استفاده از چت جی پی تی برای SEO و بهینه سازی سایت

اگر به عنوان یک نویسنده و یا مدیر سایت قصد دارید سئوی سایت خود را ارتقا داده و آن را به گزینه اول سرچ گوگل تبدیل کنید، بهتر است از چگونگی بهبود سئو با چت جی پی تی بیشتر بدانید. در این مطلب از انارگیفت بهینه سازی سایت با GPT را آموزش می‌دهیم، با ما همراه باشید.

چت جی پی تی با سن کم خود، کاربران زیادی را در دنیای تکنولوژی و مدرن امروزی به خود جذب کرده است. افراد زیادی برای امور حرفه‌ای و یا غیر حرفه‌ای خود از این هوش مصنوعی کمک می‌گیرند. یکی از زمینه‌های پرکاربرد آن در بهینه سازی سایت است. بنابراین، افراد فعال در زمینه تولید محتوا بیشترین استفاده از این ربات را دارند.

بر اساس گزارشات موجود، ۸۸ درصد افراد در جهان ChatGPT را پذیرفته‌اند و آن را در زندگی خود گنجانده‌اند.

استفاده از چت جی پی تی برای SEO

اگر به یک متن در مورد موضوعی خاص نیاز دارید، به راحتی پرامپت آن را در جی پی تی بنویسید و متن خود را در عرض چند ثانیه دریافت کنید. بدیهی است که هنوز این هوش مصنوعی نمی‌تواند به خوبی انسان‌ها مطالب را بنویسد، اما به زودی در این زمینه هم خودی نشان خواهد داد.

نکته مهمی که در بهبود سایت با چت جی پی تی باید به آن توجه کنید، نحوه پرامپت نویسی در ChatGPT است. با یادگیری نحوه انجام این کار، سئوی سایت خود را ارتقا داده و در صدر گوگل قرار خواهید گرفت.

بهبود سئو با چت جی پی تی

مهم‌ترین ترفندهای به‌کارگیری هوش مصنوعی GPT را در زیر می‌بینید:

تولید محتوا در جی پی تی

از آن جایی که گوگل، مطالب تهیه شده توسط این ربات هوشمند را شناسایی می‌کند، تنها در بخش پیدا کردن موضوع و یا کانسپت اولیه مطلب می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید و بهتر است در نهایت شما به عنوان یک نویسنده، مطلب را نظارت و ارائه کنید.

نکته: حتی نمی‌توانید مطلب تولید شده توسط جی پی تی را ادیت کنید، زیرا باز هم گوگل آن را تشخیص می‌دهد و از رتبه سایت شما کم می‌شود.

دستور آشپزی در چت جی پی تی
دستور آشپزی در چت جی پی تی

یافتن کلمات کلیدی برای موضوع

علاوه بر کانسپت اولیه مطلب، می‌توانید از چت جی پی تی بخواهید تا کلمات کلیدی در ارتباط با موضوع مورد نظر شما را بگوید. بدین ترتیب حوزه کلمات موجود در ذهن شما در رابطه با موضوع هدف، گسترش می‌یابد و مطمئناً مطلبی بسیار قوی‌تر خواهید نوشت. بدین شکل، بهبود سایت با چت جی پی تی امکان پذیر می‌شود.

بهبود عنوان و متای مطلب

اولین موردی که در سرچ گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود و آن‌ها را به کلیک روی یک سایت تشویق می‌کند، توضیحات متای آن مطلب از سایت است. به کمک چت جی پی تی می‌توانید بهترین کلمات را در قالب تیتر مطلب و بهترین جملات را به عنوان توضیحات متا دریافت کنید و بدین ترتیب، تعداد کلیک روی سایت خود را افزایش دهید.

مدیریت محتوا نویسی در سایت

یکی از مشکلاتی که نویسندگان و تولید کنندگان محتوا با آن درگیر هستند، مدیریت و برنامه‌ریزی نوشتن مطلب در مورد یک موضوع کلی است. در این زمینه هم می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید تا مسیر و استراتژی نوشتن مطلب را به شما ارائه دهد. بدین ترتیب ممکن است هزاران موضوع در رابطه با یک عنوان کلی از این ربات هوشمند دریافت کنید و از این طریق، بهبود سئو با چت جی پی تی را تجربه کنید.

بهبود سئو با چت جی پی تی
بهبود سئو با چت جی پی تی

سرچ موضوع در ChatGPT

همه شما با نحوه سرچ در موتور جستجوی گوگل آشنا هستید، اما اگر به دنبال پاسخی واضح‌تر هستید، چت جی پی تی را پیشنهاد می‌کنیم. شما با خرید اشتراک چت جی پی تی می‌توانید جواب‌هایی قدرتمند در ارتباط با سؤالات خود دریافت کنید.

ایجاد FAQ برای مطلب خود

سؤالات متداول موجود در انتهای هر مطلب، نقشی پر رنگ در بهبود سئوی سایت ایفا می‌کنند. شما هم برای نوشتن بهترین FAQ یا همان سؤالات متداول در رابطه با موضوع خود، می‌توانید از چت جی پی تی کمک بگیرید. در واقع بیشترین سؤالاتی که کاربران در رابطه به هر مطلب، با آن مواجه می‌شوند را در بخش سؤالات متداول مشاهده می‌کنید.

نگارش ساده مطلب و بهبود دیکته آن

اگر مطلبی دشوار و پیچیده دارید و می‌خواهید آن را به زبان ساده‌تری بنویسید، چت جی پی تی به کمک شما می‌آید. همچنین، یکی دیگر از ترفندهای بهبود سئو با چت جی پی تی، تصحیح غلط‌های املایی و نگارشی و دستور زبانی یک متن است. بدین شکل که شما مطلب خود را به این ربات هوشمند می‌دهید و متنی فاقد اشتباهات نگارشی و دیکته‌ای دریافت می‌کنید.

نکات مهم در بهبود سایت با چت جی پی تی

ترفندهای استفاده از ChatGPT در تولید محتوا
ترفندهای استفاده از ChatGPT در تولید محتوا

همان‌طور که در مطلب بالا آموزش داده شد، درخواست یک مطلب کامل از چت جی پی تی کاری اشتباه است، زیرا گوگل آن را شناسایی می‌کند و نه تنها سایت شما ارتقا نخواهد یافت، بلکه افت هم می‌کند. بهترین نحوه استفاده از چت جی پی، یک استفاده کمکی بسیار سودمند است که باعث افزایش سرعت کار شما هم می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم که به منظور بهبود سئو با چت جی پی تی، اقدام به خرید اشتراک چت جی پی تی کنید و استفاده از نسخه رایگان را کنار بگذارید، چون این سرویس نیز مانند تمامی سرویس‌های دیگر، چیز مهمی برای ارائه در پلن رایگان ندارد.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید