آموزش راه اندازی و آپدیت پلی استیشن 5

اگر به تازگی یک پلی استیشن 5 به کسی هدیه داده‌اید و یا می‌خواهید آن را برای اولین بار ستاپ کنید، این مطلب از انارگیفت، فروشگاه معتبر و تخصصی فروش گیفت کارت را دنبال کنید تا با روش‌های راه اندازی پلی استیشن 5 آشنا شوید.

تنظیم اولیه پلی استیشن برای کسی که هدیه را از طرف شما دریافت می‌کند، مسیری ساده در استفاده از این کنسول را برای او فراهم می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

 

مراحل ابتدایی ستاپ کنسول پلی استیشن 5

در مرحله اول پس از خرید کنسول و قبل از راه اندازی پلی استیشن 5، باید از وجود تمامی لوازم جانبی مانند کابل، HDMI، دسته کنترلر و کابل رابط برای شارژ کنترل در جعبه مطمئن شوید.

اکنون باید کنسول را تنظیم کنید. اگر برای اولین بار است که از کنسول پلی استیشن استفاده می‌کنید باید یک اکانت برای خود بسازید، اما اگر قبلاً پلی استیشن 4 داشته‌اید، از اطلاعات همان حساب کاربری استفاده کنید. لازم به ذکر است که برای استفاده بهینه می‌توانید از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کنید.

نکته: اگر برای فرزند خود اکانت می‌سازید و شما در آینده می‌خواهید از کنسول مذکور استفاده کنید، درست مانند این است که از اکانت شخصی او استفاده می‌کنید؛ پس بهتر است ایمیل و اطلاعات خود را به کار ببرید تا تمامی نوتیفیکیشن‌های مربوط به لاگین‌ها و خریدها برای شما ارسال شود.
در لحظه تنظیم اولیه کنسول پلی استیشن 5، مجموعه‌ای از کارهایی را که می‌توانید در این کنسول انجام دهید و همچنین بازی‌های موجود برای نصب به شما اعلام می‌شود.
از اولین مواردی که به آن نیاز دارید اتصال اینترنتی قوی است که برای ریبوت کردن اولیه کنسول ضروری می‌باشد. برای اتصال کنسول خود به اینترنت می‌توانید از کابل Ethernet و یا اتصال به وای فای استفاده کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

آپدیت PS5

اکنون باید از آپدیت بودن سیستم عامل خود مطمئن شوید.
  1. بر روی آیکن چرخ دنده واقع در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.
  2. اکنون به System که به شکل یک مکعب کوچک است بروید.
  3. به ترتیب بر روی System Software و System Software Update and Settings کلیک کنید. با این کار سیستم شما چک خواهد شد و از آپدیت بودن آن مطلع می‌شوید.
اگر سیستم پلی استیشن 5 شما آپدیت بود که عالی است، اما در غیر این صورت باید آن را دانلود و نصب کنید.

آپدیت بودن کنترلر

بررسی آپدیت بودن کنترلر در زمان راه اندازی پلی استیشن 5
بررسی آپدیت بودن کنترلر در زمان راه اندازی پلی استیشن 5

 

پس از راه اندازی پلی استیشن 5، کنترلرها را با کابل شارژ به کنسول وصل کنید. سپس به منوی تنظیمات بروید و صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Accessories برسید. بر روی آن کلیک کنید و سپس Controller (General) را انتخاب کنید.
در پایین لیست بعدی عبارت DualSense Wireless Controller Device Software را خواهید دید. این همان سیستم عامل کنترلر است. درست مانند کنسول، اگر کنترلرهای شما آپدیت باشد در این قسمت مشخص خواهد شد. اگر آپدیت نبود باید آن را دانلود و نصب کنید تا از عملکرد درست کنترلر و ویژگی‌های آن مطمئن شوید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

کنترل والدین و امنیت

تعریف محدودیت دسترسی کودکان در راه اندازی PS5
تعریف محدودیت دسترسی کودکان در راه اندازی PS5

 

اگر پلی استیشن 5 را برای کودک خود خریده‌اید، به احتمال زیاد می‌خواهید بر نحوه استفاده آن‌ها از کنسول نظارت داشته باشید. این موضوع مخصوصاً زمانی مهم می‌شود که شاغل باشید.
در راه اندازی پلی استیشن 5، برای انجام تنظیمات مربوط به کنترل والدین به قسمت Settings و سپس Family And Parental Controls بروید. اکنون به PS5 Console Restrictions بروید و کد 0000 را وارد کنید. در این جا لیستی از محدودیت‌های قابل ادیت نمایش داده می‌شود.
رمز عبور برای ایجاد محدودیت در دسترسی کودکان
رمز عبور برای ایجاد محدودیت در دسترسی کودکان
اگر نمی‌خواهید کودک شما کاربران جدیدی را در کنسول خود بپذیرد، در تنظیمات اولیه با غیرفعال کردن یک گزینه این حالت را ایجاد کنید‌. سپس به بخش Parental Controls for New Users بروید و تنظیمات دلخواه خود را ایجاد کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

راهنمای کنترل والدین برای کاربران جدید در PS5
راهنمای کنترل والدین برای کاربران جدید در PS5
علاوه بر این در زمان راه اندازی پلی استیشن 5، امکان تعیین گروه سنی برای فروشگاه PS4 و PS5 وجود دارد و بدین ترتیب می‌توان دسترسی کودک خود به PS VR و دیگر گزینه‌ها را در صورت نیاز محدود کرد.
نکته: تنظیمات مذکور تنها برای کاربران جدید قابل انجام است. بنابراین اگر کنسول را به کودک هدیه می‌دهید یک اکانت برای او ایجاد کنید و در کنار آن یک اکانت اصلی برای خود بسازید.
برای منع دسترسی کودک به اکانت خود باید پسورد Console Restrictions را تغییر دهید و سپس برای هر دسترسی به اکانت مذکور یک رمز جدید تعریف کنید.
برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید:
در قسمت Users And Accounts به بخش Settings وارد شوید و بر روی Add PS5 Login Passcode کلیک کنید.

لوازم جانبی مورد نیاز کاربران PS5

اکسسوری مورد نیاز برای پلی استیشن
اکسسوری مورد نیاز برای پلی استیشن
اکسسوری مورد نیاز برای پلی استیشن 5 به نوع استفاده شما از کنسول بستگی دارد. برای مثال اگر از کنسول برای بازی‌های گروهی استفاده می‌کنید به یک کنترلر اضافه نیاز خواهید داشت.
نکته: برای استفاده از کنترلر دوم باید یک داک Dualsense مناسب دو کنترلر در اختیار داشته باشید. بدین روش می‌توان به طور همزمان و بدون نیاز به سیم زیاد برای اتصال به کنسول، هر دو کنترلر را شارژ کرد.
اگر به طور آنلاین از کنسول استفاده می‌کنید و در حین اجرای بازی با دوستان خود چت می‌کنید، مطمئناً به یک هدست نیاز خواهید داشت‌.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

هدست مخصوص PS5
هدست مخصوص PS5
دو نوع هدست می‌توان برای کنسول تهیه کرد. مدل اول یک هدست معمولی است که به کنترلر متصل می‌شود. مدل دوم هدست بی‌سیم بلوتوثی است. برای اجرای بازی‌های VR و یا جنب و جوش زیاد زمان بازی که در کودکان دیده می‌شود، هدست بی‌سیم گزینه بهتری است.
به این نکته توجه کنید که تمام مدل‌های هدفون بلوتوثی برای پلی استیشن مناسب نیست و تنها باید هدست مخصوصی تهیه کرد که یا به همراه خود کنسول عرضه می‌شود و یا با تنظیمات آن سازگار است.
در راه اندازی پلی استیشن 5 باید به این نکته توجه کرد که هدست بی‌سیم قبل از استفاده حتماً شارژ شود، مگر این که هدست مذکور دو منظوره بوده و در حالت متصل به کنترلر نیز قابل استفاده باشد.
در صورتی که از کنسول پلی استیشن برای دیدن فیلم و ویدئو استفاده می‌کنید به یک ریموت کنترل نیاز دارید.
به جای این که از کنترل Dualsense در زمان تماشای فیلم استفاده کنید و باتری آن را تمام کنید؛ می‌توانید یک ریموت کنترل مدیا برای PS5 خود تهیه کنید.
بدین ترتیب بهتر می‌توان بر روی منوها تسلط داشت و فیلم را متوقف کرد و یا به عقب و جلو برد که در حقیقت آن را به یک کنترل معمولی تلویزیون تبدیل می‌کند.

آشنایی با اشتراک پلی استیشن

خرید اشتراک پلی استیشن
خرید اشتراک پلی استیشن

اگر به دنبال اجرای بازی آنلاین هستید باید اشتراک پلی استیشن پلاس را تهیه کنید. ۳ پلن مختلف مختص این کنسول ارائه می‌شود:

  • Essential
  • Extra
  • premium
هر طرح شرایط دسترسی به بازی‌های رایگان زیادی را فراهم می‌کند که بسته به پلن انتخابی شما متفاوت خواهد بود.
اگر تنها قصد اجرای بازی آنلاین را دارید پس از راه اندازی پلی استیشن 5 اقدام به خرید پلن Essentisl نمایید. در غیر این صورت به سراغ طرح‌های بالاتر بروید.

بازی‌های پلی استیشن 5

عناوین موجود در پلی استیشن 5
عناوین موجود در پلی استیشن 5
بازی‌های قدیمی و جدید زیادی برای اجرا در این کنسول وجود دارد. همچنین امکان اجرای بازی‌های PS4 گذشته بر روی پلی استیشن 5 فراهم است.
نکته: در کنسول Digital Edition PS5 امکان اجرای بازی‌های فیزیکی وجود ندارد و تنها قادر به انجام بازی‌های دیجیتالی خواهید بود.
لازم به ذکر است که پس از راه اندازی پلی استیشن 5، با مراجعه به PS Store می‌توان بعضی از بازی‌های موجود را به طور رایگان ارتقاء داد و بهتر است هر از گاهی به این فروشگاه مراجعه کنید.
البته همان‌طور که بالاتر گفته شد، هر پلن انتخابی شامل لیستی از بازی‌های رایگان برای دانلود است.
اگر به دنبال خرید بازی برای کنسول خود هستید بهتر است از بازی‌های انحصاری پلی استیشن شروع کنید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

عناوین انحصاری PS5

برخی از عناوین انحصاری پلی استیشن در زیر آورده شده است:
  • بازی God Of War و God Of War Ragnarök
داستان زندگی پسری است که برای برآورده کردن آرزوهای مادر خود با پدر همکاری می‌کند و اقدامات آن‌ها در این راستا، باعث ایجاد Fimblewinter و Ragnarök به عنوان شمالی‌ترین نقطه جهان می‌شود.
  • بازی Spider-man
این بازی، شخصیت پیتر پارکر که در نقش مرد عنکبوتی ظاهر می‌شود را دنبال می‌کند. گیمر نیز باید در شهر به دنبال نقشه‌های Doctor Octavius باشد و نقشه‌های کثیف او را خنثی کند.
  • بازی Spider-Man Miles Morales
در ادامه بازی فوق، مایلز مورالس که تازه با نقش اسپایدرمن آشنا شده است در حالی در شهر می‌ماند که پیتر پارکر در تعطیلات به سر می‌برد. او وظیفه حفاظت از شهر و همچنین یافتن شخصیت واقعی خود را دارد.

بازی‌های رایگان مختص پلی استیشن 5

  • بازی Fortnite
اگر به بازی‌های سبک بتل رویال و تیراندازی علاقه دارید بازی فورتنایت خواسته شما را برآورده می‌سازد.
  • بازی Destiny 2
گیمر در این بازی باید با بیگانگان بجنگد و هم نوعان خویش را نجات دهد. این بازی در اصل رایگان است، اما DLCهای اضافی برای خرید در دسترس هستند.
  • بازی Overwatch 2
دنباله‌ای از بازی Overwatch است که گیمر باید به عنوان عضوی از یک تیم در برابر تیم‌های جهانی دیگر بازی کند تا در رقابت برنده شود.
  • بازی Warzone 2.0
این نسخه بعدی بازی بتل رویال از Call Of Duty است. اسلحه‌ها و نقشه‌های جدیدی در این بازی در دسترس گیمر قرار دارد.
پس از راه اندازی پلی استیشن 5 می‌توانید هر کدام از بازی‌های فوق را اجرا کنید و از لحظات خود لذت ببرید. برای آشنایی با نحوه اجرای بازی های PS4 بر روی PS5 به مطلب لینک شده مراجعه کنید.
شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید