مقایسه اشتراک اسکریبد و اشتراک بلینکیست

زمانی که به دنبال تعداد زیادی از کتاب‌های نویسندگان مشهور جهان باشید اولین مواردی که به ذهن می‌رسد اسکریبد و بلینکیست است. هر دو سرویس امکان دسترسی به مجموعه زیادی کتاب را فراهم می‌کند و شما بدون نیاز به خواندن کامل یک کتاب می‌توانید مضمون کلی آن را دریافت کنید.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

اسکریبد و بلینکیست، کدام بهتر است؟

برای مقایسه کامل اسکریبد و بلینکیست در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی فروش گیفت کارت با ما همراه باشید.

مقایسه اسکریبد و بلینکیست
مقایسه اسکریبد و بلینکیست

اسکریبد

بدیهی است که برای بررسی جزئیات اسکریبد باید آن را از زمان شکل گیری تا این لحظه مطالعه کنیم.

اسکریبد در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار دارد. در ابتدا با نیت به اشتراک گذاری اسناد با دیگر کاربران راه‌اندازی شد، اما اکنون گسترش یافته و به یک کتابخانه جامع تبدیل شده است. اسکریبد در همان روزهای اول با یوتیوب مقایسه می‌شد، زیرا هر کس می‌توانست نوشته‌های دانشگاهی و یا هر نوع پروژه خود را در این سرویس منتشر کند.

در سال ۲۰۰۹ فروشگاه اسکریبد شکل گرفت که اجازه فروش نسخه‌های دیجیتالی را به کاربران می‌داد. در نهایت این شرکت با Simon & Schuster همکاری کرد و زمینه برای فروش کتاب‌های الکترونیکی فراهم شد.

در سال ۲۰۱۳ سرویس اشتراکی اسکریبد شکل گرفت. در سال ۲۰۱۴ کتاب‌های صوتی و در سال بعد کتاب‌های طنز صوتی به این مجموعه افزوده شدند.

از سال ۲۰۲۱ تاکنون، اسکریبد برای آی او اس، اندروید، Nook و غیره در دسترس است. قابلیت گوش دادن به کتاب صوتی در تلفن همراه و امکان پخش ادامه آن در یک دستگاه دیگر، از جمله ویژگی‌های فوق‌العاده اسکریبد به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که اسکریبد به عنوان نتفلیکس کتاب نیز شناخته می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

معرفی اسکریبد

اسکریبد یک اشتراک شامل مجموعه بسیار زیادی از کتاب‌های متنوع روز است. از جمله کتاب‌های الکترونیکی، صوتی، مجلات و غیره را می‌توان در اسکریبد در اختیار داشت. کاربران با خرید اشتراک اسکریبد و پرداخت مبلغی بسیار مناسب به عنوان اشتراک ماهانه امکان دسترسی به خدمات Scribd را دارند. اشتراک آن به صورت خودکار تمدید می‌شود و در صورت نیاز به لغو آن باید به صورت دستی اقدام کنید.

لازم به ذکر است که اسکریبد برای تصمیم‌گیری درست کاربران، یک دوره آزمایشی رایگان با خدماتی کم ارائه می‌کند. همان‌طور که گفته شد، با استفاده از اسکریبد می‌توان از طریق رایانه، موبایل، لپ تاپ و غیره به هر نوع کتاب از کلاسیک گرفته تا الکترونیکی دسترسی داشت.

از تفاوت‌های اسکریبد و بلینکیست می‌توان به تفاوت در گزینه‌های سفارشی‌سازی آن‌ها اشاره کرد. از مهم‌ترین قابلیت‌های اسکریبد می‌توان به گزینه‌های سفارشی‌سازی مانند انتخاب نوع قلم، پس زمینه کتاب، دسترسی به دائرةالمعارف‌های متنوع و غیره اشاره کرد. اسکریبد به یک کتابخانه آنلاین بزرگ تبدیل شده است و کاربران زیادی دارد.

گستردگی اسکریبد

اسکریبد در سراسر جهان در دسترس است. بسته به زبان و ریجن انتخابی خود به قابلیت‌های این سرویس دسترسی خواهید داشت. اگر در حال یادگیری زبان دوم هستید و یا از نخست دو زبانه بوده‌اید، با اسکریبد به کتاب‌های موجود در زبان مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت.

مقررات و قوانین اسکریبد در تمامی کشورهای جهان یکسان نیست، بدین معنی که بسیاری از خدمات این سرویس در کشورهای گوناگون به شکل‌های متنوع ارائه می‌شوند و یا به کل مسدود هستند.

عملکرد اسکریبد

پس از ثبت نام در اسکریبد و تشکیل اکانت اسکریبد، پلن انتخاب خود را خریداری می‌کنید و با استفاده از آن به کتابخانه مذکور دسترسی خواهید داشت. طیف گسترده کتاب و مجلات در این سرویس در ازای پرداخت هزینه‌ای ناچیز باعث شده است مشترکین آن روز به روز افزایش یابند.

عملکرد اسکریبد در آیفون
عملکرد اسکریبد در آیفون

محتوای موجود در اسکریبد

این سرویس با برخورداری از بیشتر از ۷۰.۰۰۰ کتاب الکترونیکی و ۴۰.۰۰۰ کتاب صوتی در کنار کتاب‌های طنز، طرفداران زیادی دارد.

گرچه نسخه‌های رسمی عناوینی مانند Watchmen و Sandman و غیره در اسکریبد وجود ندارد، اما گاهاً نسخه PDF این موارد دیده شده است.

دسترسی به محتوای آفلاین در Scribd

در اسکریبد می‌توان با اتصال به اینترنت محتوای مورد علاقه خود را از کتابخانه سرویس مذکور دانلود کرد و سپس در مواقع آفلاین به آن‌ها گوش سپرد. اسکریبد شرایط ذخیره سازی محتوای کتاب مورد علاقه کاربران را در حداکثر ۴ دستگاه فراهم می‌کند.

کیفیت پخش کتاب صوتی اسکریبد

کتاب‌های صوتی اسکریبد با کیفیت 32kbps برای کاربران پخش می‌شود. این کیفیت برای گوش سپردن به کتاب‌های صوتی و هر محتوایی به غیر از موسیقی کافی است.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

بلینکیست

اشتراک بلینکیست و خدمات آن
اشتراک بلینکیست و خدمات آن

یکی دیگر از تفاوت‌های اسکریبد و بلینکیست، امکان دسترسی به کل یک کتاب در اسکریبد و از طرفی دیگر ارائه تنها خلاصه‌ای از کتاب‌ها در بلینکیست است. به طوری که خلاصه‌های موجود در این سرویس با عنوان Blinks و یا Book-In-Blinks شناخته می‌شوند.

دسترسی به بلینکیست از طریق وبسایت رسمی این سرویس در رایانه و همچنین در آی او اس و اندروید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

بلینکیست که همان Blinkist Labs GmbH است در سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرد و دفتر آن در برلین آلمان قرار دارد. بیش از ۱۸ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۱ به این سرویس پیوسته‌اند.

این سرویس به علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی اجازه می‌دهد تا به کتابخانه بزرگی از عناوین متنوع دسترسی داشته باشند. از مهم‌ترین ویژگی‌های Blinkist فراهم ساختن شرایط مطالعه ۱۵ دقیقه‌ای و یا شنیدن کوتاه مدت یک کتاب است. با این روش کاربران در یک زمان کوتاه به مضمون کلی آن کتاب دست خواهند یافت و نیازی به مطالعه تمامی کتاب نخواهد بود.

گستردگی بلینکیست

گرچه این سرویس در سراسر جهان در دسترس است، اما تنها در دو زبان انگلیسی و آلمانی خلاصه‌ها را به مشترکین ارائه می‌کند. کاربرانی که به یکی از این دو زبان و یا هر دو مسلط هستند در استفاده از این سرویس نهایت لذت را می‌برند. خلاصه‌ها توسط خود سرویس ایجاد می‌شود و تمامی لایسنس‌ها متعلق به این سرویس هستند.

عملکرد بلینکیست

با خرید اشتراک بلینکیست می‌توان به کتاب‌های غیر داستانی، محتوای اختصاصی مورد علاقه و همچنین مواردی مانند خلاصه‌ها، نسخه‌های صوتی و غیره دسترسی داشت. اشتراک پریمیوم بلینکیست شرایطی مانند هایلات کردن نکات مهم، ذخیره عناوین مورد علاقه و بررسی پیشرفت خود در مطالعه کتابی خاص را ایجاد می‌کند.

به طور کلی،‌ بلینکیست منبعی فوق‌العاده برای دوستداران علم و یادگیری است و آموختن را در مدتی کوتاه برای مشترکین خود فراهم می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

محتوای بلینکیست

بلینکیست با کتابخانه‌ای حاوی بیش از ۳.۰۰۰ عنوان و همچنین افزودن ماهانه بیش از ۳۵ کتاب جدید به این مجموعه، یکی از بهترین منابع برای دوستداران علم و آگاهی به‌روز جهانی است. خلاصه‌هایی با مضمون زیر در این سرویس وجود دارند.

شغلی و موفقیت، پول و سرمایه‌گذاری، اقتصاد، جامعه و فرهنگ، رابطه زناشویی، علوم پایه، دین و معنویت، توسعه شخصی، پدر و مادر، طبیعت و محیط زیست، سلامت و تغذیه، کارآفرینی، تحصیلات، خلاقیت، انگیزه و الهام بخش، روانشناسی، فرهنگ شرکتی، مهارت های ارتباطی، بهره‌وری، ذهن آگاهی و خوشبختی، سیاست، فناوری و آینده، فلسفه، تاریخ، شرح حال و خاطرات، مدیریت و رهبری

یکی از نکات مهم در مقایسه اسکریبد و بلینکیست، تعداد کمتر منابع بلینکیست است. به دلیل این‌که تنها ۳.۰۰۰ عنوان پراکنده در بلینکیست وجود دارد، کاملاً مشخص است که تنها گزیده‌ای از عناوین مشهور در این سرویس ارائه می‌شوند. به طور مثال در بخش علوم می‌توان خلاصه‌ای از مطالعات زمان از استفان هاوکینگ را مشاهده کرد که همین موضوع در بخش تاریخ علم و فلسفه علم نیز یافت می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

دسترسی در حالت آفلاین

قابلیت‌های اشتراک بلینکیست
قابلیت‌های اشتراک بلینکیست

بلینکیست امکان بارگیری محتوای کتاب را برای کاربران فراهم می‌کند تا در صورت قطع اینترنت بتوانند به کتاب صوتی مورد علاقه خود گوش دهند. این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا در زمان پیاده‌روی و یا مسافرت به مبحث علمی دلخواه گوش دهند.

کیفیت صدای بلینکیست

هیچ اطلاعاتی در زمینه بیت‌ریت این سرویس ارائه نشده است، اما کیفیت پخش کتاب‌های صوتی به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی بسیار عالی است تا جایی که تمامی کاربران از این سرویس رضایت داشته‌اند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

نتیجه‌گیری مقایسه اشتراک اسکریبد و اشتراک بلینکیست

هر دو سرویس، خدمات دسترسی به خلاصه کتاب‌ها را فراهم می‌کنند.

همان‌طور که در بالا گفتیم، مشترکین اسکریبد به کتاب‌‌های صوتی از جمله کتاب صوتی انگلیسی، کتاب‌های الکترونیکی، مجلات و غیره دسترسی خواهند داشت، اما بلینکیست طیف گسترده‌ای از عناوین غیر داستانی را به صورت صوتی و یا متنی ارائه می‌کند.

در مقایسه اسکریبد و بلینکیست باید گفت، اسکریبد از تنوع موضوعات گسترده‌تری نسبت به بلینکیست برخوردار است، به طوری که افراد در این سرویس به تمامی کتاب‌های علمی و داستانی و همچنین مجلات دسترسی خواهند داشت،‌ اما بلینکیست فاقد این قابلیت‌ها است.

بلینکیست امکان دسترسی به خلاصه کتاب‌های علمی و تخصصی را فراهم می‌کند که برای صرفه جویی در زمان نکته بسیار مهمی است، اما اسکریبد از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند.

اصمیم نهایی در انتخاب یکی از دو اشتراک اسکریبد و بلینکیست مستقیماً به نیازهای خود شخص بستگی دارد. اگر به دنبال کتاب‌هایی متنوع از ناشران مختلف هستید اسکریبد را به شما پیشنهاد می‌کنیم و اگر به خلاصه‌های علمی کتاب‌ها علاقه دارید بلینکیست مناسب حال شما است.

ما در مطلبی دیگر از انارگیفت به بررسی مشخصات کامل اشتراک بلینکیست پرداخته‌ایم، در صورت نیاز می‌توانید به آن مراجعه کنید. همچنین، برای آشنایی با اکانت های آموزشی آنلاین و خرید اشتراک مورد علاقه خود به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید