نحوه غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز در آیفون و مک

این مقاله شما را با نحوه غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز برای هر دستگاه تحت پشتیبانی این قابلیت، آشنا می‌کند. این راهنما برای دستگاه‌های دارای iOS 8 و بالاتر از آن و macOS 10.10 Yosemite و جدیدتر صدق می‌کند. پیش از پرداختن به این موضوع در انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت بهتر است که به‌طور مختصر به این ویژگی مفید و کاربردی اپل بپردازیم.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

 

قابلیت فمیلی شیرینگ اپل چیست؟

قابلیت فمیلی شیرینگ اپل چیست؟
قابلیت فمیلی شیرینگ اپل چیست؟

Family Sharing قابلیتی است که از طریق آن افراد یک خانواده که همه از دیوایس‌های اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند اطلاعات و برنامه‌های مختلف را با هم به اشتراک بگذارند. این اطلاعات شامل مواردی مانند لوکیشن، تقویم، عکس و فیلم‌های موبایل، برنامه‌های غیر رایگان اپ استور، پلن فمیلی اپل موزیک، نسخه اشتراکی apple news + ، fitness +، Apple arcade و iCloud می‌باشد. همچنین والدین می‌توانند از این طریق موارد استفاده و حریم خصوصی را برای کودکان زیر 18 سال خود کنترل کنند.

حال اگر بنا به هر دلیل، قصد خروج از فمیلی شیرینگ اپل را دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

 

نحوه غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز

اگر شما سازمان دهنده و لیدر یک فمیلی شیرینگ هستید، باید مراحل زیر را در تنظیمات دیوایس خود انجام دهید تا Family Sharing برای همه غیرفعال شود.

غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز در آیفون

  1. در آیفون خود Settings را باز کنید.
  2. بر روی نام خود در بالا ضربه بزنید و سپس Family Sharing را انتخاب کنید. در iOS 10.2 و بالاتر ابتدا به iCloud و بعد Family بروید.
  3. دوباره روی نام خود ضربه بزنید، سپس Stop Family Sharing را انتخاب کنید.
روی نام خود رفته و Stop Family Sharing را انتخاب کنید
روی نام خود رفته و Stop Family Sharing را انتخاب کنید
  1. برای تایید، مجددا بر روی Stop Sharing ضربه بزنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

 

غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز در مک

علاوه بر این، می توانید فمیلی شیرینگ را از طریق مک خود لغو کنید:

  1. در مک به منوی اپل رفته و System Preferences را انتخاب کنید.
در مک به منوی اپل رفته و System Preferences را انتخاب کنید
در مک به منوی اپل رفته و System Preferences را انتخاب کنید
  1. اکنون iCloud را انتخاب کنید.
آیکلود را انتخاب کنید
آیکلود را انتخاب کنید
  1. با اطلاعات Apple ID خود وارد شوید. اگر جزئیات ورود را فراموش کرده‌اید آن را بازیابی کنید.
  2. Manage Family را انتخاب کنید.
Manage Family را انتخاب کنید
Manage Family را انتخاب کنید
  1. بر روی نام خود رفته و بر روی Stop Family Sharing ضربه بزنید.
Stop Family Sharing را انتخاب کنید
Stop Family Sharing را انتخاب کنید

به این صورت فمیلی شیرینگ غیرفعال شده و از این به بعد هیچ کدام از اعضای خانواده شما نمی‌توانند محتوای خود را به اشتراک بگذارند. این حالت تا زمانی که شما یا یک سازمان‌دهنده جدید، تنظیمات Sharing را فعال کند، به همین صورت باقی خواهد ماند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

ترک فمیلی شیرینگ

یکی دیگر از راه‌های غیرفعال کردن فمیلی شیرینگ، این است که گروه فمیلی را ترک کنید. این کار را می‌توانید در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا مک انجام دهید.

برای انجام این‌کار از دستگاه iOS خود مراحل 1 تا 3 را همانند بالا تکرار کنید، اما به جای گزینه stop sharing، گزینه Leave Family را انتخاب کنید. همین‌کار را نیز به‌طور مشابه در مک مورد استفاده انجام دهید تا فمیلی شیرینگ را ترک کنید.

 

نتیجه غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز

پاسخ به این سوال که با غیرفعال کردن فمیلی شیرینگ چه اتفاقی برای موارد به اشتراک‌گذاشته شده می‌افتد، بستگی به این دارد که آن محتوا از کجا آمده است. اگر عضوی از اشتراک فمیلی اپل موزیک یا یک برنامه ذخیره‌سازی آیکلود بوده‌اید، دسترسی به آن‌ها را از دست خواهید داد.

فیلم و سریال‌ها، کتاب‌ها و سایر خریدها از فروشگاه آیتونز، توسط مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) محافظت می‌شوند. (DRM) نحوه استفاده و اشتراک‌گذاری محتوا را محدود می‌کند (به طور کلی از هرگونه کپی غیرمجاز و دزدی جلوگیری می‌کند). وقتی فمیلی شیرینگ منحل شود، این موارد نیز دیگر کار نمی‌کنند. این مورد شامل محتوایی که شما به اشتراک گذاشته و یا دیگران برای شما ارسال کرده‌اند، می‌باشد.

گرچه این محتوا قابل استفاده نمی‌باشد، اما حذف نمی‌شود. محتوایی که از طریق اشتراک‌گذاری دریافت کرده‌اید در دستگاه شما باقی می‌ماند. اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید باید آن را مجدداً از طریق اپل آیدی خود خریداری کنید. در غیر این صورت می‌توانید آن‌را از دیوایس خود پاک کنید.

اگر خریدهای درون برنامه‌ای انجام داده‌اید، گرچه دیگر به آن دسترسی ندارید، اما آن را از دست نداده‌اید. کافی‌ است تا برنامه را مجدداً دانلود کنید تا خریدهای درون برنامه‌ای بدون هیچ هزینه‌ اضافی بازیابی شوند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

 

دلیل غیر فعال نشدن فمیلی شیرینگ آیتونز

غیرفعال کردن فمیلی شیرینگ کار ساده‌ای است. با این وجود یک حالت وجود دارد که در آن شما نمی‌توانید آن را منحل کنید. این زمانی است که یکی از اعضای گروه، یک کودک زیر 13 سال باشد. اپل به شما اجازه نمی‌دهد تا کودک را به همان روش دیگران از گروه حذف کنید و تا زمانی که او 13 ساله شود آن‌جا باقی می‌ماند.

حضور یک کودک زیر 13 سال در فمیلی شیرینگ آیتونز
حضور یک کودک زیر 13 سال در فمیلی شیرینگ آیتونز

اگر در چنین شرایطی هستید چند راه برای خلاص شدن از این وضعیت پیش رو دارید:

  • منحل کردن فمیلی: می‌توانید کل گروه Family Sharing را منحل کنید و مجدد آن را بدون حضور کودک زیر 13 سال راه‌اندازی کنید.
  • انتقال کودک به فمیلی دیگر: یک راه دیگر برای حذف کودک این است که او را به گروه فمیلی شیرینگ دیگری منتقل کنید. برای انجام این‌کار سازمان‌دهنده گروه Family Sharing دیگری باید از کودک برای پیوستن به گروه دعوت کند. در این صورت اکانت فمیلی شیرینگ کودک حذف نمی‌شود، اما دیگر مسئولیت او با شما نخواهد بود.
  • تماس با پشتیبانی اپل: اگر هیچ کدام از این موارد امکان‌پذیر نبود، با پشتیبانی اپل تماس گرفته یا به آن‌ها ایمیل بزنید و برای رفع این مشکل کمک بخواهید

    حتما سر بزنید:  خرید اپل آیدی

جمع بندی غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز

قابلیت فمیلی شیرینگ خیلی از کارها را برای اعضای خانواده آسان می‌کند، اما اگر به هر دلیل قصد غیرفعال کردن Family Sharing آیتونز را دارید، می‌توانید از مراحل و راه‌کارهای این مقاله کمک بگیرید. شما تاکنون از فمیلی شیرینگ برای به اشتراک‌گذاری چه مواردی با خانواده خود استفاده کرده‌اید؟ کدام مورد بیشتر مفید بوده است؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. برای چک کردن موجودی گیفت کارت اپل بر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید