بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی در LinkedIn

عناوین مطلب در یک نگاه بستن لیست
2 بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی جدید

اگر عضو پلتفرم LinkedIn هستید بهتر است با روش‌های بهینه سازی لینکدین آشنا باشید تا بهترین فرصت‌های شغلی را پیدا کرده و همچنین بتوانید کسب و کار و برند خود را به بهترین شکل ممکن به افراد معرفی کنید. در ادامه این مطلب از انارگیفت شما را با راه‌کارهای بهره‌مندی هر چه بیشتر از ویژگی‌های پروفایل لینکدین آشنا خواهیم کرد.

همچنین با خرید اشتراک پریمیوم لینکدین لرنینگ می‌توانید از تمامی قابلیت‌های این پلتفرم آموزشی بهره‌مند شوید، به صورت آنلاین در دورههای آموزشی رشته مورد نظر خود شرکت کرده و از گواهینامه پایان دوره نیز برای اعتبار بخشیدن به پروفایل لینکدین خود استفاده کنید.

چرا باید پروفایل لینکدین خود را بهینه سازی کنید؟

در بازار رقابتی کار امروز، حضور در شبکه‌های آنلاین مانند لینکدین، برای ظاهر شدن در چشم کارفرمایان ضروری است. قطعا LinkedIn بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای در جهان است که نقش مهمی در ارتباط جویندگان کار با فرصت‌های کاری ایفا می‌کند. با این حال، بسیاری از افراد هنوز اهمیت بهینه سازی پروفایل لینکدین خود را برای به حداکثر رساندن موفقیت در جستجوی کار، نادیده می‌گیرند.

 همان‌طور که می‌دانید پروفایل لینکدین شما مهمترین قسمت و پایه و اساس برندسازی شخصی شماست. لینکدین مرتبا ویژگی‌های جدیدی را برای نشان دادن بهتر مهارت و انگیزه‌های کاربر به دیگران، اضافه می‌کند. در صفحه پروفایل لینکدین راه‌‌های جالب و جدید زیادی برای ایجاد برند شخصی شما وجود دارد که ممکن است از آن‌ها بی‌خبر باشید. در ادامه، 20 ویژگی موجود در پروفایل لینکدین که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در زمان و پول خود در مسیر جستجوی کار صرفه‌جویی کنید را برایتان آورده‌ایم:

بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی جدید

 بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی جدید
بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی جدید

بازخورد و نتیجه برخی از راه‌کارهای زیر را به سرعت خواهید دید، اما برخی دیگر ممکن است کمی زمان‌بر باشند. در هر صورت، همه آن‌ها ارزشمند بوده و یک پروفایل حرفه‌ای و برند شخصی را که شایسته آن هستید، به شما ارائه خواهند داد.

برای پروفایل لینکدین خود یک تصویر مناسب انتخاب کنید

عکس پروفایل شما در لینکدین مانند یک کارت ویزیت عمل می‌کند. همان‌طور که می‌دانید اکثر افراد با توجه به برداشت‌های خود در نگاه اول، شما را می‌شناسند. در این جا به چند نکته مهم و کوتاه در مورد نحوه انتخاب عکس پروفایل لینکدین اشاره می‌کنیم:

  • جدیدترین و شبیه‌ترین تصویر به خودتان را انتخاب کنید.
  • تصویری که در آن چهره‌ای آراسته، تمیز و مرتب دارید، انتخاب کنید.
  • دقت کنید که چهره شما در عکس دور نبوده و واضح باشد.
  • حتما در عکس خود لبخند به لب داشته باشید.
  • در تصویر لباسی را که در محل کار دوست دارید بپوشید، به تن کنید.

یک تصویر مناسب به بک گراند خود اضافه کنید

عکس بک گراند، دومین عنصر بصری در بالای صفحه پروفایل شماست، زیرا توجه مردم را به خود جلب می‌کند، زمینه را تنظیم کرده و آن‌چه را برای شما مهم است، نشان می‌دهد. یک تصویر بک گراند خوب به صفحه شما کمک می‌کند که برجسته شود و توجهات بیشتری را به خود جلب کند و در ذهن افراد بماند.

در تیتر خود توضیحاتی فراتر از عنوان شغلی بیاورید

یکی دیگر از ترفندهای بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی بهتر، این است که در توضیحات بالای صفحه پروفایل تنها عنوان شغلی خود را ننویسید. بهترین کار این است که در فیلد تیتر، بیشتر در مورد این که نقش خود را چگونه می‌بینید، چرا کاری را انجام می‌دهید و چه اهدافی دارید بگویید. برای گرفتن ایده و الهام می‌توانید تیتر موجود در پروفایل افراد موفق را در لینکدین بررسی کنید.

همچنین با خرید اشتراک اسکیل شیر از انارگیفت می‌توانید مهارت‌های عملی و حرفه‌ای را در رشته خود کسب کرده و با درج گواهینامه پایان دوره Skillshare در پروفایل خود، نظر کارفرمایان را به خود جلب کنید.

تلفظ درست نام خود را ضبط و نمایش دهید

اگر با مشکل تلفظ نادرست نام خود مواجه هستید، تلفظ صحیح نام خود را ضبط کرده و در پروفایل خود قرار دهید. به این صورت، افراد نحوه درست تلفظ نام شما را گوش داده و به درستی آن را بیان می‌کنند.

خلاصه خود را به داستان خود تبدیل کنید

خلاصه خود را به داستان خود تبدیل کنید
خلاصه خود را به داستان خود تبدیل کنید

عجیب است که چرا هنوز برخی از افراد قسمت خلاصه یا summary لینکدین را خالی می‌گذارند. summary شما شانسی برای گفتن داستان شماست. بنابراین، از آن فقط برای فهرست مهارت‌ها یا عنوان شغلی که دارید، استفاده نکنید. سعی کنید در این قسمت اهمیت مهارت‌ها و تفاوتی که در آن مهارت با دیگران دارید، را بیان کنید. برای این قسمت زمان بگذارید. چند پیش‌نویس تهیه کرده و از کسانی که شما را بهتر می‌شناسند، نظر بخواهید. این شخصی‌ترین بخش بازاریابی محتوای شماست و ارزش تلاش را دارد.

از کلمات رایج و آماده استفاده نکنید

Buzzwords یا کلمات رایج، صفت‌هایی هستند که آن‌قدر در سرفصل‌ها و خلاصه‌های لینکدین استفاده شده‌اند که تقریبا بی‌معنی هستند. پر استفاده‌ترین کلمات کلیدی در تیترهای لینکدین به ترتیب عباراتی مانند تخصصی، رهبری، متمرکز، استراتژیک، با تجربه، متخصص، خلاق و نوآورانه است. ما نمی‌گوییم که از این کلمات استفاده نکنید یا این‌ها توصیفات مهمی نیستند، بلکه تنها استفاده از این کلمات، مردم را متقاعد نمی‌کند که شما این ویژگی‌ها را دارید.

یکی از بهترین روش‌های بهینه سازی لینکدین برای دریافت فرصت‌های شغلی، این است که ویژگی‌های خاص خود را به نمایش بگذارید. هم در نحوه توصیف خودتان و هم چگونگی استفاده از ویژگی‌های پروفایل لینکدین برای نشان دادن چیزی که هستید.

شبکه خود را رشد دهید

یکی از ترفندهای بهینه سازی لینکدین، رشد شبکه لینکدین است. ساده‌ترین راه برای رشد شبکه لینکدین همگام‌سازی پروفایل با دفترچه آدرس ایمیل است. با این کار لینکدین افرادی را که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، به شما پیشنهاد می‌دهد. این کار به طور شگفت‌انگیزی در نشان دادن افراد مناسب برای ارتباط با شما، موثر خواهد بود. هیچ درخواست اتصالی بدون اجازه شما ارسال نمی‌شود و می‌توانید همه اتصالات احتمالی را بررسی کنید. نکته دیگر این که خود را عادت دهید که مرتب نوتیفیکیشن‌ها و مکالمات با لینکدین را پیگیری کنید. این کار یک راه خوب برای رشد و آپدیت نگه داشتن شبکه شماست.

برای رشد شبکه خود می‌توانید از پلتفرم‌های اجتماعی مانند Discord استفاده کنید و ارتباطات خود را گسترش دهید. با خرید اشتراک دیسکورد نیترو می‌توانید از تمامی امکانات این سرویس استفاده کنید و به‌صورت صوتی و تصویری به چت گروهی بپردازید.

مهارت‌های مرتبط خود را لیست کنید

مهارت‌های مرتبط خود را لیست کنید
مهارت‌های مرتبط خود را لیست کنید

یکی از موثرترین کارها برای بهینه سازی لینکدین این است که فهرست مهارت‌های موجود در لینکدین را بررسی کرده و مهارت‌هایی را که با شما مرتبط هستند، شناسایی کنید. انجام این کار توضیحات عنوان و خلاصه شما را اثبات کرده و زمینه را برای تایید شما توسط دیگران فراهم می‌کند. با این حال، نکته مهم مرتبط ماندن است. هر چند وقت یک‌بار زمان گذاشته و مهارت‌های غیر اصلی خود را از لیست حذف کنید. فهرست بلند بالایی از مهارت‌هایی که برای معرفی کار و شخصیت شما اصلی و مهم نیستند، برای پروفایل شما مضر است.

از تایید دیگران برای اعتبار خود استفاده کنید

تایید سایر اعضا، مهارت‌های شما را اثبات می‌کند و باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد. حال شاید با این سوال مواجه شوید که چگونه در لینکدین تایید شویم؟ برای شروع به سراغ شبکه خود رفته و ارتباطاتی را که فکر می‌کنید مستحق تایید شما هستند، شناسایی کنید. این لطف شما معمولا افراد را ترغیب می‌کند تا شما را نیز تایید کنند. همچنین، از برقراری تماس از طریق یک پیام مودبانه و درخواست تایید نترسید. به خاطر داشته باشید که ارتباط مهم است و با افرادی تماس بگیرید که تایید آن‌ها واقعا با ارزش باشد.

تاییدیه‌های خود را مدیریت کنید

زمانی که تاییدیه‌ها شروع به ورود می‌کنند، ممکن است تاکید پروفایل شما را به گونه‌ای تغییر دهند که نشان‌دهنده شخصیت شما نباشد. حال، وظیفه شما این است که فهرست تاییده‌های خود را مدیریت کرده و با استفاده از ویژگی‌های ویرایش بخش مهارت‌های پروفایل، تعیین کنید که کدام یک ظاهر شده و کدام یک پنهان بماند.

یکی از مهارت‌هایی که باعث جلب توجه و تایید دیگران و جذب کارفرمایان در لینکدین می‌شود، تسلط بر زبان انگلیسی و مدارک معتبر در این زمینه است. اگر زمان کافی برای رفتن به کلاس حضوری را ندارید با خرید اشتراک دولینگو پلاس می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کرده و پس از گذراندن دوره‌‌های آموزشی، گواهی پایان دوره زبان را در پروفایل خود ذکر کنید.

درخواست توصیه از دیگران

افرادی که پروفایل شما را مشاهده می‌کنند با بررسی تاییده‌ها می‌توانند درک سریع و بصری از ارزش‌های شما داشته باشند، اما توصیه‌ها همه چیز را یک قدم جلوتر می‌برند. توصیه دیگران مانند گواهینامه‌ شخصی برای نشان دادن تجربه کار با شما است. یک منوی کشویی مفید در بخش Recommendations در پروفایل شما وجود دارد که دسترسی به مخاطبین خاص و درخواست توصیه را آسان می‌کند. برای این کار وقت بگذارید و درخواست‌های خود را شخصی کنید.

اشتیاق خود به یادگیری را به نمایش بگذارید

اشتیاق خود به یادگیری را به نمایش بگذارید
اشتیاق خود به یادگیری را به نمایش بگذارید

با خرید اشتراک لینکدین لرنینگ از انارگیفت و شرکت در دوره‌های آموزشی لینکدین و تکمیل دوره‌ها، می‌توانید گواهی پایان دوره را به پروفایل لینکدین خود اضافه کنید. برای انجام این کار به بخش Learning History حساب کاربری خود در LinkedIn Learning بروید، جایی که در صورت تمایل می‌توانید بروزرسانی‌ دوره‌هایی که تمام کرده‌اید را به شبکه لینکدین خود ارسال کنید.

محتوایی از کار خود به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از راه‌کارهای بهینه سازی لینکدین این است که از روش کار و بازاریابی خود محتوایی به اشتراک بگذارید. به‌عنوان مثال مطالعات موردی، کاغذهای دست‌نوشته و سایر محتوای مرتبط با برند شما نشان می‌دهد که کسب و کار شما چیست و در چه زمینه‌ای است. این کار تعهد و اشتیاق شما را نیز نشان می‌دهد.

محتوای مرتبط را از طریق فید لینکدین به اشتراک بگذارید

داشتن شبکه‌ای از اتصالات در لینکدین مهم است، اما مهم‌تر از آن نقش فعال شما در آن شبکه است که باعث بهینه سازی لینکدین شما می‌شود. این که در فیدهای لینکدین اتصالات خود، طوری ظاهر شوید که برای آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کند، مهم است. با به اشتراک‌گذاری محتوایی که واقعا جالب است و با دیدگاه شما هم‌خوانی دارد، شروع کنید.

نظرات خود را اضافه کنید

اشتراک‌گذاری عالی است، اما این فقط یک نقطه شروع است. وقتی به محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید، نظراتی را اضافه می‌کنید، اهمیت آن فید را بالا می‌برید و نشان می‌دهید که چرا محتوای شما خاص و مهم است. نظرات بیان شده، شما را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از محتوا را به اشتراک بگذارید. این کار نظرات دیگران را جلب کرده و به مرور بازدید پروفایل لینکدین شما را افزایش می‌دهد. وقتی نظر خود را می‌نویسید به این توجه داشته باشید که مردم از ارتباط با شما حس خوبی پیدا کنند.

اینفلوئنسرهای مرتبط در صنعت خود را دنبال کنید

اینفلوئنسرهای مرتبط در صنعت خود را دنبال کنید
اینفلوئنسرهای مرتبط در صنعت خود را دنبال کنید

یکی دیگر از ترفندهای بهینه سازی لینکدین این است که اینفلوئنسرهای مرتبط با کار خود را فالو کنید. این کار به شما کمک می‌کند که طیف وسیعی از محتوای جالب را در فید خود قرار دهید و در صورتی که برای شما با ارزش بود آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار به پروفایل لینکدین شما کمک می‌کند و علاقه شما را به کاری که انجام می‌دهید، نشان می‌دهد.

Creator mode را روشن کنید

Creator mode یکی از تنظیمات موجود در پروفایل است که به شما کمک می‌کند دسترسی و نفوذ خود را در لینکدین افزایش دهید. برای دسترسی به ابزارها و ویژگی‌های اضافی که در تولید محتوا و رشد پایگاه مخاطبین شما در لینکدین کمک می‌کند، Creator mode را روشن کنید.

خدمات خود را هایلایت کنید

مشاوران، فریلنسرها و کسانی که برای مشاغل کوچکتر کار می‌کنند، می‌توانند خدمات خود را از طریق LinkedIn Service Page به نمایش بگذارند. صفحات خدمات لینکدین، خدمات و مشاغل شما را بدون هزینه به نمایش می‌‍گذارند و بر اساس یک مدل درخواست و پیشنهاد عمل می‌کنند.

مقالات مشترک را بررسی کنید و در صورت دعوت مشارکت خود را به اشتراک بگذارید

مقالات مشترک یک کار تقریبا جدید در لینکدین است. این مقالات آغازگر مکالمه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط تیم تحریریه توسعه یافته و شروع می‌شود، اما بدون نظر اعضا لینکدین کامل نمی‌شود. در این مقالات از افراد حرفه‌ای درخواست می‌شود تا افکار خود را در زمینه تخصص خود مشارکت دهند و در نهایت نیز تبدیل به مقاله‌ای می‌شود که دیدگاه‌های مختلفی را در مورد موضوعات مرتبط به جامعه حرفه‌ای نشان می‌دهد.

برای رشد کسب و کار خود در Sales Navigator عضو شوید

LinkedIn Sales Navigator به شما کمک می‌کند تا مکالمات بیشتری با افراد با اهمیت داشته باشید. در مقایسه با اعضایی که از آن استفاده نمی‌کنند، کاربران LinkedIn Sales Navigator تقریبا 4 برابر اتصالات بیشتری در لینکدین ایجاد کرده و در معاملات بزرگ‌تری شرکت می‌کنند.

چنانچه در رشته برنامه‌نویسی فعال هستید، می‌توانید از پلتفرم Git Hub که مختص برنامه‌نویسان و دولوپرها است، استفاده کنید. این سرویس بزرگ‌ترین جامعه برنامه‌نویس‌ها را شامل می‌شود. شاید به بزرگی لینکدین نباشد اما تمام مواردی را که یک دولوپر برای تولید و ارسال سریع نرم‌افزار نیاز دارد، در اختیار شما می‌گذارد. با خرید اشتراک گیت هاب پرو از قابلیت‌های ویژه‌ای مانند کار گروهی بر روی پروژه و مدیریت دسترسی سایر افراد بهره‌مند شوید.

در لینکدین به شکل حرفه‌ای ظاهر شوید

بهینه سازی لینکدین و استفاده درست از پروفایل، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای آینده حرفه‌ای شماست و شما را به شکل یک حرفه‌ای در لینکدین ظاهر می‌کند. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این مقاله می‌توانید مهارت‌ها، تجربیات و آرزوهای خود را برای جلب توجه استخدام‌کنندگان و پیدا کردن فرصت‌های جدید به طور موثر به نمایش بگذارید. به یاد داشته باشید که همیشه از تجربیات و راهنمایی‌های افراد موفق در این پلتفرم کمک بگیرید. در مطلبی دیگر به معرفی ترفندهای کاربردی لینکدین پرداخته‌ایم. برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید