صفر تا صد اشتراک DAZN ؛ بهترین سرویس پخش رویدادهای ورزشی

اگر از هواداران ورزش بوکس هستید حتما نام اکانت DAZN به گوشتان خورده است. سرویس استریم ویدئویی DAZN (تلفظ Da-Zone) بر روی مسابقات بوکس و هنرهای رزمی ترکیبی MMA تمرکز دارد. مشترکان ایالات متحده همچنین می‌توانند به تماشای زنده سایر ورزش‌ها مانند کریکت، دارت و فوتبال ژاپنی و برخی از برنامه‌های اصلی ورزشی بپردازند. با توجه به این‌که هزینه ورود و تماشای این بازی‌ها برای عموم بسیار بالا است، دازن با عملکرد خوب و پوشش این مسابقات، مخاطبان خاصی را به خود جذب کرده است. در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا با صفر تا صد سرویس استریم ورزشی و نحوه خرید اکانت DAZN آشنا شوید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

محتوای اشتراک DAZN چیست؟

محتوای دازن چیست؟
محتوای دازن چیست؟

محتوای اصلی اشتراک DAZN، مسابقات بوکس و MMA است. با توجه به این که تعداد مسابقات زنده بوکس و MMA همانند سایر رویدادهای ورزشی پرتکرار نیستند، نمی‌توان از نظر حجم برنامه‌ها و خدمات، آن‌ها را با هم مقایسه کرد. سرویس اشتراک دازن، مسابقات MMA را از سازمان‌هایی مانند Combate Americas، Bellator و KSW ارائه می‌دهد. اگرچه مسابقات Hooker vs Ramirez نتیجه تلاش مشترک Top Rank و Matchroom Boxing بود، اما جای Top Rank Boxing و UFC به‌طور قابل توجهی خالی است.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

توجه داشته باشید که برای تماشای مسابقات PPV نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارید و اکانت DAZN به تنهایی به شما امکان دسترسی را خواهد داد. برخلاف دازن، سرویس‌های استریم ویدئویی مانند Showtime یا ESPN+، مسابقات بوکس و MMA را در قبال پرداخت هزینه پخش می‌کنند. به همین دلیل، دازن به یک انتخاب مقرون به‌صرفه و مناسب برای طرفداران این مبارزات تبدیل شده است.

Dazn برنامه‌های اصلی را پخش می‌کند، از جمله نمایش روزانه MLB. این برنامه هر شب بازی‌های مختلف را نشان می‌دهد و به اخبار و تحلیل‌های پیرامون‌ آن‌ها می‌پردازد. علاوه بر این، نکات برجسته ویدئویی هر بازی از دو شب گذشته را منتشر می‌کند. یکی از برنامه‌های اصلی دازن Sweet Scientists: Ak and Barak است که یک نمایش هفتگی با محوریت مبارزات می‌باشد.

دازن جدای از بوکس و MMA و به صورت پراکنده، ترکیبی از برنامه‌های زنده مانند کریکت، دارت، ماهیگیری، ژیمناستیک و مسابقات فوتبال J1 (بخش برتر فوتبال ژاپن) را نیز ارائه می‌کند. اشتراک DAZN یک سرویس استریم بسیار کامل برای افرادی است که خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند و به این صورت می‌توانند به تماشای پخش زنده و اصلی بازی‌های لیگ‌های MLD، NBA، NFL و NHL بپردازند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

 

اکانت DAZN چیست؟

اکانت DAZN چیست؟
اکانت DAZN چیست؟

با خرید اکانت Dazn از انارگیفت می‌توانید به تمام مواردی که در بالا گفتیم دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، اگر صاحب یک دستگاه اپل تی وی نسل چهار یا پنج هستید، می‌توانید به‌طور همزمان چهار رویداد ورزشی را در صفحه تماشا کنید.

با اشتراک دازن می‌توانید یکی از انواع پخش (On-Demand، HD Streaming و Live) را انتخاب کنید. همچنین می‌توان از اکانت DAZN به‌طور همزمان در دو دستگاه استفاده کرد.

دازن در تمامی تلفن‌های همراه اندروید، آی او اس و Fire OS در دسترس است. در انواع استیک‌ها، تلویزیون‌های هوشمند (Amazon Fire TV، Android TV، Apple TV نسل چهارم، Chromecast و Roku) ، کنسول‌های بازی (PS4 و ایکس باکس وان) و از طریق مرورگر وب نیز می‌توانید به اشتراک DAZN خود وارد شده و به تماشای محتوای مورد نظر ورزشی بپردازید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

گرچه کیفیت محتوایی این سرویس استریم محدود به 720P و در حدود 60 فریم بر ثانیه است، اما محتوا با کیفیت بالایی پخش می‌شود.

 

مقایسه اشتراک DAZN با سایر سرویس‌های پخش ورزشی

مقایسه دازن با سایر سرویس‌های پخش ورزشی
مقایسه دازن با سایر سرویس‌های پخش ورزشی

اگر بخواهید بدانید که بهترین سرویس پخش رویداد‌های ورزشی کدام است، در ادامه به مقایسه اکانت DAZN با سایر سرویس‌های استریم ورزشی می‌پردازیم.

Dazn از نظر وسعت پوشش به ESPN+ نزدیک است، اما ESPN+ مجموعه گسترده‌تر و رایج‌تری از ورزش‌ها مانند MLB، NHL و MLS و همچنین رویدادهای گلف، چوگان، راگبی و تنیس را پوشش می‌دهد. همچنین شامل محتوای بوکس و MMA از سازمان‌های بهتری مانند Top Rank Boxing و UFC می‌باشد. از طرفی مشترکین سرویس +ESPN باید هزینه PPV (59.99 دلار) را برای برخی از شب‌های مبارزه UFC مازاد بر هزینه اشتراک ESPN+ پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که ESPN+ شامل برخی از نمایش‌های برتر ESPN مانند SportsCenter و Monday Night Football نمی‌باشد. برای تماشای آن برنامه باید سرویسی را پیدا کنید که شامل کانال‌های معمولی ESPN باشد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

سایر سرویس‌های پخش ورزشی مانند fuboTV و YouTube TV مجموعه‌ای سنتی و کامل از پخش‌های زنده ورزشی از تورهای MLB، NBA، NFL، NHL و PGA را ارائه می‌دهند. کانال‌های برتر میان سرویس‌های برتر ورزشی عبارتند از CBS Sports، ESPN، Fox Sports، Golf Channel، MLB Network، NBA TV، NBC Sports، NFL Network و دیگر شبکه‌های ورزشی محلی و منطقه‌ای (RSN). هزینه اشتراک این خدمات خیلی بیشتر از اشتراک DAZN است و تقریبا دو یا سه برابر هزینه اشتراک ماهانه باید بپردازید.

تفاوت اصلی بین این سرویس‌های ورزشی، در انتخاب کانال‌هایی که ارائه می‌دهند و نحوه توزیع کانال‌ها در سراسر برنامه‌ها است. بعنوان مثال، fuboTV شامل برنامه‌های ESPN نمی‌شود، اما یکی از بهترین‌ها در پخش ورزش‌های بین‌المللی است. YouTube TV شبکه NFL را ارائه نمی‌دهد، اما شامل ESPN و سایر کانال‌های ورزشی اصلی دیگری است که به آن علاقه دارید. PlayStation Vue، DirecTV Now و Sling TV همگی کانال‌های ورزشی را در سطوح مختلف و به شکل افزونه‌های متفاوت تقسیم و پخش می‌کنند. علاوه بر این، هر کدام از این سرویس‌ها ممکن است بر اساس حقوق توزیع محلی و منطقه‌ای شامل محدودیت‌های پخش و خاموشی در ساعات مشخص باشند.

 

رابط کاربری و برنامه‌های وب و موبایل اشتراک DAZN

رابط کاربری و بخش‌های برنامه‌های وب و موبایل
رابط کاربری و بخش‌های برنامه‌های وب و موبایل
  • رابط کاربری وب دازن، از پس‌زمینه سیاه با نوشته‌های سفید استفاده می‌کند و در کل بسیار تمیز و واضح به نظر می‌آید. در بالای صفحه اصلی DAZN منوی Home و در سمت راست Schedule و Sports را مشاهده می‌کنید. در سمت چپ نیز یک فیلد جستجو و یک آیتم منوی کشویی برای دسترسی به بخش‌های Settings، My Account و Help وجود دارد. بخش Settings کاملا خالی است و تنها گزینه این است که پیشنهادات و تنظیمات زیرنویس را تغییر دهید.
  • در قسمت My Account چند گزینه وجود دارد. بعنوان مثال، جزئیات پرداخت، دستگاه‌های متصل به اکانت دازن و تغییر زبان انگلیسی یا اسپانیایی در این قسمت مشاهده می‌شود. به طور کلی، مشکل عمده‌ای در عملکرد و پیمایش وجود ندارد.
  • در صفحه اصلی نیز هر آن‌چه را پیش از این تماشا کرده‌اید، نشان می‌دهد و فهرست محتوای افقی را برای پیمایش در اختیار شما می‌گذارد. نمونه‌ای از دسته‌بندی‌ها شامل Featured، Don’t Miss، Dazn Presents و Classic Fights می‌باشد. قسمتی نیز برای ورزش‌های انفرادی وجود دارد و در پایین نیز یک نوار برای پیمایش تمامی ورزش‌هایی که در دازن ارائه می‌شود، به چشم می‌خورد.
  • بخش Schedule، ابزاری مفید برای کشف رویدادهای آینده و گذشته در DAZN است. در این قسمت می‌توانید یک ماه به عقب و یا دو هفته به آینده پیمایش کنید تا محتوای برنامه‌ریزی شده را ببینید. اگر به دنبال پخش استریم خاصی هستید، می‌توانید بر اساس ورزش مورد نظر آن را فیلتر کنید.
  • از طریق منوی کشویی Sports نیز می‌توانید یک ورزش را انتخاب کنید. بعنوان مثال، اگر روی Boxing کلیک کنید، دازن لیستی از تکرارهای موجود، رویدادهای آینده، ویژگی‌ها و صفحات مسابقات فردی و مبارزان را به شما نشان می‌دهد.
  • بخش‌های دیگر دازن به شما این امکان را می‌دهد که به طور عمیق به موارد موجود در لیگ‌ها و سازمان‌های خاص بپردازید. بعنوان مثال، در بخش MMA می‌توانید رویدادها را به طور خاص با پارامترهای Bellator، Combate Americas، KSW، Fight Nights Global، EFC و Road FC مشاهده کنید.
  • در صفحه نمایش Now Playing، دکمه‌های استانداردی برای عقب و جلو کردن سریع وجود دارد. در صورتی که برنامه از آن پشتیبانی کند، گزینه CC در گوشه پایین سمت راست این صفحه ظاهر می‌شود.

در تلفن همراه نیز با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. همان راحتی و رابط کاربری سیاه و سفید وب را در برنامه گوشی نیز دریافت می‌کنید. در پایین صفحه آیکن‌هایی برای صفحه اصلی، زمان‌بندی و ورزش وجود دارد. در منوی پنهان سمت چپ به Settings، My Account، Help و Reminders دسترسی خواهید داشت. در بخش Reminders می‌توانید رویدادهای آینده را پیگیری کنید. برای افزودن مورد در Reminders کافی‌ است تا روی آیکن ساعت زنگ‌دار در سمت راست بالای تصویر کوچک برنامه ضربه بزنید.

حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

 

دسترسی و امکانات اضافی اکانت DAZN

دسترسی و امکانات اضافی
دسترسی و امکانات اضافی

Dazn با قابلیت تغییر رنگ، فونت، اندازه و سبک و پس‌زمینه متن، گزینه‌های سفارشی‌سازی خوبی را برای زیر نویس‌ها در اختیار شما می‌گذارد. البته تمام محتوای دازن از زیرنویس‌ها پشتیبانی نمی‌کند که کمی ناامیدکننده است. همچنین هیچ گزینه‌ای برای کنترل والدین وجود ندارد، البته واقعا مورد نیاز نیست، زیرا این پلتفرم در کل محتوای چندان مناسبی برای کودکان ندارد و نباید به کودک‌ خود اجازه دسترسی به این پلتفرم را بدهید.

اشتراک DAZN شامل هیچ ویژگی DVR نمی‌باشد، اما تمام مبارزاتی‌ که روی پلتفرم پخش می‌شوند بلافاصله بعد از پخش برای تکرار در دسترس هستند. این بهتر از ویژگی‌های مشابهی مانند FuboTV و DirecTV Now است که با آن می‌توانید پخش‌های زنده را مجددا راه‌اندازی کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

جمع بندی معرفی DAZN

اکانت DAZN یک گزینه مناسب برای طرفداران بوکس و MMA است، بخصوص با توجه به این‌که لازم نیست هزینه اضافی PPV را علاوه بر هزینه اشتراک بپردازید. با این‌حال محتوای ثانویه آن مانند نمایش روزانه Change Up و MLB و چند ورزش دیگر مانند ماهیگری و ژیمناستیک و … ارزش زیادی ندارند. پس اگر به‌دنبال استریم‌هایی با کیفیت 1080P و پوشش لیگ‌های ورزشی ملی پرطرفدار دیگر هستید، به سراغ دیگر سرویس‌ها که در بالا نام بردیم، بروید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با سرویس اشتراک اپل فیتنس پلاس بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید