مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک: بهترین انتخاب برای یادگیری زبان

در این مطلب از انارگیفت به مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک می‌پردازیم تا در نهایت بتوانید با استفاده از بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر زبان هدف تسلط پیدا کنید.

بدیهی است که هر دو سرویس Duolingo و ELSA Speak به عنوان بهترین پلتفرم‌های یادگیری زبان شناخته شده‌اند. نکته مهم این است که هر سرویس بر قسمتی منحصر به‌فرد از آموزش متمرکز است و هر کاربر با بررسی ویژگی‌های جداگانه هر پلتفرم و نیازهای خود، یکی را انتخاب خواهد کرد.

برای مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک، مطلب را دنبال کنید.

دولینگو

رابط کاربری پلتفرم Duolingo بسیار کاربرپسند است و به شکل بازی و سرگرمی، زبان هدف را آموزش می‌دهد. پشتیبانی از زبان‌های مختلف و همچنین مهارت‌هایی مانند واژگان، گرامر، لیسنینگ و مکالمه در دولینگو، آن را برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط کاربردی کرده است.

شما می‌توانید برای آشنایی با پلتفرم دولینگو روی لینک کلیک کنید.

دولینگو پلاس
دولینگو پلاس

السااسپیک

همان‌طور که از نام السا اسپیک مشخص است، این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی، با هدف آموزش تلفظ انگلیسی آمریکایی و لهجه در مکالمه ایجاد شد. از طریق تمرین و تکرار و دریافت بازخوردهای بومی در تلفظ، بر زبان هدف مسلط می‌شوید. مخاطبان این سرویس بیشتر از میان کاربران متوسط علاقمند به مکالمه با زبان اصلی هستند.

برای آشنایی با جزئیات سرویس السا اسپیک کلیک کنید.

السا اسپیک
السا اسپیک

مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک در عملکرد و ویژگی‌ها

حالا که با کلیت هر دو پلتفرم آموزش زبان آشنا شدید، در زیر تفاوت‌ها و شباهت‌های هر دو را بررسی می‌کنیم.

مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک
مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک

هدف از پلتفرم آموزشی

دولینگو: شما با خرید اشتراک دولینگو می‌توانید علاوه بر یادگیری اصولی واژگان و گرامر، با بومی زبانان مکالمه کرده و به طرز آشکاری در این زمینه پیشرفت کنید.

السا اسپیک: این سرویس با دقتی وسواس گونه، مکالمه صحیح زبان انگلیسی را به کاربران می‌آموزد و آن‌ها را در این زمینه به سطحی بسیار قابل قبول خواهد رساند.

رویکرد

دولینگو: کاربران این سرویس آموزشی با انجام بازی و تمرینات تعاملی، زبان هدف را یاد می‌گیرند.

السا اسپیک: برای یادگیری زبان انگلیسی، از رویکرد هوش مصنوعی و بازخورد فوری بهره‌مند می‌شوند و از این طریق بر مکالمه به زبان اصلی مسلط می‌شوند.

تعامل کاربران

دولینگو: با ارائه تمرینات تعاملی مانند تمرینات لیسنینگ، ترجمه و تمرینات گفتاری، در کاربران انگیزه ایجاد می‌کند و همین موضوع افراد زیادی را به سمت خرید اشتراک دولینگو کشانده است.

السا اسپیک: تمرکز بر یادگیری زبان انگلیسی اصلی، این پلتفرم آموزشی را به یکی از بهترین سرویس‌های آموزشی تبدیل کرده است. این پلتفرم از طریق درگیر کردن کاربران در مکالمات و ارائه بازخوردهای فوری، سطح گفتار آن‌ها را به بهترین حالت ممکن ارتقا می‌دهد.

تعامل کاربران در مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک
تعامل کاربران در مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک

دسترسی

هر کدام از سرویس‌های آموزشی فوق، برای تشویق کاربران خود به یادگیری بهتر زبان و شناسایی میزان علاقه آن‌ها، پلن‌های اشتراکی متفاوتی را ارائه می‌کند که برای مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک، در زیر به صورت جداگانه به توضیح هر یک می‌پردازیم.

دولینگو

دولینگو از دو سطح اشتراکی زیر تشکیل شده است:

پلن رایگان: در این سرویس، دسترسی به تمامی زبان‌ها در سطوح پایه امکان‌پذیر است. در میان آموزش‌های این پلتفرم با تبلیغات گاه و بیگاه روبه‌رو خواهید شد که همین موضوع کاربران زیادی را به خرید اشتراک دولینگو پلاس جذب کرده است.

پلن دولینگو پلاس: شما با خرید اشتراک پلاس به مجموعه‌ای از خدمات آموزشی بی‌نظیر دولینگو دست می‌یابید که از پیام‌های بازرگانی به دور است. علاوه بر این، مشترکین پلن دولینگو پلاس به آموزش در حالت آفلاین و دیگر ویژگی‌های پیشرفته مانند بررسی میزان پیشرفت یادگیری دسترسی خواهند داشت.

دسترسی: در تمامی دستگاه‌های اندروید و آی او اس و همچنین وب در دسترس است و به همین ترتیب، زبان‌آموزان در هر کجا و هر زمان قادر به یادگیری زبان از طریق Duolingo App هستند.

السا اسپیک

اشتراک السا اسپیک در قبال پرداخت هزینه‌ای بالاتر، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این پلتفرم تنها بر رشد و ارتقای لهجه و مکالمه کاربران متمرکز است و در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند.

دسترسی: با خرید اشتراک السا اسپیک و نصب ELSA Speak App در تلفن همراه اندروید و آی او اس خود می‌توانید در هر مکان و در حال جابجایی، مکالمه انگلیسی را تمرین کنید.

ELSA Speak یا Duolingo؟
ELSA Speak یا Duolingo؟

معایب دولینگو و السا اسپیک

  • همان‌طور که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، دولینگو برای افراد مبتدی و متوسط بسیار کاربردی است، اما افراد با سطح زبانی پیشرفته، در آن با محدودیت‌هایی روبه‌رو می‌شوند. این پلتفرم بر خلاف السا اسپیک، بر واژگان، گرامر و ساختار جمله تمرکز دارد، اما در آموزش مکالمه ضعیف عمل می‌کند. این بدین معنی است که با وجود این که از بازخورد مکالمه برخوردار است، اما امکان مدیریت و لمس را برای کاربران ارائه نمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها نتوانند به صورت بسیار ظریف و اصولی مکالمه را یاد بگیرند.
  • از طرف دیگر، گرچه به کمک السا اسپیک می‌توان به صورت بسیار بومی بر زبان هدف مسلط شد، اما به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، نمی‌تواند همانند یک مربی بومی، لهجه را به کاربران آموزش دهد و معانی جملات را به صورتی کاربردی برای آن‌ها تحلیل کند. علاوه بر این، در زمینه آموزش واژگان و قواعد زبانی محدودیت‌هایی دارد که نیاز آموزشی تمامی کاربران را رفع نمی‌کند.

یادگیری زبان با ادغام دولینگو و السا اسپیک

پس از مقایسه اشتراک دولینگو و السااسپیک در این مطلب، به خوبی متوجه شدید که هر کدام از این پلتفرم‌ها در زمینه‌ای خاص آموزش می‌دهند و هر کاربر بنابر نیاز خود می‌تواند یکی را انتخاب کرده و پس از خرید اشتراک آن، از تمامی قابلیت‌های موجود سرویس استفاده کند. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال یادگیری کامل زبان انگلیسی هستید، هر دو سرویس را خریداری کرده و در نهایت به یک کاربر انگلیسی زبان تبدیل شوید! برای شناخت سرویس های آموزش آنلاین زبان روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید