مقایسه اشتراک Hulu و اشتراک نتفلیکس؛ بهترین انتخاب کدام است؟

دو سرویس هولو و نتفلیکس، از محبوب‌ترین و شناخته شده‌‌ترین پلتفرم‌های استریمینگ پخش ویدئو هستند که از محتوای انحصاری و حق اشتراک مقرون به صرفه‌ای برخوردار می‌باشند. اگر قصد خرید اشتراک فیلم و سریال دارید و برای انتخاب آن‌ها سردرگم هستید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت با ما همراه باشید تا سرویسی مطابق با سلیقه خود را انتخاب کنید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

تفاوت‌های عمده هولو و نتفلیکس

  • Netflix از کتابخانه‌ای مملوء از نسخه‌های اصلی و با کیفیت و مستندهای مشهور برخوردار است. از میان نسخه‌های اصلی می‌توان به Stranger Things، Emily in Paris، Ozark و از مجموعه مستندها به مواردی مانند The Last Dance، My Octopus Teacher، and many others اشاره کرد. نتفلیکس با برخورداری از بیش از ۲۲۲ میلیون مشترک نسبت به هولو برتری دارد. لازم به ذکر است که Hulu تنها ۴۴ میلیون کاربر دارد. از طرف دیگر، سرویس Hulu از محتوای HBo و Showtime نیز پشتیبانی می‌کند که در نتفلیکس موجود نیست.
  • هولو در خارج از کشور یک نسخه بتا رایگان به کاربران خود ارائه می‌دهد، اما نتفلیکس مدت‌ها است که هیچ دوره رایگانی برای تست کردن سرویس ندارد.
  • تعداد عناوین موجود در آرشیو Netflix بسیار بیشتر از Hulu است. البته هولو هیچ گاه تعداد عناوین خود را بیان نکرده و گمان می‌رود بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تعداد فیلم و بیش از ۴۳۰۰۰ قسمت سریالی را ارائه دهد.
  • Hulu به حداکثر ۶ عضو از یک خانواده اجازه می‌دهد تا از یک اکانت Hulu استفاده کنند، اما اکانت نتفلیکس در بهترین حالت، این ویژگی را برای ۵ نفر از اعضای خانواده ارائه می‌دهد. بنابراین در این قسمت Hulu برتری دارد.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

نتفلیکس بهتر است یا هولو؟

در شروع مقایسه هولو و نتفلیکس از عناوین موجود در آرشیو آن‌ها سخن می‌گوییم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

از آن جا که نتفلیکس حاوی عناوینی درخور خانواده است و می‌توان ۴ پخش همزمان را مشاهده کرد، در میان خانواده‌ها طرفدار بیشتری دارد، اما هولو نیز از عناوین HBO و دیگر کانال‌ها پشتیبانی می‌کند که نمی‌توان در Netflix پیدا کرد.

هولو برای دوستداران فیلم بهتر است به دلیل این که هر نوع فیلمی را در خود دارد و از نسخه‌های اصلی مشهوری مانند The Handmaid’s Tale، The Great، Only Murders in the Building برخوردار است. همچنین می‌توان تنها یک روز پس از پخش فیلم مورد نظر در سینما،‌ از تماشای آن در Hulu لذت برد.

با خرید اکانت هولو، می‌توان به Hulu + Live TV دسترسی داشت که دارای 85 کانال پخش و کابلی است. علاوه بر این با تهیه این سرویس، تا 50 ساعت به DVR ابری دسترسی خواهید داشت.

نتفلیکس یا هولو؟
نتفلیکس یا هولو؟

تجربه بینندگان دو سرویس هولو و نتفلیکس

هولو

رابط کاربری Hulu بسیار ساده است؛ به طوری که پس از دانلود و نصب برنامه، به راحتی به صفحه حاوی عناوین فیلم و سریال و عناوین پیشنهادی و مرتب شده بر اساس ژانر هدایت می‌شوید که با انتخاب هر یک می‌توانید به تماشای آن بنشینید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

نتفلیکس

رابط کاربری Netflix به طور مداوم دستخوش تغییراتی بوده است تا بهتر و بهتر شود. در این پلتفرم، دسته‌های کوچک تشکیل شده است و به سرعت می‌توان عنوان مورد علاقه خود را پیدا کرد. به طور مثال اگر به دنبال فیلمی بین‌المللی می‌گردید، باید بر روی Categories کلیک کنید و سپس در پایین صفحه بر روی International ضربه بزنید؛ به همین راحتی به مجموعه فیلم‌های بین‌المللی دست پیدا می‌کنید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت نتفلیکس، قابلیت ترجمه فیلم پخش شده به زبان مورد علاقه است. همچنین می‌توان تمام صفحه نمایش را بدون وجود گزینه‌های مزاحمی مانند دکمه‌های مسدودسازی، تبلیغات تصادفی و غیره تماشا کرد و از تصویری تمام صفحه لذت برد.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

شخصی سازی در Hulu و Netflix

یکی دیگر از جنبه‌های مقایسه دو سرویس هولو و نتفلیکس، قابلیت شخصی سازی در آن‌ها است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه با ما باشید.

هولو

همان‌طور که در بالا گفته شد، در هولو می‌توان ۶ پروفایل ایجاد کرد. هر کدام از این پروفایل‌ها بر اساس سلیقه کاربر تنظیم می‌شوند. بدین معنی که به هر یک از این ۶ فرد، ‌پیشنهاداتی مجزا و متفاوت ارائه می‌شود که در ابتدای ورود به اکانت خود مشاهده می‌کنند.

علاوه بر این،‌ کاربران Hulu با ذخیره کردن موارد دلخواه خود در قسمت My Stuff، امکان تماشای آن‌ها را در روزهای آینده خواهند داشت. این قسمت برای افرادی که علاقمند به تنظیم فهرستی از عناوین هستند، مناسب است.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

نتفلیکس

در Netflix نحوه شخصی سازی کمی متفاوت است. بدین ترتیب که بر اساس تجربه و طراحی خود کاربر، لیستی از پیشنهادات ارائه می‌شود. بخشی با عنوان Top Picks وجود دارد که از بهترین عناوین مناسب سلیقه آن کاربر تشکیل شده است. لازم به ذکر است که با استفاده از گزینه Watch It Again می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را مجدداً تماشا کنید.

یکی از جالب ترین و جدیدترین گزینه‌های ارائه شده در نتفلیکس، گزینه Play Something است که در صفحه اصلی تعبیه شده است. با کلیک بر روی این گزینه، این سرویس به طور تصادفی یکی از عناوین خود را برای شما پخش خواهد کرد. این گزینه در مواقعی مناسب است که قصد دارید فیلمی تماشا کنید، اما نمی‌دانید به کدام عنوان مراجعه کنید. در این شرایط، Netflix بر اساس فیلم‌های جدید و به صورت کاملاً تصادفی یکی را برای شما پخش می‌کند.

خدمات مازاد هولو و نتفلیکس

افزونه‌های اشتراک هولو و نتفلیکس
افزونه‌های اشتراک هولو و نتفلیکس

نتفلیکس

Netflix هیچ خدمات اضافه‌ای در طرح معمولی خود به کاربران ارائه نمی‌دهد. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید پخش استریمینگ را در تعداد دستگاه‌های بیشتری در اختیار داشته باشید و یا به فیلم‌ها و سریال‌های با کیفیت 4K دسترسی داشته باشید، باید اکانت پریمیوم نتفلیکس را تهیه نمایید.

هولو

پلتفرم Hulu برای ارتقای سرویس خود و جذب مخاطبان بیشتر، در ازای دریافت هزینه‌ی بیشتر، خدماتی مازاد ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها را در زیر بیان کرده‌ایم:

  • HBO-Max: دسترسی به عناوین HBO Max از HBO مانندWarner Bros.، DC، Turner Classic Movies، Looney Tunes، Studio Ghibli، Adult Swim Collection، Max Originalsو …
  • Starz: برای تماشای برنامه‌هایی مانند Power، American Gods، P-Valley
  • Showtime: به عناوینی مانند Yellowjackets، Billions، American Rust، The Chi که نسخه‌های اورجینال موجود در شوتایم هستند دست یابید.
  • ESPN+: نکته مهمی که در این‌جا باید بدان توجه کنید این است که ESPN+ سرویس استریمینگ شریک با هولو است و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید عناوین آن را مستقیماً در این پلتفرم تماشا کنید.
  • Cinemax: این گزینه به کاربران Hulu این اجازه را می‌دهد تا به آرشیوی از فیلم‌های اکشن و درام Cinemax دسترسی داشته باشند.
  • باندل Hulu, Disney+, and ESPN+: همان‌طور که از نام آن مشخص است، با تهیه این افزونه هولو به مجموعه‌ای از فیلم‌های دیزنی دست خواهید یافت.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

معایب Hulu و نتفلیکس

هولو

گرچه سرویس Hulu از بیشتر عناوین برخوردار است،‌ اما تنها در دو صفحه به صورت همزمان قابل استفاده است و این موضوع برای خانواده‌های بزرگ قانع کننده نیست.

با وجود پشتیبانی این پلتفرم از افزونه‌هایی مانند HBO و Showtime و غیره، معمولاً هزینه‌ای زیاد برای دسترسی به آن‌ها نیاز است. به طوری که برای خرید اکانت پریمیوم هولو باید حدود دو برابر سرویس اولیه آن هزینه پرداخت کرد.

نتفلیکس

یکی از مهم‌ترین ایرادات Netflix، هزینه زیاد آن است. این موضوع برای بسیاری از کاربران قابل توجیه نیست و بدین ترتیب از خرید اشتراک نتفلیکس منصرف می‌شوند.

یکی دیگر از مشکلات این سرویس، انبوه عناوین موجود در کتابخانه آن است، به این دلیل که نتفلیکس باید مدت‌ها از ماه‌ها تا سال‌ها منتظر بماند تا فیلم‌ها و سریال‌های جدید را به آرشیو خود اضافه کند. این موضوع بیشتر برای کسانی دردسر ساز است که قصد دارند جدیدترین قسمت سریال مورد نظر خود را تماشا کنند.

سخن آخر

در این مطلب شما را در انتخاب بهترین سرویس از میان هولو و نتفلیکس یاری کردیم، اما توجه به این نکته الزامی است که انتخاب میان این دو یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای و شخصی است.

هولو مقرون به صرفه‌تر از نتفلیکس است. همچنین با افزونه‌ها و خدمات مازادی که ارائه می‌کند، تمامی کاربران با سلایق مختلف را ارضا می‌کند. همچنین دسترسی به فیلم مورد علاقه آن هم درست یک روز بعد از اکران، از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

از طرف دیگر، Netflix برای خانواده‌ها مناسب‌تر بوده و آرشیو آن همیشه در حال آپدیت است؛ بدین ترتیب هر زمان که به آن مراجعه کنید، ‌فیلمی را برای تماشا دارید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید