آموزش تغییر و پیدا کردن ریجن اکانت ایکس باکس

گاهی ممکن است فکر کنید که به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور، قادر به استفاده از تمامی خدمات و قابلیت‌های کنسول‌های بازی از جمله ایکس باکس نیستید و بخواهید کشور تعریف شده به عنوان ریجن کنسول بازی خود را شخصاً انتخاب کنید. ما در این مطلب از انارگیفت، فروشگاخ تخصصی گیفت کارت نحوه تغییر ریجن ایکس باکس را به شما آموزش می‌دهیم.

برخلاف مایکروسافت که با تغییر ریجن و موقعیت جغرافیایی محل زندگی، گاهی با خطا و مشکلاتی روبرو می‌شود، تغییر ریجن ایکس باکس بسیار ساده و بدون دردسر است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

دلایل تغییر ریجن ایکس باکس

هر گیمر بنابر نیاز خود می‌تواند کشور تعریف شده در کنسول بازی خود را تغییر دهد. برخی از مهم‌ترین الزامات تغییر منطقه کنسول بازی را در ادامه بیان کرده‌ایم:

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

دلایل تغییر منطقه کنسول Xbox
دلایل تغییر منطقه کنسول Xbox
  • در صورت مهاجرت به کشوری جدید، برای استفاده از خدمات فروشگاه واقعی در آن منطقه، باید ریجن ایکس باکس را با آن کشور هماهنگ کنید.
  • اگر برای مسافرت در یک کشور جدید ساکن شده‌اید، باید ریجن ایکس باکس خود را مطابق با آن کشور تنظیم کنید تا بتوانید از خدمات فروشگاه ایکس باکس استفاده کنید.
  • برای کنترل بیشتر کنسول بازی و شخصی سازی منطقه ایکس باکس خود می‌توانید منطقه مربوط به کنسول بازی را تغییر دهید.

گاهی ممکن است بخواهید با تغییر منطقه مربوط به کنسول خود، از خدمات فروشگاهی آن در کشورهای دیگر استفاده کنید. در این مواقع ممکن است با ارور ریجن ایکس باکس روبرو شده و ناامید شوید، اما در ادامه به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: اشتراک  Netflix

نکاتی قبل از آپدیت ریجن Xbox

واقعیت این است که پس از تغییر ریجن ایکس باکس باید ریجن مربوط به حساب مایکروسافت خود را نیز عوض کنید تا بتوانید خریدهایی را که در فروشگاه آن منطقه انجام داده‌اید، تأیید کنید.

اگر هماهنگی ریجن کنسول بازی و حساب مایکروسافت انجام نشود، ممکن است در خرید بعدی خود از فروشگاه ایکس باکس آن منطقه، لیست خریدهای قبلی خود و یا اشتراک Xbox خود را از دست بدهید. در این مواقع باید ریجن مایکروسافت و ایکس باکس را یکسان سازی کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

نحوه تغییر منطقه ایکس باکس

  1. برای دسترسی به راهنمای مربوطه، در صفحه اصلی ایکس باکس خود بر روی گزینه Xbox کلیک کنید.
  2. در دورترین گزینه سمت راست، به Profile & system بروید و سپس بر روی Settings ضربه بزنید.
  3. صفحه را به پایین اسکرول کرده و سپس از پنل سمت چپ به مسیر System > Language & location بروید.
ورود به بخش منطقه و زبان در تنظیمات ایکس باکس
ورود به بخش منطقه و زبان در تنظیمات ایکس باکس
  1. در این مرحله بر روی Location کلیک کنید و سپس از منوی کشویی ارائه شده، منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

مرحله نهایی در تغییر ریجن ایکس باکس
مرحله نهایی در تغییر ریجن ایکس باکس
  1. در نهایت با کلیک بر روی Restart now، تغییرات منطقه در کنسول شما تثبیت خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است که پس از انجام مراحل فوق، زبان کنسول بازی با کشور انتخاب شده هماهنگ می‌شود و با اولین ری استارت کردن کنسول، ریجن ایکس باکس شما به کشور مورد نظر تغییر می‌یابد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

نهایت استفاده از رابط کاربری و تنظیمات ایکس باکس

با تغییر ریجن ایکس باکس، به مواردی جدید و متفاوت در بخش رابط کاربری و تنظیمات کنسول بازی خود دسترسی پیدا می‌کنید که با اسکرول کردن و مرور آن‌ها می‌توانید از Xbox خود نهایت استفاده را ببرید.

گاهی ممکن است از خود بپرسید که چجوری بدونم ریجن اکانت ایکس باکسم چیه؛ برای پاسخ به این سؤال باید پس از ورود به سایت Microsoft، با استفاده از یوزرنیم و پسورد به اکانت خود وارد شوید. در کنار کادری که مختص ردیم کردن است، نام کشور خود را می‌بینید.

به منظور شارژ اکانت Xbox خود و خرید بازی ایکس باکس و محصولات مایکروسافت که برای گیمرها تهیه شده است، نیاز به گیفت کارت Xbox دارید. برای خرید گیفت کارت ایکس باکس، بر روی لینک کلیک کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید