مقایسه اشتراک ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد؛ دو اشتراک پرطرفدار Xbox

در ژانویه 2021 مایکروسافت هزینه اشتراک ایکس باکس لایو گلد خود را به عنوان راهی برای ترغیب گیمرها به سمت خرید اشتراک Xbox Game Pass Ultimate افزایش داد، اما با توجه به واکنش‌های کاربران مشاهده می‌کنیم که ایکس باکس لایو گلد همچنان پرطرفدار باقی‌ مانده است. هر کدام از اشتراک‌های مایکروسافت قابلیت‌های خوب و جذابی دارند. پس اگر بر سر دوراهی خرید یکی از این دو اشتراک مانده‌اید در ادامه این مطلب از انارگیفت، مرجع معتبر و تخصصی فروش گیفت کارت با مقایسه ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد همراه ما باشید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نت فلیکس

 

معرفی انواع اشتراک ایکس باکس

در ابتدا بهتر است به معرفی و بررسی قابلیت‌های هر کدام از اشتراک های ایکس باکس بپردازیم.

ایکس باکس لایو- Xbox Live

ایکس باکس لایو- Xbox Live
ایکس باکس لایو- Xbox Live

با خرید اشتراک ایکس باکس لایو می‌توانید بازی، برنامه، فیلم، موسیقی و هر چیز دیگری را به صورت رایگان از مایکروسافت دانلود کنید. البته برای انجام بازی‌های مولتی پلیر روی کنسول ایکس باکس خود حتما نیاز دارید تا اشتراک خود را به Xbox Live Gold ارتقاء دهید. با این حال ایکس باکس لایو، یک اشتراک متقابل است که به شما این امکان را می‌دهد تا عناوین ایکس باکس را روی پلتفرم‌های دیگر مانند نینتندوسوئیچ، Android ،iOS و Windows 10 بازی کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

به عنوان مثال اگر می‌خواهید بازی ماینکرفت را به‌صورت چند نفره در هر یک از دستگاه‌های دیگر انجام دهید، تنها کافیست که در آن دستگاه وارد اکانت Xbox Live خود شوید و نیازی به عضویت در Xbox Live Gold ندارید. بدین معنی که تنها باید الزامات مورد نیاز هر بازی در پلتفرم مربوطه رعایت شود و برای بازی‌های آنلاین، تیک پلتفرم مورد نظر خود را فعال کرده باشید.

نکته: اگر در حال انجام بازی ماینکرفت در نینتندوسوئیچ هستید، به خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد نیازی ندارید، اما به اشتراک نینتندوسوئیچ آنلاین نیاز دارید.

بسته به اینکه شما یا اعضای دیگر خانواده‌ عناوین ایکس باکس خود را بیشتر بر روی کدام پلتفرم بازی می‌کنید و این‌که علاقه به بازی‌های چند نفره دارید، سرویس اشتراک رایگان ایکس باکس لایو مناسب شما می‌باشد.

با اشتراک ایکس باکس لایو به بیش از 80 بازی رایگان ایکس باکس دسترسی خواهید داشت.

ایکس باکس لایو گلد- Xbox Live Gold

ایکس باکس لایو گلد- Xbox Live Gold
ایکس باکس لایو گلد- Xbox Live Gold

Xbox Live Gold یک سرویس اشتراک آنلاین است که در سال 2002 برای ایکس باکس عرضه شد. با خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد از انارگیفت می‌توانید بازی‌های چند نفره را به‌صورت آنلاین و همراه با چت صوتی انجام دهید. علاوه بر این، هر ماه تخفیف‌های ویژه و چهار بازی رایگان مخصوص از Xbox 360 یا Xbox One یا Xbox Series برای طرفداران معرفی می‌شود. البته مدتی است که مایکروسافت معرفی بازی رایگان را در ایکس باکس 360 متوقف کرده، زیرا در معرفی بازی‌ها از کنسول قدیمی دچار محدودیت شده است.

در حال حاضر برای انجام همه‌ی بازی‌های آنلاین ایکس باکس به‌جز چند عنوان رایگان مانند Fortnite ،Rocket League و Apex Legends به اشتراک ایکس باکس لایو گلد نیاز دارید.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

ایکس باکس گیم پس- Xbox Game Pass

ایکس باکس گیم پس- Xbox Game Pass
ایکس باکس گیم پس- Xbox Game Pass

اشتراک Xbox Game Pass شامل ایکس باکس لایو گلد نیست. پس اگر به دنبال بازی‌های چند نفره آنلاین هستید، این اشتراک مناسب شما نیست. برای بازی‌های آنلاین چند نفره باید اشتراک ایکس باکس لایو گلد و یا اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت را خریداری کنید.

با خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس از انارگیفت می‌توانید به کتابخانه‌ای حاوی بیش از صدها بازی دسترسی داشته باشید که عناوین جدیدی به طور مرتب به آن اضافه می‌شود. همانند ایکس باکس لایو گلد نیز تخفیفاتی شامل حال مشترکان خواهد شد.

یک مزیت بزرگ اشتراک ایکس باکس گیم پس این است که به بازی‌های جدید در همان روز اول انتشار دسترسی خواهید داشت. بنابراین در طول مدت عضویت خود بدون پرداخت هزینه به مجموعه‌ای از عناوین سه گانه A دسترسی دارید. لازم به ذکر است که عناوین جدید در بالای لیست بازی‌ها برای شما ظاهر می‌شوند.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بیلیزارد نیز عناوین بیشتری را به مجموعه بازی‌های گیم پس اضافه کرده است.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل

اشتراک ایکس باکس گیم پس سه پلن دارد:

  • Console
  • PC
  • Ultimate

پلن کنسول تنها بازی‌های مخصوص ایکس باکس را شامل می‌شود. دومی برای گیمرهایی که با رایانه شخصی بازی می‌کنند و سومی هر دو پلتفرم را شامل می‌شود. علاوه بر این در پلن PC و آلتیمیت به EA Play نیز دسترسی دارید که شامل بازی‌های EA، جوایز و سایر محتواهای مخصوص اعضاء می‌باشد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

اشتراک گیم پس آلتیمیت
اشتراک گیم پس آلتیمیت

 در پلن اشتراک گیم پس آلتیمیت به Xbox Cloud Gaming (که قبلا xCloud نامیده می‌شد) دسترسی دارید که عناوین خاصی را با استفاده از بلوتوث، یا کنترل‌های لمسی و همچنین از طریق مرورگرهای اینترنتی پشتیبانی شده، به دستگاه اندروید و iOS استریم می‌کند.

پس می‌بینیم که در اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت، علاوه بر دسترسی به تمام مزیت‌های ایکس باکس لایو گلد و ایکس باکس گیم پس، به عناوین EA Play و Ubisoft Uplay+ دسترسی خواهید داشت. همچنین امتیازات رایگانی نیز در قالب محتوای درون بازی و partner offers ارائه می‌کند. این امکانات در نوع خود برای هر گیمر ایکس باکس بی‌نظیر و جذاب است.

پس اگر می‌خواهید بازی‌های مولتی پلیر انجام دهید و به یک سرویس اشتراک بازی به سبک نتفلیکس دست یابید که شامل موارد انحصاری جدید در هنگام عرضه می‌باشد، به‌علاوه به کتابخانه‌ای با بیش از 100 بازی دسترسی داشته باشید، باید Xbox Game Pass Ultimate را خریداری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که آرشیو بازی‌های خود را مدیریت کرده و همچنین با سرعتی آرام بازی می‌کنید، ممکن است به این حجم از عناوین مختلف بازی نیاز نداشته باشید و برای شما مقرون به صرفه نباشد. پس توصیه می‌شود که قبل از خرید اشتراک آلتیمیت سری به کتابخانه گیم پس بزنید؛ شاید برای شما کافی باشد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

مقایسه ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد

مقایسه ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد
مقایسه ایکس باکس گیم پس و ایکس باکس لایو گلد

حال که با ویژگی‌ها و قابلیت‌‌های اشتراک‌های مختلف ایکس باکس آشنا شدید باید تصمیم بگیرید که کدام یک مناسب شماست. این به عادات و نیازهای بازی شما بستگی دارد. بزرگ‌ترین نکته اشتراک ایکس باکس لایو گلد بازی‌های رایگان آن نیست، بلکه امکان انجام بازی‌های آنلاین است. اگر شما به‌طور مداوم به انجام بازی‌های آنلاین می‌پردازید، خرید اکانت ایکس باکس لایو گلد انتخاب مناسبی برای شماست.

از طرفی اگر به دنبال اشتراکی معادل اشتراک نتفلیکس برای بازی می‌گردید، خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت انتخاب مناسب شما خواهد بود. در این اشتراک شما به بیش از 100 عنوان بازی دسترسی دارید که می‌توانید در چندین دستگاه آن‌ها را بازی کنید.

ایکس باکس لایو گلد برای شما بسیار مقرون به صرفه است، زیرا تنها با هزینه کردن به اندازه خرید سه بازی از خرده‌فروشی‌ها، می‌توانید به ده‌ها بازی در سال دسترسی داشته باشد.

می‌توانید با توجه به نیازها و علایق بازی خود، اشتراک مناسب خود را از انارگیفت خریداری کنید. همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت در هر زمان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید