نسبت به اپ استور به شمار می‌رود.

 

تفاوت اساسی اپ استور و گوگلی پلی

علاوه بر تفاوت‌هایی که در بالا گفته شد، مهم‌ترین تفاوت اپ استور و گوگل پلی در این است که گوگل پلی مدت‌هاست بنابر دلایلی مشخص در چین در دسترس نیست، اما اپ استور کاربران زیادی دارد.

نکته مهم دیگر این است که کاربران اپ استور طبق عادت خود در ازای دریافت برنامه هزینه می‌پردازند که این به افزایش درآمد سالانه اپ استور کمک شایانی می‌کند.

از طرف دیگر گوگل پلی با سختگیری کمتری نسبت به برنامه‌های دریافتی از دولوپرها، با توسعه دهندگان سازگاری بیشتری دارد. بدین ترتیب که حتی برای ثبت نام دولوپرها، تنها یک بار و به میزان 25 دلار هزینه از آن‌ها دریافت می‌کند، اما اپ استور از توسعه دهندگان برنامه‌های خود به طور سالانه ۹۹ دلار دریافت می‌کند.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

تفاوت‌های اساسی اپ استور و گوگل پلی
تفاوت‌های اساسی اپ استور و گوگل پلی

نظرات کاربران اپ استور اپل و گوگل پلی استور

نکته بسیار جالب توجه این است که پس از بررسی نظرات کاربران هر دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی، مشخص شد که هر دو استور امتیاز یکسان 1.6 ستاره را در Trustpilot کسب کرده‌اند.

در گوگل پلی استور،‌ مشتریان از دسترسی آسان به اپلیکیشن‌های فروشگاه راضی هستند و همچنین تنوع بسیار عالی برنامه‌ها و بازی‌ها در این فروشگاه زبانزد است. لازم به ذکر است که در کنار این رضایت فوق‌العاده، مشتریان زیادی نیز از بی‌کیفیت بودن برنامه‌ها در گوگل پلی گلایه کرده‌اند و خواستار رسیدگی گوگل پلی به این موضوع شدند.

در اپ استور، مشتریان از اکثر برنامه‌ها رضایت کامل دارند و این بیشتر به دلیل کیفیت بی‌نظیر اپلیکیشن‌های موجود است.

گیفت کارت‌های اپل آیتونز و گوگل پلی
گیفت کارت‌های اپل آیتونز و گوگل پلی

نتیجه گیری

مشخصاً نمی‌توان پیروز این رقابت تنگاتنگ را تعیین کرد. هر دو غول فروشگاهی، کاربران زیادی دارند و به شکلی طراحی شده‌اند که علاوه بر کسب رضایت مشتریان، دولوپرهای زیادی نیز برای کسب درآمد به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

با مطالعه مطلب فوق به تفاوت‌ها و شباهت‌های اپ استور و گوگل پلی پی بردید و متوجه شدید که هر دو فروشگاه تاکنون به بهترین شکل عمل کرده‌اند و مشتریان زیادی دارند.

لازم به ذکر است که با خرید گیفت کارت گوگل پلی و خرید گیفت کارت اپل امکان دسترسی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری به خدمات هر یک از سرویس‌ها برای شما فراهم می‌شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات هر یک از دو فروشگاه مذکور کارت‌های هدیه مربوطه را خریداری نمایید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید