روش‌هایی برای رفع مشکلات کلود استیم

اگر از علاقه‌مندان به بازی در پلتفرم استیم هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با روش‌هایی برای رفع مشکلات کلود استیم آشنا شوید. خطای Steam Cloud یکی از رایج‌ترین خطاها در استیم است که دلایل مختلفی نیز دارد. برای اجرای بازی روان باید پیش از هر چیز اقدامات لازم برای حذف این خطا انجام دهید.

همان‌طور که می‌دانید Steam یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید، دانلود و اجرای بازی‌های دیجیتالی است. علاوه بر این، قابلیت‌هایی مانند چت با دوستان، شبکه اجتماعی، اشتراک‌گذاری محتوا و ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد. با خرید گیفت کارت استیم از انارگیفت می‌توانید اکانت استیم خود را شارژ کرده و از خدمات این پلتفرم جذاب استفاده کنید.

کلود استیم چیست؟

کلود استیم چیست؟
کلود استیم چیست؟

Steam Cloud به بازی‌ها و پلتفرم‌ها این امکان را می‌دهد تا از فضای ذخیره سازی ابری ارائه شده توسط استیم استفاده کنند. بازی‌ها از کلود استیم برای ذخیره داده‌های مختلف مانند تنظیمات بازی، بازی‌های ذخیره شده، آمار پروفایل و سایر اطلاعات خاص کاربر استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، اکثر تنظیمات سرویس گیرنده استیم در فضای ابری ذخیره می‌شوند که شامل اطلاعاتی مانند مجموعه‌ها، اسامی مستعار دوستان و هرگونه تغییری است که از طریق منوی تنظیمات مشتری استیم انجام می‌شود. این تنظیمات تا زمانی که با همان حساب وارد سیستم می‌شوید، صرف نظر از دستگاهی که استفاده می‌کنید، ثابت می‌ماند، زیرا پس از ورود به سیستم از کلود بازیابی می‌شود.

رایج‌ترین خطاهای استیم کلود

مشکلات Steam Cloud زمانی رخ می‌دهد که فایل‌های موجود در رایانه شما با فایل‌های ذخیره شده در کلود استیم مطابقت نداشته باشد. درخواست خطای کلود استیم برای جلوگیری از بروز مشکل در حین اجرای بازی است. پس قبل از اجرای بازی باید خطا را حذف کنید.

در زیر رایج‌ترین مشکلات کلود استیم را برایتان آورده‌ایم:

Steam – Cloud Sync Conflict

Steam was unable to sync your files for (game name) with the Steam Cloud

Steam Cloud Error

UNABLE TO SYNC

نحوه رفع مشکلات کلود استیم

حال ا برای رفع مشکل استیم کلود چه کاری باید انجام دهید؟ برای حل این خطا می‌توانید همگام سازی را مجدد انجام دهید، وضعیت استیم را بررسی کنید، اتصال اینترنت را بررسی کرده و استیم را ری استارت کنید. در ادامه نحوه استفاده از این روش‌ها را خواهیم گفت.

همگام سازی را مجدد انجام دهید

اگر در رابط خطای کلود استیم، گزینه Retry Sync وجود داشته باشد، تنها کافیست روی آن کلیک کنید تا همگام‌سازی مجدد انجام شود. اگر چنین گزینه‌ای وجود نداشت، به دنبال گزینه Cloud Status Out of Sync بگردید. اگر پیدا کردید روی Out of Sync کلیک کنید و سپس گزینه Retry Sync در دسترس خواهد بود.

خرابی Steam را در همان زمان بررسی کنید

می‌توانید به سرویس توییتر استیم رفته و بررسی کنید که آیا سرویس استیم قطع است یا خیر. همچنین برای بررسی وضعیت استیم در لحظه می‌توانید به Steam downdetector سر بزنید. اگر خراب است باید منتظر رفع مشکل از طرف Steam بمانید.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

Steam Cloud به اتصال اینترنت نیاز دارد. بنابراین اگر اتصال اینترنت شما قطع یا خراب باشد، با مشکلات کلود استیم مانند Steam Cloud not syncing، Steam unable to sync یا unable to sync Steam Cloud مواجه خواهید شد.

برای رفع این خطاها به دنبال رفع مشکلات اتصال اینترنت خود بروید.

استیم را مجددا راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد استیم، می‌تواند برخی از مشکلات کلود استیم را حذف کند. می‌توانید استیم را از طریق Task Manager ببندید و دوباره آن را راه‌اندازی کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف می‌شود یا نه.

  1. روی تسک‌بار کلیک کرده و Task Manager را انتخاب کنید.
  2. روی Steam Client کلیک کنید و End task را از منوی زمینه انتخاب کنید. این کار استیم را به‌صورت فوری می‌بندد.
استیم را مجددا راه‌اندازی کنید
استیم را مجددا راه‌اندازی کنید
  1. حال استیم را مجددا راه‌اندازی کنید و ببینید آیا خطای Steam Cloud ناپدید می‌شود یا خیر.

نرم افزار آنتی ویروس خود را بررسی کنید

اگر فایروال یا نرم‌افزار آنتی ویروس خود را به اشتباه تنظیم کرده باشید، استیم مسدود می‌شود و ممکن است با خطاهای استیم کلود مواجه شوید. برای بررسی این مورد می‌توانید به بلک لیست فایروال یا نرم‌افزار آنتی ویروس خود مراجعه کنید.

یکپارچگی فایل‌های بازی را بررسی کنید

استیم دارای یک عملکرد برای تایید صحت فایل‌های بازی است که به شما کمک می‌کند تا مشکلات بازی خود، از جمله مشکلات کلود استیم را برطرف کنید.

فولدر Steam Library را درست کنید

برای این کار باید در استیم به Settings و سپس Download و Steam Library Folders بروید. روی آیکن More بروید و Repair Folder را انتخاب کنید.

سایر برنامه‌ها و سرویس‌ها را بررسی کنید

گاهی ممکن است نرم‌افزاری که فعالیت سیستم، دیسک یا شبکه را تغییر می‌دهد یا نظارت می‌کند، در حین دانلود یا اجرای بازی مشکلاتی ایجاد کند. این برنامه‌ها و سرویس‌ها اغلب در پس‌زمینه کار می‌کنند و معمولا به نرم‌افزارهایی مانند برنامه‌های آنتی ویروس، مسدودکننده‌های تبلیغات، بهینه‌سازی وب، فایروال‌ها، پاک‌کننده‌های سیستم، نرم‌افزار ضبط، پروکسی‌ها و تقویت‌کننده‌های عملکرد مرتبط هستند. می‌توانید قبل از راه‌اندازی بازی چنین نرم‌افزارهایی را ببندید.

اطلاعات بیشتر در مورد کلود استیم

در ادامه مواردی تکمیلی در مورد کلود استیم را برایتان آورده‌ایم.

چگونه بررسی کنیم که از کلود استیم استفاده می‌کنیم؟

توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند به طور کامل نحوه استفاده از کلود استیم را برای بازی‌ها پیکربندی کنند. به‌عنوان مثال، می‌توانند مشخص کنند که کدام فایل کاربر آپلود شود.

پس از این که به صفحه Steam Store دسترسی پیدا کردید، اگر از کلود استیم استفاده می‌کنید، لوگوی Steam Cloud را در بالا سمت راست خواهید دید. با این حال جزییات دقیق در مورد فایل‌ها و تنظیمات یکپارچه ممکن است نیاز به همکاری با توسعه‌دهنده داشته باشد.

چگونه کلود استیم را فعال یا غیرفعال کنیم؟

می‌توانید Steam Cloud را بر اساس هر بازی یا به عنوان یک تنظیم کلی برای همه بازی‌ها فعال یا غیرفعال کنید. غیرفعال کردن Steam Cloud برای یک بازی به این معنی است که هر پیشرفتی که معمولا از طریق فضای ابری ذخیره می‌شود فقط به صورت محلی در دستگاهی که بازی انجام می‌شود، ذخیره شود.

در بازی‌های انفرادی

  1. در Steam Library روی بازی مورد نظر راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.
  2. به بخش General رفته و در زیر STEAM COULD زبانه کنار Keep games saves in the Steam Cloud (برای بازی) را روشن یا خاموش کنید.
فعال یاغیر فعال کردن کلود استیم برای همه بازی‌های انفرادی
فعال یاغیر فعال کردن کلود استیم برای همه بازی‌های انفرادی

برای همه بازی‌ها

  1. به پنجره Steam client Setting بروید.
  2. به قسمت Cloud رفته و زبانه کنار Enable Steam Cloud را روشن یا خاموش کنید.
فعال یاغیر فعال کردن کلود استیم برای همه بازی‌ها
فعال یاغیر فعال کردن کلود استیم برای همه بازی‌ها

فایل‌های ابری به صورت محلی در کجا ذخیره می‌شوند؟

به طور پیش‌فرض فایل‌های ابری به صورت محلی در مکان‌های زیر ذخیره می‌شوند:

Windows: C:\Program Files (x86)\Steam\userdata

MacOS: ~/Library/Application Support/Steam/userdata

Linux: ~/.local/share/Steam/userdata

فایل‌های ابری مخصوص بازی

در پوشه Userdata می‌توانید شناسه‌های استیم منحصر به فرد مربوط به حساب‌های استیم وارد شده در آن دستگاه را پیدا کنید. این شناسه‌ها حاوی پوشه‌هایی برای بازی‌های مربوطه هستند که توسط شناسه برنامه‌شان فهرست شده‌اند.

به‌عنوان مثال، می‌توانید Age of Empires III Definitive Edition (App ID 2477660) را در Steam\userdata[steamID]\2477660 بیابید.

فایل‌های ابری سرویس گیرنده استیم

تغییرات تنظیمات سرویس گیرنده استیم شما هم در فضای ابری و هم به صورت محلی در پوشه زیر ذخیره می‌شوند:

Steam\userdata[steamID]\7

Log of Steam Cloud Activity کجا ذخیره می‌شود؟

هر زمان که فایل‌ها در فضای ابری ذخیره شده و یا از آن بازیابی می‌شوند، استیم گزارش ورودی‌ها را ایجاد می‌کند. این فعالیت‌ها در فایل cloud_log.txt ثبت می‌شوند که معمولا در آدرس زیر قرار دارند:

Windows: C:\Program Files (x86)\Steam\logs

MacOS: ~/Library/Application Support/Steam/logs

Linux: ~/.local/share/Steam/logs

رفع مشکلات کلود استیم

با مطالعه این مطلب دیگر نگران مشکلات کلود استیم نباشید. روش‌های آسان این مطلب شما را در حذف این خطا کمک می‌کند و دیگر در حین اجرای بازی با مشکل و تاخیر مواجه نخواهید شد. آیا تا کنون با این خطاها مواجه شده‌اید؟ کدامیک از راه‌کارهای بالا را برای رفع آن به کار بردید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. برای آشنایی با ذخیره داده‌های بازی در استیم کلود روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید