آموزش راه اندازی نینتندو سوییچ گام به گام و تصویری

کنسول نینتندو سوییچ یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها در میان گیمرها به شمار می‌رود. نینتندو در عین حالی که یک کنسول خانگی است می‌تواند در کسری از ثانیه به یک دستگاه قابل حمل تبدیل شود! شما می‌توانید نینتندو سوییچ را به تلویزیون یا رایانه یا لپ تاپ خود در خانه متصل کرده و یا آن را با خود به خارج از منزل ببرید و هرجا که بخواهید از ادامه بازی خود لذت ببرید. اگر قصد خرید این کنسول جذاب را دارید و یا یکی از دوستان یا خانواده شما آن‌ را به تازگی خریداری کرده، با استفاده از این مطلب برای راه ‌اندازی نینتندو سوییچ اقدام کنید.

در این مقاله، مراحل راه اندازی Nintendo Switch، آپدیت، بررسی تنظیمات امنیتی و خرید لوازم جانبی مورد نیاز آن را به شما خواهیم گفت.

چگونه کنسول نینتندو را نصب کنیم؟

اولین کار بعد از خرید کنسول نینتندو سوییچ این است که آن را باز کرده و موارد مختلف موجود را بررسی کنید. ابتدا به Joycons، کنسول و داک نگاهی بیندازید. کنترلرهای Joycon به دو طرف کنسول متصل می‌شوند، بنابراین دکمه‌های شانه را رو به بالا قرار دهید تا به درستی متصل شوند. کنترلرها را به کنسول متصل کنید تا پس از روشن کردن سیستم، آن‌ها را با هم سینک کنید.

پورت‌های USB، USB-C و HDMI در پشت داک قرار دارند. از پورت USB می‌توانید برای اتصال لوازم جانبی یا کنترلرهای اضافی استفاده کنید. با USB-C، سیم برق را وصل کرده و با HDMI دستگاه را به تلویزیون متصل کنید. سیم‌های مربوطه را به برق وصل کرده و سوییچ را در داک قرار دهید. صفحه نمایش نیز باید به سمت انتهای نازک‌تر داک باشد.

نحوه راه اندازی نینتندو سوییچ

حال وقت آن رسیده که کنسول را روشن کرده و با انجام مراحل زیر به اینترنت متصل شده و سوییچ را راه‌اندازی و آپدیت کنید.

  1. به صفحه اصلی بروید.
  2. از طریق آیکن چرخ دنده در پایین صفحه به System Settings بروید.
  3. به پایین اسکرول کرده و به بخش Internet بروید.
  4. نوع اتصال اینترنت خود را انتخاب کنید.
  5. یک رمز عبور وارد کنید.

پس از انجام این مراحل می‌توانید کنسول خود را بروزرسانی کنید.

  1. در صفحه اصلی به تنظیمات سیستم بروید.
  2. در پایین روی System ضربه بزنید.
  3. System Update را انتخاب کنید.

بعد از این باید بازی‌های خود را در اسلات بالای کنسول قرار دهید. برای انتخاب بازی مورد نظر، روی آیکن بازی کلیک کرده و در صورتی که بازی به آپدیت نیاز داشت، روی دکمه Update ضربه بزنید.

انواع مختلف کنسول نینتندو سوییچ

سه نوع مختلف سوییچ نینتندو وجود دارد: Original، Lite و OLED.

Original تمامی ویژگی‌های استاندارد را دارد و به شما این امکان را می‌دهد که میان حالت‌های دستی و داک جابه‌جا شوید. Lite هزینه کمتری دارد و تنها در حالت دستی قابل بازی است. مدل OLED نیز صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر و یک پایه بهتر پشتی دارد.

نحوه تنظیمات امنیتی نینتندو سوییچ

نحوه تنظیمات امنیتی نینتندو سوییچ
نحوه تنظیمات امنیتی نینتندو سوییچ

پس از راه اندازی نینتندو سوییچ می‌توانید برای ایمنی سیستم و کنترل بیشتر روی بازی فرزندان خود، تنظیمات خاص انجام دهید. به‌عنوان مثال، با تعیین رمز عبور در هنگام ایجاد اکانت می‌توانید از خریدهای بدون اجازه جلوگیری کنید. همچین می‌توانید برای امنیت بیشتر، از طریق تلفن همراه خود وارد سیستم شوید. برای انجام این‌کار روی آیکن Nintendo eShop در صفحه اصلی کلیک کرده، پروفایل خود را انتخاب کنید و یک رمز عبور برای آن تعیین نمایید.

برای تنظیم Parental controls مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در صفحه اصلی به System Settings بروید.
  2. به Parental Controls بروید و Parental Controls Settings را انتخاب کنید.
  3. برنامه Nintendo Switch Parental Controls را در تلفن همراه خود دانلود و نصب کنید.
  4. کد ثبت نام را از برنامه وارد کنید.
  5. پس از این می‌توانید تنظیمات و تغییرات متعددی مانند محدودیت‌های رتبه‌بندی برای جلوگیری از بازی‌های نامناسب کودکان را ایجاد کنید.

لوازم جانبی مورد نیاز نینتندو سوییچ

لوازم جانبی مورد نیاز نینتندو سوییچ کدام است؟
لوازم جانبی مورد نیاز نینتندو سوییچ کدام است؟

پس از راه اندازی نینتندو سوییچ، به لوازم جانبی زیادی نیاز ندارید، اما تهیه چند مورد کار شما را آسان‌تر می‌کند: یک استیشن شارژر Joy-Con، کنترلرهای بیشتر و هدفون.

اگر کنترلرهای بیشتری خریداری کنید قطعا به یک استیشن شارژر نیاز دارید و به شما این امکان را می‌دهد تا چند Joy-Con را به طور همزمان شارژ کنید، زیرا از طریق داک سوییچ، تنها دو واحد را می‌توانید شارژ کنید. می‌توانید کنترلر پرو سوییچ را خریداری کرده که اندازه بزرگ‌تری داشته و بازی با آن راحت‌تر است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کنترلر سیمی بخرید؛ در غیر این صورت، گزینه‌های بی‌سیم ویژگی‌های بیشتری مانند راحتی و کنترل حرکت دارند.

با خرید یک هدفون، صدای بازی شما مزاحم کسی نخواهد شد. هدفون را به بالای کنسول متصل کرده و صدا به جای بلندگوهای داخلی، از طریق هدفون به گوش شما می‌رسد. همچنین می‌توانید هدفون بلوتوثی را از طریق تنظیمات سیستم و انتخاب بلوتوث به سوییچ متصل کنید.

خرید اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ

خرید اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ
خرید اشتراک آنلاین نینتندو سوییچ

اگر جز افرادی هستید که محدودیت برای شما معنایی ندارد، بهتر است بعد از راه اندازی نینتندو سوییچ، اشتراک نینتندو آنلاین را خریداری کنید. به این صورت، به بازی‌های آنلاین چند نفره دسترسی داشته و از مزایای دیگری مانند دسترسی به بازی‌های کلاسیک و جدید، اشتراک‌گذاری صفحه خود با دیگران و انتقال کامل بازی به هم‌بازی خود، امکان ذخیره بازی‌ها و وضعیت بازی، دریافت تخفیفات و پیشنهادات ویژه در eShop بهره‌مند شوید.

برای این‌کار کافی‌ است تا با خرید گیفت کارت نینتندوسوییچ از انارگیفت و ردیم کد آن، حساب خود را شارژ کنید. به این صورت، به دنیای قابلیت‌های فراوان این کنسول دسترسی خواهید داشت.

بهترین بازی‌های نینتندو

بهترین بازی‌های نینتندو کدامند؟
بهترین بازی‌های نینتندو کدامند؟

Nintendo Switch بازی‌های سرگرم‌کننده زیادی دارد و ممکن است در انتخاب آن سردرگم شوید. پس از راه اندازی نینتندو سوییچ، در ابتدا می‌توانید روی بازی‌های انحصاری آن تمرکز کنید. اکثر این بازی‌ها جالب بوده و برای همه سنین مناسب هستند. برخی از عناوین انحصاری را در زیر معرفی کرده‌ایم:

  • Super Mario Odyssey: یک بازی سه بعدی سرگرم‌کننده که تمرکز آن روی جمع‌آوری آیتم‌های گوناگون و جستجو در دنیاهای مختلف است.
  • uper Smash Bros. Ultimate: یک بازی چند نفره با ویژگی‌های آنلاین فراوان. اگر به دنبال یک سرگرمی عالی آنلاین به همراه خانواده خود هستید این مورد بهترین انتخاب است.
  • The Legend of Zelda: Breath of the Wild: یک بازی اکشن ماجراجویی جهان باز با ماموریت‌های حماسی و محتوای بی‌پایان. شما باید سرزمین‌های مختلف را کشف کرده، با دشمنان مبارزه کنید و Hyrule را نجات دهید.
  • Animal Crossing: New Horizons: این یک بازی ساده است که قابلیت اجرا به صورت تک نفره و یا چند نفره را دارد. شما باید در یک جزیره کار کرده، یک زندگی بسازید و در زمان استراحت هر کاری که بخواهید را انجام دهید.

سخن نهایی

پس از راه اندازی نینتندو سوییچ، به دنیایی از سرگرمی و بازی‌های جذاب دسترسی خواهید داشت. همچنین با انجام تنظیمات امنیتی می‌توانید آن را آپدیت نگه داشته و امنیت لازم برای بازی فرزندان خود را فراهم کنید. برای یادگیری نحوه ریست کردن نینتندو سوییچ بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید