ایردراپ چیست؟ آیا دریافت ارز دیجیتال رایگان ممکن است؟

اخیرا استفاده از ایردراپ‌ها در میان کاربران فضای مجازی بسیار رواج یافته است و افراد زیادی در پیام‌رسان‌های اجتماعی مختلف مانند Telegram با آن سر و کار دارند. مطمئنا شما هم نام ایردراپ را خیلی شنیده‌اید و یا حتماً به چشمتان خورده است. در این مطلب از انارگیفت می‌خواهیم در مورد این که کاربرد ایردراپ چیست و چه مزایایی دارد صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

امروزه ایردراپ‌ها در پیام رسان تلگرام به دنبال جذب فالورهای وفادار هستند و همان‌طور که در جریان هستید تاکنون افراد زیادی به دریافت ارز دیجیتال رایگان داگز و یا نات کوین دست یافته‌اند. ایردراپ داگز تنها به مدت 3 هفته توانست طرفداران واقعی را پیدا کند و به جایگاه مناسبی برسد. شما هم اگر می‌خواهید به واسطه کاربرد ایردراپ به کسب درآمد برسید، بهتر است اقدام به خرید اشتراک تلگرام پریمیوم نمایید. این نسخه از تلگرام به شما امکانات کاملی از خدمات ایردراپ‌ها ارائه می‌دهد.

معنی لغوی Airdrop

کلمه ایردراپ به طور کلی به معنای ارسال بسته از طریق هواپیما و یا هلی‌کوپتر است. معنای این کلمه در واقعیت دنیای مجازی و ارزهای مجازی امروزه، خیلی هم بی ربط با محتوای اصلی نیست، اما بهتر است آن را در قالب یک مثال و در ادامه مطلب بشناسید.

ایردراپ به چه معناست؟
ایردراپ به چه معناست؟

ایردراپ و رمزارزها

اگر شما یک والت یا همان کیف پول داشته باشید که مقداری بیتکوین و نوعی دیگر از ارز مجازی را در آن نگهداری کنید و پس از مدتی به یک‌باره ببینید که مقدار قابل توجهی رمزارز دیجیتال به آن اضافه شده است، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ مطمئنا خوشحالی وصف ناپذیری برای شما اتفاق می‌افتد. ایردراپ‌ها نقش همان مبلغ اضافه را دارند که بدون هیچ تلاشی به دست آمده‌اند.

بدیهی است که اگر هر انسانی بدون زحمت کشیدن، به طور ناگهانی با مبلغی در حساب خود مواجه شود، بسیار خوشحال می‌شود. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا واقعا این اتفاق محتمل است یا خیر؟!

پاسخ این سوال مثبت است. کاربرد ایردراپ‌ها با توجه به گسترش روزافزون رمزارزهای دیجیتال در دنیا، رایج شده است. از جمله مواردی که اخیرا بسیار با آن مواجه بوده‌ایم، نام سرویس‌های متنوعی است که هر کدام به ازای مدت زمانی که شما در آن وارد شوید و یا دوستانی را به آن پلتفرم دعوت کنید، مقداری پوینت به شما اختصاص می‌دهد. سپس با جمع‌آوری این پوینت‌ها میزان قابل توجهی درآمد کسب خواهید کرد. این پوینت Airdrop نام دارد که به واسطه آن می‌توانید توکن و رمزارز به دست آورید.

برای مبادله رمزارزها می‌توانید از صرافی بایننس کمک بگیرید. این صرافی یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های شناخته شده در جهان است. برای خرید اکانت وریفای شده بایننس کلیک کنید.

تاریخچه ظهور ایردراپ

در سال ۲۰۱۴، برای ایجاد ارز دیجیتال در کشور ایسلند از توزیع رایگان ایردراپی به نام AuroraCoin استفاده شد. از همان موقع مزایای این روش برای دستیابی به رمز ارز رایگان مشخص شد و اکنون در سال ۲۰۲۴ این موضوع ذهن کاربران زیادی در جهان را به خود مشغول کرده است.

هدف از به وجود آمدن ایردراپ‌ها چیست؟

شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های جدید زیادی در دنیا وجود دارند که برای تبلیغ خود و جذب مخاطب، به بازاریاب‌ها پول نمی‌دهند و به جای آن، با پرداخت توکن‌هایی رایگان به کاربران خود، از آن‌ها می‌خواهند که سرویس آن‌ها را از هر طریق مانند دعوت از دوستان و یا گذراندن مدت زمانی مشخص در آن پلتفرم، به دیگران در سطح جهان معرفی کنند. این مهم‌ترین کاربرد ایردراپ در عصر حاضر است.

کاربرد ایردراپ و انواع آن
کاربرد ایردراپ و انواع آن

به عبارتی، هرچه زمان بیشتری را در این پلتفرم‌ها بگذرانید، باعث تبلیغ بیشتر آن پلتفرم می‌شوید و در ازای همین کار، امتیاز یا ایردراپ بیشتری دریافت می‌کنید. این که هم یک استارت‌آپ به هدف خود می‌رسد و هم شما از طریق سپری کردن مدت زمانی کوتاه در آن پلتفرم، به ارز دیجیتال می‌رسید، بسیار منطقی به نظر می‌رسد و همین موضوع جامعه جهانی را به این سمت برده است.

لازم به ذکر است، علاوه بر این که شرکت‌های تازه بنیان از این ویژگی ایردراپ‌ها برای افزایش مخاطبین خود استفاده می‌کنند، برخی از شرکت‌های با تجربه نیز برای معرفی پروژه‌های جدید خود از توزیع رایگان توکن بین کاربران خود بهره می‌برند و بدین روش به تعداد فالورهای خود می‌افزایند.

  • نکته: ایردراپ روشی برای توزیع توکن‌ها در میان کاربران است. 

کاربرد ایردراپ و انواع آن

Airdropها در ۴ نوع مختلف هستند:

  • استاندارد: این نوع ایردراپ تنها برای تشکر و یا تشویق کاربران به آن‌ها توکن می‌دهد.
  • باونتی: امروزه این نوع از ایردراپ را زیاد مشاهده می‌کنیم که برای تبلیغ یک پروژه باید به عضویت گروه تلگرام در بیاییم یا این که مدت زمانی را در آن زمان بگذرانیم و دوستان خود را دعوت کنیم.
  • ایردراپ ویژه: این نوع از ایردراپ تنها مختص کاربران انحصاری است که مفید و فعال واقع شوند.
  • هارد فورک: کاربرد ایردراپ هاردفورک به کاربران می‌گوید اگر مبلغی رمز ارز در کیف پول خود داشته باشند می‌توانند در زمان فورک شدن یک نوع از توکن، به راحتی قادر به جمع آوری آن باشند.

الزامات تهیه ایردراپ‌ها

تپ سواپ نوعی ایردراپ
تپ سواپ نوعی ایردراپ

حال که با مطالعه مطلب فوق، کاربرد ایردراپ را دانستید و نحوه کسب درآمد از این طریق را یاد گرفتید، باید به این نکته توجه کنید که همه ایردراپ‌ها نیز مفید نیستند و منجر به درآمدزایی نخواهند شد. در این میان، افراد بسیاری برای کلاهبرداری و ورود به حریم امنیتی حساب کاربران و اطلاعات موجود روی دستگاه تلفن همراه آن‌ها، اقدام به معرفی ایردراپ کرده‌اند. برای شناسایی ایردراپ‌های مطمئن بهتر است از افراد متخصص کمک بگیرید و یا به صفحات رسمی مربوط به آن ایردراپ‌ها مراجعه کنید و این موقعیت را برای کسب درآمد از دست ندهید. اگر می‌خواهید در مورد راه‌های کسب درآمد دلاری در ایران بیشتر بدانید کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید