مقایسه شاتر استوک و ادوبی استوک؛ بهترین سایت برای طراحان گرافیک کدام است؟

اگر یک طراح یا گرافیست یا تولیدکننده محتوا هستید، به طور حتم همیشه دغدغه پیدا کردن عکس‌های باکیفیت برای پروژه‌های مختلف را داشته‌اید. گرچه در سال‌های اخیر به‌وجود آمدن سایت‌‌هایی که تصاویر استوک و انواع فوتیج و … را ارائه می‌دهند کمک شایانی به شما کرده است، اما شاید ندانید بین این سایت‌‌ها کدامیک را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت به مقایسه شاتر استوک و ادوبی استوک، دو نمونه از برترین سایت‌‌های طراحی و ارائه دهنده تصاویر استوک می‌پردازیم.

مقایسه شاتر استوک و ادوبی استوک

مقایسه شاتر استوک و ادوبی استوک
مقایسه شاتر استوک و ادوبی استوک

هر دوی این سایت‌ها به‌عنوان برترین‌‌ ارائه کننده تصاویر استوک، وکتور و ویدئوهای با کیفیت بالا شناخته می‌شوند و به دلیل اینکه نقاط قوت متفاوتی دارند، تصمیم‌گیری برای انتخاب آن‌ها نیز سخت است.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه Shutterstock و Adobe Stock را مقایسه کنیم، باید بگوییم که تفاوت اصلی آن‌ها این است که شاتر استوک پلن‌های اشتراک مقرون‌به صرفه‌تری دارد در صورتی‌که ادوبی استوک محتوای با کیفیت‌تری دارد.

به همین دلیلی شاتر استوک بیشتر مناسب مشاغل و استفاده تجاری بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان است. در مقابل به لطف ادغام ادوبی استوک با Creative Cloud، این سرویس بهترین گزینه برای طراحان گرافیک، هنرمندان خلاق و ایده‌پردازان است؛ مخصوصا کسانی که در زمینه طراحی مد از آن استفاده می‌کنند!

در هر دو سایت شما به مجموعه بزرگی از هزاران عکس آماده‌ی استفاده و بدون حق امتیاز دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که اگر به عکاسی و کسب درآمد از این راه علاقه دارید، هر دو سرویس مکان خوبی برای فروش عکس هستند.

اگر می‌خواهید در مورد هر کدام از این سایت‌ها بیشتر بدانید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در صورتی که قصد دارید سایت‌های طراحی بیشتری را بشناسید و آن‌ها را نیز امتحان کنید، به مطلب مربوط به معرفی بهترین ابزارهای طراحی و خرید اشتراک آن‌ها مراجعه کنید.

در ابتدا بهتر است هر کدام از سرویس‌های شاتر استوک و ادوبی استوک را بهتر بشناسیم؛ پس در زیر به معرفی مختصری از هر کدام و مزایای آن‌ها می‌پردازیم.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

شاتر استوک چیست؟

شاتر استوک چیست؟
شاتر استوک چیست؟

Shutterstock یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های ارائه دهنده تصاویر گرافیکی با کیفیت در دنیا است. این سرویس به‌صورت Royalty Free می‌باشد، به این معنی که برای استفاده مجدد از تصاویر مجبور نیستید هزینه اضافی پرداخت کنید و شاتر استوک این عکس‌ها را به نام تصاویر استوک به‌صورت آنلاین می‌فروشد. این سایت در سال 2003 راه‌اندازی شد و از همان سال‌های ابتدایی در صدر صنعت تصاویر گرافیکی باقی مانده است.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

چرا ShutterStock بهتر است؟

  • اشتراک ارزان‌تر: هزینه اشتراک‌های شاتر استوک ارزان‌تر از ادوبی استوک است.
  • تصاویر بیشتر: شاتر استوک بزرگ‌ترین مجموعه تصاویر استوک را در میان سایت‌های مشابه دارد که در حال حاضر شامل 396 میلیون عکس می‌باشد. تصاویر بیشتر، به معنای حق انتخاب بیشتر و شانس دستیابی به محتوای تازه است. به ویژه اینکه حدود 700.000 مورد در هفته به آرشیو خود اضافه می‌کند. علاوه بر این، مجموعه قابل توجهی از تصاویر مهم سر مقاله (50 میلیون)، ویدئوها (25 میلیون) و موسیقی (28000) را در خود دارد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

  • پشیبانی عالی: یکی از مزیت‌های مهم شاتر استوک، پشتیبانی سریع و حرفه‌ای آن است. اگر مشکل پرداخت دارید، نمی‌توانید تصاویر را دانلود کنید و یا در ریفاند مشکل دارید، شاتر استور از طریق چت آنلاین، تلفن و ایمیل پاسخگوی شماست.
  • ارائه کوپن‌ها و کد‌های تبلیغاتی: این مورد بیشتر به صورت تخفیف به مناسب‌های مختلف انجام می‌شود.
  • ادغام با وردپرس: بسیاری از مشتریان شاتر استوک، طراحان و صاحبان وب سایت‌هایی هستند که از WordPress استفاده می‌کنند. از آن‌جایی که تصاویر در وبسایت‌ها بیش از پیش استفاده می‌شوند، داشتن یک راه سریع و ساده برای وارد کردن تصاویر به صفحه وب، یک مزیت به حساب می‌آید. Shutterstock یک افزونه کاربردی را برای WordPress ارائه داده است که از طریق آن می‌توانید تصاویر شاتر استوک را در حین طراحی سایت مرور و جستجو کنید. به‌علاوه اینکه تصاویر در وردپرس شما ذخیره می‌شوند و حتی اگر برنامه شاتر استوک را لغو و یا افزونه را حذف کنید، باقی می‌مانند.
  • دانلود موسیقی به‌صورت نامحدود: به تازگی شاتر استوک اشتراکی را برای دانلود نامحدود موسیقی معرفی کرده است. اگر به موزیک‌های با کیفیت برای تدوین‌های خود نیاز دارید، این اشتراک مناسب شماست.

با خرید اشتراک شاتر استوک از انارگیفت می‌توانید از مزایای بالا بهره‌مند شوید.

ادوبی استوک چیست؟

ادوبی استوک چیست؟
ادوبی استوک چیست؟

Adobe Stock یک سرویس ارائه تصاویر استوک، ویدئو، تصاویر سه بعدی، وکتور و تمپلیت با کیفیت بالا است که به‌صورت یکپارچه در برنامه‌های Adobe Creative Cloud مانند Adobe Photoshop یا Adobe Illustrator عمل می‌کند. این سرویس از سال 2015 توسط Adobe راه‌اندازی شد و یکی از رقیبان قدرتمند شاتر استوک به حساب می‌آید…

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

چرا Adobe Stock بهتر است؟

  • ادغام با Creative Cloud: اگر با Adobe زیاد آشنا نیستید، Creative Cloud یک اشتراک است که از طریق آن می‌توانید به مجموعه‌ای از برنامه‌های ادوبی مانند Photoshop ،Lightroom ،Premiere و … دسترسی داشته باشید. بدون اینکه هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید، شما می‌توانید به‌طور همزمان در همه برنامه‌ها و یا یک برنامه محدود مشترک شوید. ادغام ادوبی استوک با Creative Cloud به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی موارد موجود در ادوبی استوک (تصاویر، فیلم، تصاویر سه بعدی و موسیقی) را از طریق اکثر برنامه‌های ادوبی، مانند فتوشات مرور و انتخاب کنید. این‌کار باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما می‌شود، زیرا لازم نیست Adobe Stock را در مرورگر خود جستجو کرده و سپس دانلودها را وارد برنامه دیگر کنید.
  • پوشش قانونی: این بدین معناست که یک سرویس تا چه اندازه به اصالت تصاویر خود اعتماد دارد و در این زمینه مجوزهای لازم را ارئه می‌دهد.

شما برای استفاده از تصویری که مالک آن نیستید به مجوز نیاز دارید. این ویژگی ادوبی استوک برای شما خیلی مفید است، زیرا لازم نیست نگران مسائل قانونی باشید و به راحتی‌ می‌توانید از تصویری که دانلود می‌کنید استفاده کنید.

  • تصاویر پریمیوم: گاهی اوقات تصاویر استوک عمومی به اندازه نیاز ما خوب نیستند، بخصوص زمانی که به دنبال بهترین کیفیت هستیم؛ به همین منظور ادوبی استوک مجموعه‌ای از تصاویر پریمیوم را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید آن‌ها را با اعتبار خود تهیه کنید، در صورتی که چنین تصاویری در شاتر استوک وجود ندارند!
  • اشتراک‌های همه کاره: در حالی‌که شاتر استوک برای هر نوع محتوا اشتراک جداگانه‌ای دارد، ادوبی استوک امکان دانلود تمامی محتوای موجود در مجموعه خود، از جمله تصاویر استاندارد، وکتورها، عکس‌ها، قالب‌ها، تصاویر سه بعدی و موسیقی را به شما می‌دهد. این مساله انعطاف‌پذیری بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند، زیرا دیگر نیاز نیست مانند شاتر استوک اشتراک‌های مختلف را خریداری کنید و خرید یک اشتراک کافی است.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

با خرید اشتراک ادوبی از انارگیفت می‌توانید از مزایای بالا بهره‌مند شوید.

 مقایسه کیفی Shutterstock و Adobe Stock

در این بخش از مقاله به مقایسه کیفی محتوای موجود در شاتر استوک و ادوبی استوک می‌پردازیم.

مقایسه محتوا و ابزارهای ادوبی استوک و شاتر استوک
مقایسه محتوا و ابزارهای ادوبی استوک و شاتر استوک

عکس‌ها، وکتورها، تصاویر و ویدئوها

هر دو سرویس شاتر استوک و ادوبی استوک، تصاویر استوک فوق‌العاده‌‌ و با کیفیتی را ارائه می‌دهند. تفاوت جزئی ادوبی در این است که با پرداخت اعتباری مشخص، مجموعه‌ای از تصاویر پریمیوم را می‌توانید دانلود کنید. در حالی‌که شاتر استوک یک وبسایت جداگانه بنام Offset برای دانلود تصاویر پریمیوم دارد. در جدول زیر تعداد دقیق تصاویر و ویدئوها را مشاهده می‌کنید.

مقایسه ادوبی استوک و شاتر استوک از نظر محتوا
مقایسه ادوبی استوک و شاتر استوک از نظر محتوا

پس از بررسی جدول فوق می‌بینید که شاتر استوک تعداد محتوای بیشتری دارد و در مقابل ادوبی استوک کیفیت بالاتر، همراه با فونت‌ها و تصاویر پریمیوم بیشتری را ارائه می‌کند.

ابزارها و ویژگی‌ها

مقایسه ابزارها و ویژگی ها
مقایسه ابزارها و ویژگی ها

با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های موجود در هر دو سرویس، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید با محتوای دانلود شده کار کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

همان‌طور که می‌دانید Adobe Creative Cloud که مجموعه‌ای از برنامه‌ها و سرویس‌های ادوبی است، به مشترکین امکان دسترسی به طیف وسیعی از نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی، تدوین ویدئو، توسعه وب، عکاسی و همچنین چند برنامه تلفن همراه و برخی خدمات ابری را می‌دهد.

در تصویر زیر می‌بینید که ادغام این برنامه با فوتوشاپ چگونه به نظر می‌رسد. اکثر مردم نمی‌دانند که هر دو سرویس شاتر استوک و ادوبی استوک با Creative Cloud ادغام می‌شوند. تفاوت اصلی در این است که ادوبی استوک به صورت بومی در Creative Cloud ادغام می‌شود؛ به این معنی که به محض نصب برنامه‌ها کار می‌کند، اما در شاتر استوک ابتدا باید یک افزونه را برای این‌کار نصب کنید.

ادغام ابزارهای کریتیو کلود با ادوبی استوک
ادغام ابزارهای کریتیو کلود با ادوبی استوک

علاوه بر این، ادوبی استوک از 5 برنامه Premiere Rush، After Effects، XD، Adobe Spark و Dimensio پشتیبانی می‌کند که شاتر استوک قابلیت پشتیبانی از آن‌ها را ندارد.

شاتر استوک تعداد ابزارهای خود را به‌عنوان بخشی از سایت توسعه داده است. به‌عنوان مثال می‌توانید از ابزارهایی برای ویرایش، تغییر اندازه تصویر، تبدیل فایل، ساخت کلاژ و تولید طرح‌های رنگی استفاده کنید. گرچه این ابزارها ساده و رایگان هستند، اما گزینه‌ای برای ویرایش‌ پیشرفته و حرفه‌ای در آن وجود ندارد.

ابزارهای شاتر استوک
ابزارهای شاتر استوک

ادوبی استوک بر اساس Creative Cloud است؛ بنابراین ویژگی‌های اضافه‌ زیادی ندارد. در عوض چند منبع منحصر به فرد وجود دارد که به یاری شما می‌آیند. با هر اشتراک فعال Creative Cloud به بیش از 20.000 فونت دسترسی خواهید داشت…

علاوه بر این، ادوبی به تازگی نسخه آنلاین فتوشاپ را منتشر کرده که هر کاربر می‌تواند با یک حساب رایگان ادوبی از آن استفاده کند. گرچه به اندازه نسخه دسکتاپ پیشرفته نیست، اما نقطه شروع خوبی برای مبتدیان است.

امیدواریم پس از مطالعه مشخصات شاتر استوک و ادوبی استوک بتوانید سرویس طراحی مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به این نکته توجه کنید که باید سرویس انتخابی شما متناسب با نیاز‌ها و اولویت‌های کاری و تخصصی حرفه شما باشد.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید