8 مشکل رایج اپل موزیک و نحوه رفع آن‌ها

اگر از علاقمندان به موزیک و ترانه هستید و برای شنیدن و یا دانلود آهنگ محبوب خود از اپل موزیک استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی در این سرویس استریم موسیقی روبرو شده باشید. برای آشنایی با روش‌های رفع خطاهای اپل موزیک، این مطلب از انارگیفت را دنبال کنید.

روش‌های رفع خطاهای اپل موزیک

کاربران اپل موزیک با خرید اشتراک اپل موزیک به خدمات و قابلیت‌های کامل این سرویس موسیقی دسترسی دارند، اما گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در زیر روش‌های رفع مشکلات اپل موزیک را به شما ارائه کرده‌ایم.

لود نشدن Apple Music

بررسی وضعیت سرورهای اپل موزیک
بررسی وضعیت سرورهای اپل موزیک

این مورد به عنوان یک مشکل رایج اپل موزیک شناخته می‌شود. زمانی که اپل موزیک بارگیری نمی‌شود، مشکل از اتصال اینترنت و یا سرور این سرویس استریمینگ است.

برای چک کردن سرعت اینترنت خود می‌توانید از وبسایت‌های مرتبط کمک بگیرید و یا این که تا برقراری یک اتصال قوی، منتظر بمانید.

در صورتی که مشکل از اینترنت نیست و از سرورهای اپل موزیک باشد، بهتر است از طریق وبسایت Apple’s System Status website and Downdetector، موضوع را پیگیری کنید.

خرید اکانت فمیلی اسپاتیفای

توقف مداوم اپل موزیک

 مواقعی که اپلیکیشن Apple Music مدام متوقف می‌شود، مشکل از باگ نرم‌افزاری است. برای رفع این مشکل در قدم اول، برنامه را ری استارت کنید.

از طرفی می‌توانید دستگاه خود را ری استارت کرده و همچنین برنامه اپل موزیک را به آخرین نسخه موجود، آپدیت کنید.

نکته: در صورت استفاده از یک دستگاه اندرویدی، با اپل آیدی خود از سیستم خارج شده و مجددا به آن وارد شوید.

عدم پخش آهنگ‌های اپل موزیک در اندروید

بدیهی است که اپل موزیک برای اندروید طراحی نشده است و بسیار پیش می‌آید که در دستگاه‌های اندرویدی متوقف شود و هیچ آهنگی را نمایش ندهد.

در این مواقع باید کش دستگاه را پاک کرده و در مرحله بعدی، دستگاه خود را ری استارت کنید.

عدم نمایش آهنگ‌ها در اپل موزیک

رفع خطاهای اپل موزیک
رفع خطاهای اپل موزیک

گاهی اوقات یک آهنگ و یا آلبوم خاص برای شما به رنگ خاکستری نمایش داده می‌شود. این مشکل بدین معنی است که آن مورد در کشور شما در دسترس نیست و در حقیقت هیچ راهی برای رفع آن وجود ندارد.

در صورتی که آهنگ در دسترس است، اما برای شما نمایش داده نمی‌شود، مشکل از همگام سازی کتابخانه آیکلود است. در این مواقع باید به روش زیر عمل کنید:

  1. به ترتیب به Settings و سپس Music بروید.
  2. حالا روی Sync Library ضربه بزنید و Turn Off را انتخاب کنید.
  3. 30 ثانیه صبر کرده و دوباره آن را روشن کنید.

به همین راحتی، مشکل مذکور حل می‌شود!

عدم دانلود آهنگ‌ها

عدم دانلود آهنگ‌ها apple music
عدم دانلود آهنگ‌ها apple music

برای رفع این مشکل به عنوان یکی از خطاهای اپل موزیک، باید از نسخه مناسب برنامه اپل موزیک استفاده کنید. تا زمان نوشتن این مطلب، تنها برنامه Apple Music Voice به کاربران اجازه دانلود آهنگ‌ها را نمی‌دهد. در صورتی که از هر اپلیکیشنی به غیر از آن استفاده می‌کنید، باید بتوانید آلبوم و یا آهنگ محبوب خود را دانلود کنید.

در صورتی که برنامه مناسب را در اختیار دارید، اما باز هم قادر به دانلود نیستید، ممکن است اتصال اینترنتی شما ضعیف باشد. اگر از اینترنت خود مطمئن هستید، فضای ذخیره سازی دستگاه خود را بررسی کنید تا بتوانید هر آن‌چه می‌خواهید را دانلود کنید.

  • برای آزادسازی فضای ذخیره آیفون خود به Settings و سپس Music رفته و Optimize Storage را غیر فعال کنید.

در صورتی که باز هم نمی‌توانید هیچ آهنگی را دانلود کنید، تمامی آهنگ‌های هدف را پاک کرده و به یک پلی لیست جدید اضافه کنید. مطمئنا مشکل حل خواهد شد.

لود نشدن کتابخانه اپل موزیک

عدم بارگیری کتابخانه اپل موزیک به دلیل اتصال ضعیف اینترنت است. برای رفع این مشکل در قالب یکی از خطاهای اپل موزیک، به یک شبکه قوی وصل شوید و سپس برنامه اپل موزیک را بسته و دوباره اجرا کنید.

نکته: در صورتی که به تازگی دستگاه خود را آپدیت کرده باشید و یا از آن بکاپ گرفته باشید، باید صبر کنید تا آیکلود با گوشی شما همگام سازی شود.

اگر با انجام مراحل بالا، مشکل مذکور حل نشد، تنظیمات شبکه آیفون خود را ریست کنید. با این کار، تمامی مشکلات رفع خواهد شد.

ناپدید شدن و یا عدم همگام‌سازی کتابخانه اپل موزیک

عدم همگام‌سازی کتابخانه اپل موزیک
عدم همگام‌سازی کتابخانه اپل موزیک

در بسیاری از مواقع، کتابخانه اپل موزیک شما با آیکلود همگام نمی‌شود و یا به طور ناگهانی ناپدید می‌شود. خاموش بودن Sync Library باعث بروز این مشکل است.

  • برای حل این مشکل به تنظیمات و سپس Music رفته و Sync Library را فعال کنید. همچنین، می‌توانید دوباره آهنگ‌ها را دانلود کرده و یا در دستگاه‌های اندرویدی، برنامه را دوباره از نو نصب کنید.

حذف آهنگ‌های دانلودی

حذف مدوام آهنگ از اپل موزیک
حذف مدوام آهنگ از اپل موزیک

گاهی ممکن است برنامه اپل موزیک، تعدادی از آهنگ‌های دانلودی موجود در کتابخانه شما را پاک کند. این مورد به عنوان خطاهای اپل موزیک شناخته نمی‌شود. اپل موزیک برای خالی کردن حافظه ذخیره سازی آیفون شما، این کار را انجام می‌دهد. زمانی که فضای ذخیره سازی در آیفون شما رو به اتمام است، تعدادی از آهنگ‌های قدیمی شما که مدت زیادی است به آن‌ها گوش نداده‌اید، پاک خواهد شد.

خرید اکانت پریمیوم دیزر

برای رفع این مورد، به مسیر زیر بروید و گزینه Optimize Storage را خاموش کنید:

Settings > Music > Optimize Storage

رفع خطاهای اپل موزیک

امیدواریم که با خواندن مطلب بالا بتوانید رایج‌ترین خطاهای اپل موزیک را رفع کنید. ممکن است پس از انجام روش‌های فوق، با تبلیغات این سرویس برای خرید اشتراک اپل موزیک روبرو شوید. پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه انارگیفت مراجعه کنید تا خریدی مقرون به‌صرفه را تجربه کنید. همچنین برای شناخت بهترین اپلیکیشن‌های موسیقی، می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید