نکاتی درباره اشتراک دولینگو که کمتر کسی می‌داند!

اگر برای آموزش زبان از اشتراک دولینگو استفاده می‌کنید، بهتر است که در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید تا نکات و ترفندهایی را در استفاده از این برنامه با شما در میان بگذاریم. این نکات به شما کمک می‌کنند تا بهترین کارایی را از این برنامه آموزش زبان داشته باشید.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

 

نکات و ترفندهای اشتراک دولینگو

هدف روزانه خود را تغییر دهید

اگر می‌خواهید از اشتراک دولینگو به طور جدی‌تر استفاده کنید، بهتر است همان ابتدا Daily Goal را تغییر دهید. برای این‌که هدف روزانه خود را تغییر دهید، در اپلیکیشن دولینگو روی نماد پروفایل در پایین برنامه کلیک کنید.

حال روی نماد تنظیمات در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید، سپس به پایین اسکرول کنید تا گزینه Edit Daily Goal Option را مشاهده کنید. آن را به بالاترین XP تغییر دهید. این‌کار شما را به استفاده بیشتر از دولینگو سوق می‌‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

هدف روزانه خود را تغییر دهید
هدف روزانه خود را تغییر دهید

جغد طلائی خود را در دولینگو به دست بیاورید

شما می‌توانید با تکمیل هر دوره که The Duolingo Path نامیده می‌شود، جغد طلائی به دست بیاورید. هنگامی‌که دوره‌ای را در دولینگو انتخاب می‌کنید، هدف شما تکمیل مراحلی است که برای شما مشخص شده است. این مسیر شامل دروسی است که برای پایان دوره باید بگذرانید.

پس از اتمام مسیر، جایزه‌ای به دست می‌آورید که جغد طلائی دولینگو نامیده می‌شود. در حقیقت، این هدف نهایی Duolingo است (علاوه بر تمرین و یادگیری زبان) که اکثر کاربران از آن اطلاعی ندارند. در پایین مسیر تمام وظایف سخت شما برای یادآوری ظاهر می‌شوند.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

جغد طلائی خود را در دولینگو به دست بیاورید
جغد طلائی خود را در دولینگو به دست بیاورید

Leveling Up

پس از به دست آوردن جغد طلائی کار شما هنوز تمام نشده است. هدف نهایی در اشتراک دولینگو رسیدن به سطح 25 در زبان مورد نظر است.

این بالاترین سطح ممکن در برنامه است و برای رسیدن به آن باید سخت تلاش کنید. سطح شما با مقدار XP زبان مورد نظر تعیین می‌شود. قبلا سطوح شما در پروفایل Duolingo نشان داده می‌شد، اما در حال حاضر تنها مقدار XP شما را نشان می‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  Apple

Leveling Up یا بالا رفتن سطح در دولینگو یک عامل انگیزشی مهم برای اکثر زبان‌آموزان است. به همین دلیل است که در ابتدای این لیست به آن اشاره کردیم.

بالا رفتن سطوح آموزشی
بالا رفتن سطوح آموزشی

بازدید از Duome

اگر در استفاده از اشتراک دولینگو برای یادگیری زبان جدی هستید، سایت Duome فوق‌العاده جالب و مفید است و کمک زیادی به شما خواهد کرد.

این وبسایت تمام پیشرفت‌های شما را از جمله جغد طلائی، تعداد XP لازم برای رفتن به سطح بعد و تعداد کلماتی را که یاد گرفته‌اید، به شما نشان می‌دهد.

البته از آن‌جایی که یک وبسایت غیر رسمی است، مطمئن نیستیم که همه کاربران دولینگو در آن باشند. بهترین راه فهمیدن این است که آن ‌را امتحان کنید. تنها کافی‌ است که duome.eu/YOURUSERNAME را تایپ کنید و ببینید که چه می‌گوید. پس از باز شدن وبسایت به پایین اسکرول کنید. در این‌جا تمام زبان‌هایی که در حال آموزش آن هستید را می‌بینید. علاوه بر آن، نشان می‌دهد که در چه سطحی قرار دارید و برای رسیدن به سطح بعدی به چند XP نیاز دارید. همچنین جغدهای طلائی را که به دست آوردید، نشان می‌دهد.

بازدید از Duome
بازدید از Duome

حتما پروفایل خود را در Duome پیدا کرده و آن را نشانه‌گذاری کنید تا بتوانید مرتب آن را بررسی کرده و برای ادامه راه انگیزه بگیرید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر می‌توانید duome.eu/YOURUSERNAME/progress را تایپ کنید تا پیشرفت دوره زبانی را که در آن هستید، بررسی کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت free fire

بازدید از وبسایت Duome
بازدید از وبسایت Duome

آموزش یک زبان از طریق زبان دیگر

یکی از راه‌های خوب استفاده از اشتراک دولینگو این است که مسیرهای معکوس را انجام دهید. به این معنا که برای یادگیری زبان انگلیسی به اسپانیایی، زبان اسپانیایی به انگلیسی را انجام دهید. حتی اگر اسپانیایی بلد هستید، از آن برای یادگیری زبان دیگری استفاده کنید. برای این کار روی پرچم زبان دوره‌ای که در آن هستید کلیک کنید، سپس به پایین اسکرول کنید تا دکمه Add Course را پیدا کنید.

آموزش یک زبان از طریق زبان دیگر
آموزش یک زبان از طریق زبان دیگر

حال به پایین بروید و با ضربه روی دکمه More کورس‌هایی را ببینید که زبان مادری شما نیستند. حال می‌توانید در تمام دوره‌هایی که Duolingo دارد، پیمایش کنید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

 

خرید اکانت پریمیوم دولینگو پلاس

با خرید اشتراک دولینگو پلاس از انارگیفت بدون هیچ‌گونه محدودیت از امکانات این برنامه استفاده کنید. با اکانت پریمیوم دولینگو پلاس تبلیغات حذف می‌شود و این امر در سرعت روند یادگیری شما تاثیر زیادی دارد. همچنین علاوه بر شرایط یادگیری به صورت آفلاین، دسترسی به بیش از 34 زبان زنده دنیا نیز برای شما فراهم است.

خرید اکانت پریمیوم دولینگو پلاس
خرید اکانت پریمیوم دولینگو پلاس

استفاده از نسخه دسکتاپ Duolingo

استفاده از وبسایت Duolingo از طریق دسکتاپ مزایای بسیاری دارد. دو مورد از بهترین مزایای استفاده از وبسایت در دسکتاپ این است که نوار سلامتی خود را از دست نمی‌دهید همچنین می‌توانید به راحتی پاسخ‌ها را تایپ کنید.

به این صورت می‌توانید تمرین بیشتری انجام دهید که چالش‌برانگیزتر است و سرعت پیشرفت شما هم بیشتر خواهد شد، زیرا احتمال اشتباه نیز کمتر می‌شود. به عنوان مثال، می‌توانید از وبسایت برای زمان مطالعه و از نسخه موبایل برای زمان استراحت و مرور بیشتر استفاده کنید.

جوایز بین این دو نسخه کمی متفاوت است، اما XP آن یکسان است. بنابراین با استفاده از وبسایت چیزی را از دست نمی‌دهید.

استفاده از نسخه دسکتاپ Duolingo
استفاده از نسخه دسکتاپ Duolingo

پادکست‌های دولینگو

اگر اهل گوش دادن به پادکست هستید، تاثیر خوبی در روند یادگیری شما دارد. البته زبان پادکست‌ها کمی محدود است. پس برای بررسی پادکست به زبان مورد نظر، اپلیکیشن پادکست اپل را بررسی کنید.

پادکست‌های دولینگو
پادکست‌های دولینگو

Storieهای دولینگو

برخی از دوره‌های دولینگو (معمولا محبوب‌ترین آن‌ها) دارای یک تب اضافی به نام Duolingo Stories هستند. در این قسمت می‌توانید با گوش دادن به یک مکالمه و پاسخ به سوالات آن، امتیاز XP کسب کنید.

البته در آپدیت‌های جدید Duolingo Stories تب خاصی ندارند و در تمام دوره پراکنده شده‌‌اند.

Storie های دولینگو
Storie های دولینگو

استفاده از دولینگو آفلاین

قبلاً برای استفاده آفلاین از اشتراک دولینگو حتما نیاز به سوپر دولینگو یا دولینگو پلاس بود، اما در حال حاضر همه کاربران می‌توانند تا یک ساعت به صورت آفلاین از دولینگو استفاده کنند.

قبل از این‌کار باید حتما از آن استفاده کرده باشید تا برخی از دروس در دستگاه شما بارگیری شده باشند. سپس اینترنت را قطع کرده و به صورت آفلاین از آن استفاده کنید. به این صورت در زمان قطع اینترنت می‌توانید دروس خود را مرور کنید.

استفاده از فهرست واژگان دولینگو

استفاده از فهرست واژگان دولینگو
استفاده از فهرست واژگان دولینگو

آیا می‌دانستید که دولینگو، کلماتی را که یاد می‌گیرید و این‌که چقدر به آن‌ها مسلط هستید را پیگیری می‌کند؟ اکثر کاربران این مورد را نمی‌دانند، زیرا فقط در نسخه دسکتاپ موجود است. به نسخه دسکتاپ رفته و Vocabulary Lists را پیدا کنید. در این قسمت تعداد لغاتی که یاد گرفته‌اید و آخرین باری که آن‌را مرور کرده‌اید را نشان می‌دهد.

فهرست واژگان دولینگو را دانلود و به فلش کارت اضافه کنید

حال که می‌دانید دولینگو فهرست لغاتی را که یاد می‌گیرید برای شما می‌سازد، می‌توانید از آن استفاده بهینه کنید. اگر از فراموش کردن لغات مشابه خسته شده‌اید، می‌توانید کلمات را از Vocabulary دانلود کرده و روی Flashcardهای هوشمند ذخیره کنید. این فلش کارت‌ها لغات را درست قبل از این‌که فراموش کنید به شما نشان داده و یادآوری می‌کنند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

 

جمع بندی اشتراک دولینگو

نکات اشتراک دولینگو
نکات اشتراک دولینگو

 

امیدواریم پس از مطالعه نکات و ترفندهای استفاده از اشتراک دولینگو، بتوانید استفاده بهینه را از آن ببرید و روند یادگیری زبان را با کیفیت بهتر و سرعت بیشتر پیش ببرید. اگر در استفاده از دولینگو نکته دیگری وجود دارد که به آن اشاره نکرده‌ایم، با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. در مطلبی دیگر به معرفی اکانت دولینگو پلاس پرداخته‌ایم. برای مطالعه بیشتر روی مطلب لینک شده کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
نمایش نظرات (1)