مقایسه اسپاتیفای رایگان و پریمیوم؛ آیا اسپاتیفای پریمیوم ارزش خرید دارد؟

اگر از علاقمندان به موزیک و ترانه در سرویس اسپاتیفای هستید، به خوبی می‌دانید که در نسخه رایگان این پلتفرم با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوید. در این مطلب از انارگیفت با تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان به طور کامل آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

با توجه به طراحی جدید اسپاتیفای در رویداد Stream On، هیچ تغییری در کلیت برنامه و خدمات آن ایجاد نشده است، اما اسپاتیفای سعی در ارائه بهتر خدمات از طریق لوپ‌های ویدئویی در حال پخش دارد.

در این بازطراحی، بر قابلیت سرچ و کشف موزیک دلخواه، تمرکز شده است. بدین معنی که می‌توانید در ژانر دلخواه خود و در قسمت کلیپ‌های کوتاه Canvas، صفحه را به پایین و بالا اسکرول کنید. آهنگ محبوب را پیدا کرده و در پلی لیست ذخیره و یا آن را با دیگری به اشتراک بگذارید.

تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان
تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان

ویژگی‌های جدید اسپاتیفای

در مجموع، اسپاتیفای سه ویژگی کلی جدید را به کاربران خود ارائه می‌کند که عبارتند از:

  • ویژگی DJ مبتنی بر هوش مصنوعی

بنا بر گزارشات موجود، این قابلیت زمان گوش دادن به اسپاتیفای را تا 25 درصد بالا برده است.

  • قابلیت Smart Shuffle

با فعال کردن دکمه Shuffle، پخش پلی لیست مورد نظر شروع می‌شود و همزمان در ادامه، با پیشنهاداتی مطابق سلیقه خود روبه‌رو می‌شوید. به عبارتی، این ویژگی باعث بلند شدن طول پلی لیست می‌شود.

  • ادامه خودکار پخش پادکست

در اسپاتیفای جدید، نیازی به پلی کردن قسمت بعدی پادکست به صورت دستی نیست، زیرا این کار به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

خرید اشتراک رادیو جوان

تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان

با توجه به پیشرفت‌هایی که در سرویس‌های استریم موزیک اتفاق افتاده است، انتخاب بهترین پلتفرم از میان آن‌ها بسیار سخت است. به همین دلیل، در این مطلب سعی کرده‌ایم با بیان تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان، راه را برای شما هموارتر کنیم.

گاهی ممکن است بخواهید از نسخه رایگان اسپاتیفای استفاده کنید، اما از طرف دیگر، اشتراک سرویس‌های استریم رقیب مانند اشتراک اپل موزیک را خریداری کنید. در این مواقع، به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از مقایسه اسپاتیفای رایگان و پریمیوم و مطالعه مطلب مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای، تصمیم نهایی را بگیرید. مطمئن باشید با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای به خدمات و گزینه‌هایی فوق‌العاده دست خواهید یافت.

تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان از نظر کتابخانه آهنگ

تمامی کاربران اسپاتیفای، اعم از رایگان و پریمیوم، به کتابخانه عظیم Spotify با بیش از 80 میلیون آهنگ و پادکست دسترسی دارند.

تفاوتی که در این قسمت وجود دارد، انتشار سریع آهنگ‌های جدید برخی از هنرمندان در کتابخانه اسپاتیفای پریمیوم است. این آهنگ‌ها بعد از مدتی در دسترس کاربران رایگان هم قرار خواهد گرفت، اما اگر به شنیدن جدیدترین آهنگ‌ها علاقه دارید، خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای را در برنامه خود قرار دهید.

مقایسه کتابخانه اسپاتیفای رایگان و پریمیوم
مقایسه کتابخانه اسپاتیفای رایگان و پریمیوم

اسپاتیفای از پلن‌های متفاوتی مانند طرح دانشجویی، فمیلی پلن و غیره پشتیبانی می‌کند. در این میان، اشتراک پریمیوم اسپاتیفای از محبوب‌ترین پلن‌ها به شمار می‌رود. به محض انتشار Spotify HiFi در اسپاتیفای پریمیوم، این پلتفرم موسیقی هم در زمینه پخش آهنگ بدون تاخیر، دنباله روی اپل موزیک و یا حتی آمازون موزیک خواهد بود. بدین ترتیب، خرید اشتراک اسپاتیفای پریمیوم بسیار مقرون به‌صرفه است.

تفاوت تبلیغات در نسخه پریمیوم و رایگان Spotify

پخش ناگهانی تبلیغات‌ (رادیویی و یا تصویری) در میانه آهنگ محبوب خود، از بدترین تجربه‌های استفاده از نسخه رایگان اسپاتیفای است. یکی از دلایل تشویق به خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای، عدم وجود تبلیغات است.

وجود تبلیغات مزاحم در زمان شنیدن آهنگ دلخواه به صورت انفرادی ممکن است مشکل بزرگی ایجاد نکند، اما در زمان پخش آهنگ در مهمانی، عذاب آور است.

تبلیغات آزاردهنده در نسخه رایگان اسپاتیفای
تبلیغات آزاردهنده در نسخه رایگان اسپاتیفای

کنترل پخش موزیک

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد در بررسی تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان، قابلیت مدیریت پخش آهنگ در برنامه Spotify است.

در نسخه رایگان اسپاتیفای، در اپلیکیشن تلفن همراه، کنترل زیادی بر نحوه پخش موزیک‌ها ندارید. در این نسخه، حالت Shuffle‌ (مختلط)، به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است و شما باید آهنگ‌های یک آلبوم را به صورت مختلط و کامل بشنوید و بعد به سراغ بعدی بروید.

لازم به ذکر است که در برنامه اسپاتیفای مربوط به رایانه و یا حتی وب پلیر Spotify، این محدودیت وجود ندارد و قادر به تکرار و یا بازگشت به عقب خواهید بود.

آپدیت دکمه‌های Shuffle و Play در نسخه پریمیوم اسپاتیفای، به کاربران اجازه می‌دهد تا آهنگ‌ها را در پلی لیست به صورت دلخواه پخش کنند و محدودیتی در شنیدن نداشته باشند.

کنترل پخش موزیک spotify
کنترل پخش موزیک spotify

بنابراین، اگر می‌خواهید از چندین آهنگ عبور کنید و آن‌ها را نشنوید، بهترین راه خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای است. در نسخه رایگان، در طول مدت یک ساعت، تنها می‌توان از 6 آهنگ پرید.

نکته: برخی از پلی لیست‌ها در نسخه رایگان استثنا هستند و به هر تعداد، پرش از آهنگ را قبول می‌کنند.

مقایسه نسخه رایگان و پریمیوم اسپاتیفای در پشتیبانی از دستگاه‌ها

آهنگ‌های اسپاتیفای را می‌توان در تمامی دستگاه‌ها مانند تبلت، تلفن همراه، رایانه، اسمارت تی وی و یا حتی کنسول‌های بازی مانند ایکس باکس و پلی استیشن پخش کرد. همچنین، در هر اتومبیلی که به Android Auto، Apple CarPlay و یا دستگاه Car Thing اسپاتیفای مجهز است، می‌توان آهنگ‌های اسپاتیفای را پخش کرد.

خرید گیفت کارت اپل موزیک

نکته: دستگاه‌های تحت پشتیبانی، هم در نسخه رایگان و هم اسپاتیفای پریمیوم یکسان است.

دستگاه‌های تحت پشتیبانی اسپاتیفای
دستگاه‌های تحت پشتیبانی اسپاتیفای

ویژگی‌های اجتماعی اسپاتیفای رایگان و پریمیوم

مهم‌ترین مزیت اسپاتیفای نسبت به اپل موزیک، قابلیت اشتراک گذاری آسان و مستقیم آهنگ و پلی لیست با دوستان و رسانه‌های اجتماعی است.

ویژگی‌های اجتماعی اسپاتیفای مانند ساخت پلی لیست مشترک با دوستان و به اشتراک گذاری در پلتفرم‌های اجتماعی، برای کاربران رایگان و پریمیوم به یک شکل است.

ویژگی‌های اجتماعی اسپاتیفای رایگان و پریمیوم
ویژگی‌های اجتماعی اسپاتیفای رایگان و پریمیوم

تنها تفاوتی که مشترکین اسپاتیفای پریمیوم و پلن فمیلی نسبت به دیگران دارند، دریافت پلی لیست‌های پیشنهادی Family Mix و Duo Mix بر اساس آهنگ‌های محبوب هر عضو مشترک در این طرح است. بدیهی است که کاربران اسپاتیفای پریمیوم انفرادی از این ویژگی بهره‌ای نمی‌برند.

محتوای برگزیده در اسپاتیفای پریمیوم و رایگان

همان‌طور که می‌دانیم محتوای برگزیده یا همان Curated Content، عبارت است از پلی لیست‌های شخصی سازی شده که در بدو ورود به اسپاتیفای، مشاهده می‌کنیم. این ویژگی در هر دو نسخه رایگان و پریمیوم یکسان است.

این محتوا بر اساس عادت‌های شنیداری شما، آهنگ‌هایی را از بخش Daily Mix و یا حتی Discover Weekly پیشنهاد می‌دهد.

تفاوت محتوای برگزیده در اسپاتیفای پریمیوم و رایگان
تفاوت محتوای برگزیده در اسپاتیفای پریمیوم و رایگان

تفاوت کیفیت صدای پخش در اسپاتیفای رایگان و پریمیوم

اگر به دنبال شنیدن آهنگ محبوب خود با بهترین کیفیت هستید، خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای را در اولویت قرار دهید. صدای آهنگ در این پلن، با کیفیت 320 کیلوبیت بر ثانیه پخش می‌شود. این در حالی است که کاربران نسخه رایگان از کیفیت 160 کیلوبیت بر ثانیه بهره‌مند هستند و کاربران اسپاتیفای در رایانه نیز آهنگ‌ها را با کیفیت 128 کیلوبیت بر ثانیه می‌شنوند.

بدیهی است که کیفیت پخش صدا به قدرت اتصال شبکه و نوع هدفون مورد استفاده هم بستگی دارد، اما در حال حاضر که هنوز Spotify HiFi راه‌اندازی نشده است، تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان در پخش صدا به وضوح درک می‌شود.

پخش موزیک در حالت آفلاین

افرادی که مدام در حال سفر و جابجایی هستند، با قطعی اینترنت زیادی مواجه می‌شوند. بنابراین، دسترسی به یک سرویس استریم که از قابلیت پخش موزیک در حالت آفلاین پشتیبانی می‌کند، برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسپاتیفای پریمیوم این اجازه را به مشترکین خود می‌دهد تا آهنگ‌های مورد علاقه را در دستگاه خود دانلود و ذخیره کرده و در زمان آفلاین بودن گوش دهند.

از آن جایی که این ویژگی در نسخه رایگان در دسترس نیست، هر کاربر بنابر نیاز خود باید تصمیم بگیرد که آیا برای خرید اشتراک اسپاتیفای پریمیوم هزینه بپردازد یا خیر!

آیا اسپاتیفای پریمیوم ارزش خرید دارد؟

ارتقا به اسپاتیفای پریمیوم
ارتقا به اسپاتیفای پریمیوم

اگر با تبلیغات مزاحم و محدودیت‌های اسپاتیفای رایگان مشکلی ندارید، کتابخانه بزرگ این سرویس شامل 80 میلیون آهنگ و 2.5 میلیون پادکست، نیاز شنیداری و موسیقیایی شما را برطرف خواهد کرد.
از طرفی، اگر می‌خواهید از اولین افرادی باشید که آهنگ جدید یک هنرمند را می‌شنوید و یا می‌خواهید کنترل بیشتری بر آهنگ‌های پخش شده داشته باشید، بهتر است اشتراک پریمیوم این سرویس را خریداری کنید.

اسپاتیفای پریمیوم به اندازه‌ای جذاب و مقرون به‌صرفه است که حتی اگر پلن Spotify HiFi نیز در دسترس قرار گیرد، باز محبوبیت خود را حفظ خواهد کرد.

امیدواریم توانسته باشیم تفاوت اسپاتیفای پریمیوم و رایگان را برای شما تجزیه و تحلیل کرده باشیم. شما هم از این لحظه می‌توانید بر اساس نیاز شنیداری خود، پلن محبوب خود را انتخاب کنید و از شنیدن آهنگ‌های متنوع لذت ببرید. برای حل مشکل ورود به اسپاتیفای و خطای عدم اتصال در این پلتفرم محبوب، کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید