لایسنس اپل موشن چیست و برای چه کاری استفاده می‌شود؟

انیمیشن سازی در گذشته تنها مختص به همین صنعت بود، اما امروزه در اکثر حرفه‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند. به طور مثال برای انتقال هویت برندهای معروف و یا حتی فضاسازی در معماری کاربرد بسیاری دارد. همچنین در فیلمسازی نقش اساسی دارد. یکی از ابزارهای موجود برای ایجاد افکت‌های شگفت‌انگیز در انیمیشن، Apple Motion نام دارد که برای برخورداری از تمامی خدمات آن باید اقدام به خرید لایسنس قانونی Apple Motion کرد. در این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا با خدمات این لایسنس آشنا شوید.

لازم به ذکر است که برای خرید لایسنس اپل موشن از انارگیفت می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اپل موشن

نرم‌افزارهای زیادی در زمینه گرافیکی وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به اپل موشن و Final Cut Pro و … اشاره کرد. اپل نیز به عنوان یکی از شرکت‌های حاضر در این عرصه، محصولات زیادی در این راستا به بازار ارائه کرده است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

اپل موشن چیست؟
اپل موشن چیست؟

موشن یک نرم‌افزار گرافیکی است که توسط شرکت اپل تولید شده و بر روی مک قابل استفاده است. به کمک این اپلیکیشن می‌توان گرافیک دو بعدی، سه بعدی، موشن گرافیک و همچنین فیلم ساخت. این اپ، ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد افکت‌های متنوع در اختیار کاربر می‌گذارد.

اپل موشن از موتور Metal استفاده می‌کند و بدین ترتیب انیمیشن را در سرعت بالا و در زمان واقعی می‌سازد.

رابط کاربری اپل موشن دقیقاً همانند فاینال کات پرو است که به صورتی منظم و تاریک ارائه می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

رابط کاربری اپل موشن
رابط کاربری اپل موشن

رابط کاربری این نرم‌افزار از نوار جستجو برای سرچ آیتم مورد نظر، یک ویرایشگر KeyFrames، یک جدول زمانی و همچنین لیست لایه‌ها برخوردار است که قابلیت شخصی‌سازی نیز دارد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

کاربرد اپل موشن

کاربرد Apple Motion
کاربرد Apple Motion

Motion یک نرم‌افزار برای ایجاد افکت‌های جالب و استفاده از آن‌ها در برنامه فاینال کات پرو است. تنظیمات را در بخش video editor می‌توان مشاهده کرد.

در واقع این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا بر روی تمپلیت‌ها تغییرات و ویرایش‌های لازم را انجام دهید، آن‌ها را بچرخانید، تغییر سایز دهید و در نهایت با حرکت دوربین ترکیب کنید تا نتیجه نهایی را به دست آورید.

از اپل موشن برای ادیت ویدئو، متن و تصویر می‌توان استفاده کرد. در این میان با استفاده از Motion Stroke Filter، رنگ و گرادیان‌ها را در لبه به دلخواه تنظیم کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

قابلیت Motion Stroke Filter
قابلیت Motion Stroke Filter

انتقال پروژه میان اپل موشن و فاینال کات پرو به راحتی قابل انجام است؛ زیرا این دو برنامه هماهنگ با یکدیگر طراحی و تولید شده‌اند. بدین ترتیب پس از اتمام انجام کار در موشن می‌توانید آن را ذخیره کنید و ببندید و سپس فاینال کات پرو را اجرا کنید و آن کار را باز کنید تا ادیت‌های بیشتری بر روی آن انجام دهید. این کار به صورت بالعکس نیز قابل انجام است.

قابلیت‌های موشن در انیمیشن سازی
قابلیت‌های موشن در انیمیشن سازی

ویژگی‌ها و ابزار اپل موشن

لازم به ذکر است که اپل موشن با برخورداری از ویژگی‌ها و ابزارهای متنوع کاربردی به بهترین برنامه خلق انیمیشن و ویدئوهای قدرتمند تبدیل شده است. Motion 5 به عنوان آخرین نسخه از این برنامه از مجموعه‌ای از ابزار بهره‌مند است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

ژنراتور (Generators)

ژنراتور
ژنراتور

از ژنراتور برای ایجاد بافت‌های خلاقانه بر روی اشیاء و همچنین بک گراندهای زیبا می‌توان استفاده کرد. امکان انتخاب موارد دلخواه از میان گزینه‌های موجود نیز وجود دارد.

محتوا و ترکیبات (Content and Compositions)

محتوا و ترکیبات
محتوا و ترکیبات

Apple Motion برای ساخت ترکیبات و محتوای دو بعدی، سه بعدی و همچنین ۳۶۰ درجه کاربردی است. این مورد در قالب تعدادی از گرافیک‌های از پیش تعیین شده اپل مشخص شده است. بدین معنی که اشیاء USDZ 3D به همراه وکتورها، تصاویر و انیمیشن‌های فوق‌العاده از قبل در این نرم‌افزار نصب شده‌اند.

علاوه بر این، با استفاده از قابلیت افکت 360 درجه و نمای Look Around می‌توان آیتم‌های هدف را به صورت 360 درجه ببینید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

فریم‌های کلیدی (KeyFrames)

فریم‌های کلیدی در اپل موشن
فریم‌های کلیدی در اپل موشن

ادیتور KeyFrames به کاربران کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از تغییرات مانند زمان‌بندی، درون‌یابی منحنی و غیره را کنترل کنند و به دلیل این که به همراه یک جعبه تبدیل ارائه می‌شود، از آن برای جایجایی مجموعه‌ای از عناصر و یا کشش آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

رفتار (Behaviors)

کاربرد Behaviors در اپل موشن
کاربرد Behaviors در اپل موشن

با استفاده از اپل موشن می‌توان حرکاتی طبیعی مانند جاذبه و غیره را ساخت. ویژگی Behaviors به کاربران کمک می‌کند تا متون را به حرکت درآورند و با حرکت دادن کلمات و حروف در نوشته و ادغام چند Behaviors با یکدیگر، انیمیشن‌های منحصر بفرد ایجاد کنند.

عناوین (Titles)

Titles و متحرک سازی
Titles و متحرک سازی

همان‌طور که گفتیم Apple Motion امکان ادیت و متحرک سازی متون دو بعدی و سه بعدی را برای کاربران فراهم می‌سازد. به طوری که با چرخاندن، جابجایی و ادیت آن مطابق با طرح اصلی، شرایط ایجاد انیمیشن‌های متفاوت و همچنین تبدیل متون دو بعدی به ۳ بعدی فراهم می‌شود.

علاوه بر این، می‌توان به کمک تمپلیت‌ها و متریال‌های ارائه شده توسط اپل (چوب، سنگ، فلز و غیره)، متون ایجاد شده را شخصی‌سازی کرد. به کمک Behaviors و درگ اند دراپ کردن به راحتی متن ایجاد شده را متحرک کنید. رندر این برنامه که به کمک موتور CoreText انجام می‌شود به شما اجازه می‌دهد تا تصویری سریع از کار نهایی را مشاهده کنید و در صورت نیاز به تغییر، آن‌ها را ویرایش کنید.

Particle systems

قابلیت Particle systems
قابلیت Particle systems

اپل موشن با برخورداری از ابزار Particle systems، شرایط ساخت دود، جرقه و غیره را برای کاربران مهیا می‌کند. این نرم‌افزار به طور پیش فرض بیش از ۲۰۰ گزینه در این زمینه دارد که قابل استفاده است. علاوه بر این، می‌توانید عنصر مورد نظر خود را بسازید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

Rigs

Rigs در Apple Motion
Rigs در Apple Motion

Rigs برای ارتباط چندین پارامتر و کنترل آن‌ها به کار می‌رود. لازم به ذکر است که Rigs به عنوان آهنگی جداگانه در جدول زمانی نمایان می‌شوند که قابلیت متحرک‌سازی را دارند. از دکل‌ها برای افزودن تمپلیت‌های هوشمند و همچنین متحرک‌سازی آیتم‌ها استفاده می‌شود.

اپل موشن، ویجت‌ها را به صورت منوی پاپ آپ، چک باکس و یا نوار لغزنده نمایش می‌دهد تا به راحتی بتوان Rigs را کنترل کرد. همچنین ویجت‌ها را می‌توان به دلخواه تنظیم کرد.

فیلترها (Filters)

فیلتر در موشن گرافیک
فیلتر در موشن گرافیک

فیلترهای بسیار زیادی در برنامه اپل موشن وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به Chroma Key اشاره کرد که به راحتی و در یک مرحله ایجاد می‌شود. برای استفاده از فیلترها تنها باید با استفاده از درگ اند دراپ کردن، آن‌ها را بر روی نتیجه کار اعمال کرد.

از جمله فیلترهای موجود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درجه بندی رنگ با گردونه رنگ
  • منحنی رنگ
  • شکل رنگ
  • منحنی اشباع
  • Tiny Planet برای ایجاد ظاهری منحنی

جلوه‌ها (Effects)

افکت در Apple Motion
افکت در Apple Motion

در اپل موشن به افکت‌های زیادی دسترسی دارید. به طور مثال می‌توان یک نورافکن ایجاد کرد و سپس سایه اشیای موجود در انیمیشن را در حال حرکت بررسی کرد. یا می‌توان بازتاب و انعکاسی را برای هر شیء ایجاد کرد.

Real-time Engine

ریل تایم انجین
ریل تایم انجین

این ویژگی به کاربران اپل موشن کمک می‌کند تا نتیجه کار خود را بدون نیاز به رندرگیری و به صورت سریع مشاهده کنند و در صورتی که موردی مناسب نبود، مجدداً آن را ویرایش کنند و همین روند دوباره تکرار شود تا به یک محصول نهایی و مناسب دست یایند.

پلاگین (Plug-ins)

پلاگین در موشن
پلاگین در موشن

از مهم‌ترین ویژگی‌های اپل موشن، پشتیبانی از پلاگین‌های جانبی است. با دانلود تمپلیت‌ها و ابزارها بیشترین استفاده را از اپل موشن ببرید.

همچنین FxPlug یک پلاگین داخلی اپل به شمار می‎‌رود که به شما کمک می‌کند تا بتوانید فیلتر و افکت را به پروژه خود اضافه کنید و یا از ۱۳۰ افکت موجود که قابلیت تنظیم دارند استفاده کنید.

ابزارهای دیگر

ابزارهای دیگری که در Apple Motion وجود دارند عبارتند از:

  • قلم‌مو که امکان ساخت گرادیانت‌های رنگی و استفاده از صفحات رنگی با بیش از ۱۴۰ برس از پیش تنظیم شده را می‌دهد.
  • ابزار ردیابی برای یافتن مسیر و نقاط کنترل آیتم‌های متحرک
  • Stabilization and SmoothCam در راستای حذف لرزش دوربین به کار می‌رود.
  • امکان افزودن واتر مارک به ویدئو
  • امکان فشرده سازی فایل‌ها به کمک کنترل HEVC که از کیفیت آن‌ها نمی‌کاهد
  • امکان ایمپورت کردن فایل‌ها با فرمت‌های PDF، PSD، EPS و همچنین تصاویر و ویدیوها در اپل موشن وجود دارد.
  • قابلیت اکسپورت و به اشتراک گذاری مستقیم در YouTube و Vimeo

قیمت اپل موشن

قیمت اپل موشن
قیمت اپل موشن

این برنامه به عنوان یکی از ارزان‌ترین برنامه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود.

استفاده از اپل موشن به انیماتورهای خلاق و مبتدیان این حرفه پیشنهاد می‌شود، زیرا محیط کاربری بسیار ساده و قیمت پایین آن جایی برای پشیمانی نمی‌گذارد.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید