بهترین فیلم های کریستوفر نولان؛ لیست 12 تایی سال 2023

اگر اهل فیلم و سینما هستید و با خرید اکانت پرمیوم سایت های فیلم و سریال خارجی به دنبال تماشای معروف‌ترین فیلم های کریستوفر نولان می‌گردید، در این مطلب از انارگیفت با 11 مورد از برترین فیلم‌های او آشنا خواهید شد. با انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت همراه باشید:

  1. The Dark Knight یا شوالیه تاریک از پر فروش‌ترین فیلم های کریستوفر نولان

فیلم شوالیه تاریک
فیلم شوالیه تاریک

مدت زمان فیلم: 152 دقیقه

ژانر: جنایی و درام، اکشن

مناسب برای سنین بالای 13 سال

این فیلم در سال 2008 تولید شده است. قهرمان این فیلم، بتمن است و شوالیه تاریکی لقبی است که به بتمن داده شده است.

در این فیلم، جوکر به عنوان یک تهدید بزرگ و با نقشه حمله و دزدی از یک بانک ظاهر می‌شود. در واقع این تهدید به شکل ویرانی و هرج و مرج بزرگ به مردم گاتهام وارد می‌شود. بدین ترتیب، بتمن باید در کنار توانایی‌های فیزیکی خود، یکی از بزرگترین آزمون‌های روانشناختی خود را در مبارزه با بی عدالتی پشت سر بگذارد.

حتما سر بزنید: اشتراک Netflix

لازم به ذکر است که این فیلم به یکی از پرفروش‌ترین فیلم های کریستوفر نولان در تاریخ سینما و در سال 2008 تبدیل شد.

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند عبارتند از: آرون اکهارت، مایکل کین، کریستین بیل و هیت لیجر.

  1. Tenet یا انگاشته

فیلم انگاشته
فیلم انگاشته

مدت زمان: 150 دقیقه

ژانر: علمی تخیلی، اکشن

مناسب برای سنین بالای 13 سال

فیلم انگاشته بر اساس تلاش برای بقای جهان و در سال 2020 ساخته شده است. بدین ترتیب که قهرمان فیلم برای پیشگیری از وقوع جنگ جهانی سوم با حوادثی تازه دست و پنجه نرم می‌کند. زمان یکی از گزینه‌های تأثیرگذار بر داستان فیلم است. بازیگرانی که در این فیلم نقش داشته‌اند عبارتند از جان دیوید واشینگتن، الیزابت دبیکی، کنت برانا، رابرت پتینسون و آرون تایلر-جانسون.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی موبایل

فیلم Tenet در سال 2020 به عنوان پنجمین فیلم پرفروش دنیا شناخته شد. برای مشاهده این فیلم و بسیاری دیگر از فیلم های کریستوفر نولان، می‌توانید Netflix را دانلود و نصب نمایید.

  1. Interstellar یا میان ستاره‌ای

فیلم میان ستاره‌ای از نولان
فیلم میان ستاره‌ای از نولان

مدت زمان: 169 دقیقه

ژانر: علمی تخیلی، حماسی

مناسب برای بالای 13 سال

نولان به همراه برادر خود یعنی جاناتان، فیلمنامه Interstellar را نوشت. این فیلم تولید سال 2014 میلادی است. داستان فیلم، زندگی در شرایطی بحرانی را نشان می‌دهد و برخی از فضانوردان برای یافتن یک سیاره قابل سکونت به درون کرم چاله‌ای سفر می‌کنند. تمام مضمون فیلم، تلاش برای بقا را نشان می‌دهد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتیفای

یکی از ویژگی‌های مثبت این فیلم، استفاده از علم فیزیک و نظرات یک فیزیکدان برای ساخت صحنه‌هایی نزدیک به واقعیت است. بازیگرانی مانند متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل اروین، الن برستین، مت دیمون و مایکل کین در فیلم میان ستاره‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

  1. Dunkirk

فیلم دانکرک
فیلم دانکرک

مدت زمان: 106 دقیقه

ژانر: اکشن، درام، تاریخی

مناسب برای بالای 13 سال

دانکرک محصولی مشترک از کشورهای آمریکا، انگلستان و فرانسه است. این فیلم در سال 2017 با نویسندگی و کارگردانی نولان تولید شد و در دسته بهترین فیلم های کریستوفر نولان قرار گرفت.

Dunkirk نام شهری در فرانسه است و در جریان جنگ جهانی دوم از نیروهای نظامی بریتانیا، فرانسه و بلژیک خالی شد. تمام داستان فیلم، حول محور جنگ جهانی دوم و در شهر دانکرک می‌چرخد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت Apple

نولان برای این فیلم توانست 3 جایزه اسکار را در زمینه بهترین تدوین صدا، تدوین و میکس صدا کسب کند!

بازیگرانی مانند فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز و آنورین برنارد در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

  1. Inception یا سرآغاز

فیلم سرآغاز
فیلم سرآغاز

مدت زمان: 148 دقیقه

ژانر: علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی

مناسب برای بالای 13 سال

در میان فیلم های کریستوفر نولان، او به مدت 10 سال بر روی فیلمنامه Inception کار کرده است تا این که بالاخره در سال 2010 تولید شد. داستان فیلم، زندگی شخصی به نام کاب را نشان می‌دهد که در لیست سیاه کشور آمریکا قرار دارد. او با دزدی از رؤیای افراد در زمان خواب و فروش ایده‌های ناب آنان به دیگران، کسب درآمد می‌کند.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت  free fire

در این میان شخصی ژاپنی به نام سایتو به او پیشنهاد می‌دهد که به جای دزدی از رویای دشمنش یعنی فیشر، ایده‌ کشتن خانواده‌اش را در ذهن او بکارد. سایتو به او قول می‌دهد که اگر این کار را انجام دهد، کاب را از لیست سیاه آمریکا خارج کند و بدین ترتیب او می‌تواند خانواده‌اش را مجددا ببیند.

لئوناردو دی‌کاپریو در این فیلم در نقش کاب بازی می‌کند.

  1.  The Prestige یا حیثیت

فیلم پرستیژ از کریستوفر نولان
فیلم پرستیژ از کریستوفر نولان

مدت زمان: 130 دقیقه

ژانر: درام، علمی تخیلی

مناسب برای بالای 13 سال

این فیلم در سال 2006 و بر اساس کتابی به همین نام تولید شد. این فیلم داستان زندگی خطرناک دو جادوگر را نمایش می‌دهد که در پی یک حادثه تصمیم می‌گیرند تا با یکدیگر به رقابت بپردازند و در این راه تمامی داشته‌های خود را قربانی می‌کنند.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

در این فیلم بازیگرانی مانند کریستین بیل، هیو جکمن، اسکارلت جوهانسون، مایکل کین به ایفای نقش می‌پردازند.

  1. The Dark Knight Rises یا شوالیه تاریکی برمی‌خیزد

فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد
فیلم شوالیه تاریکی بر می خیزد

مدت زمان: 164 دقیقه

ژانر: اکشن و درام

مناسب برای بالای 13 سال

در این فیلم که ادامه فیلم شوالیه تاریکی است، بتمن باید شهر گاتهام را از دست یک مزدور به نام Bane نجات دهد. این اتفاق درست 8 سال بعد از حمله جوکر به گاتهام روی می‌دهد.

فیلم The Dark Knight Rises قسمت سوم و نهایی شوالیه تاریکی است و در سال 2012 منتشر شد. این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم بتمن تا به امروز شناخته شده است.

کریستین بیل، تام هاردی، آن هاتاوی، گری اولدمن از بازیگران مشهوری هستند که در این فیلم بازی کرده‌اند.

  1. Memento یا یادگاری

فیلم یادگاری
فیلم یادگاری

مدت زمان: 113 دقیقه

ژانر: رازآلود و هیجان انگیز

مناسب افراد بالای 17 سال

در میان فیلم های کریستوفر نولان، این فیلم بر اساس داستانی از جاناتان نولان یعنی برادر کریستوفر و در سال 2000 میلادی ساخته شده است. داستان فیلم، حول زندگی شخصی به نام لئونارد شلبی می‌گردد که همسرش به قتل رسیده است. لئونارد حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و اکنون به کمک خالکوبی‌ها و یاددداشت‌ها سعی دارد تا قاتل همسر خود را بیابد و انتقام بگیرد.

بازیگران سرشناسی مانند گای پیرس، کری-ان ماس و جو پانتولیانو در این فیلم حضور دارند.

  1. Batman Begins یا بتمن آغاز می‌کند

فیلم بتمن آغاز می‌کند
فیلم بتمن آغاز می‌کند

مدت زمان: 140 دقیقه

ژانر: اکشن، جنایی، درام

مناسب برای بالای 13 سال

در این فیلم که در سال 2005 ساخته شده است، بتمن پس از آموزش توسط مربی خود، باید شهر گاتهام را از دست مزدوران و مفسدان نجات دهد.

داستان از جایی شروع می‌شود که شخصی به نام جوچیل، پدر و مادر بروس وین را در کودکی به قتل می‌رساند و سعی دارد تا از این شخص انتقام بگیرد. پس از این که متوجه تصمیم اشتباه خود می‌شود، به شهر گاتهام باز می‌گردد و در آن‌جا با ترس خود از خفاش‌ها روبرو می‌شود و پس از این که بر ترس خود فائق می‌آید، با لقب بتمن به دنیا وارد می‌شود.

بتمن به عنوان یک قهرمان عمومی شناخته می‌شود که برای نجات افراد مبارزه می‌کند.

بازیگرانی مانند کریستین بیل، مایکل کین، کن واتانابه، لیام نیسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

حتما سر بزنید: گیفت کارت پلی استیشن

  1. Following یا تعقیب

فیلم تعقیب
فیلم تعقیب

مدت زمان: 69 دقیقه

ژانر: جنایی، هیجان انگیز

مناسب افراد بالای 17 سال

فیلمی سیاه سفید در میان فیلم های کریستوفر نولان که متعلق به سال 1998 و کشور بریتانیا است. داستان این فیلم، زندگی یک نویسنده را نشان می‌دهد که برای یافتن شخصیت‌های داستان‌های خود به تعقیب افراد در خیابان می‌پردازد.

این نویسنده پس از فهمیدن شغل و محل زندگی فرد مورد تعقیب، آن شخص را رها می‌کند و به دنبال شخصی دیگر می‌رود. این کار به عادت زندگی او تبدیل شده تا جایی که متوجه می‌شود به دلیل دنبال کردن یک خلافکار، خود او نیز به دنیای خلاف وارد شده است.

بازیگران حاضر در این فیلم عبارتند از: جرمی تئوبالد، الکس هاو، لوسی راسل، جان نولان.

  1. Insomnia یا بی‌خوابی

فیلم بی خوابی
فیلم بی خوابی

مدت زمان: 118 دقیقه

ژانر: درام و رازآلود

مناسب افراد بالای 17 سال

این فیلم تولید سال 2002 میلادی است که در اصل بازسازی فیلمی به همین نام و تولید سال 1997 کشور نروژ است.

این فیلم داستان زندگی دو کاراگاه پلیس را دنبال می‌کند که در تلاش هستند تا قاتل دختری نوجوان را در قطب شمال پیدا کنند. به دلیل این که در قطب شمال، 6 ماه از سال روز و 6 ماه از سال شب است و این کاراگاهان پلیس در 6 ماه روز به آن‌جا می‌روند، دچار بی‌خوابی می‌شوند و به همین دلیل نام بی‌خوابی را بر فیلم مذکور گذاشته‌اند.

بازیگرانی مانند آل پاچینو، رابین ویلیامز، هیلاری سوانک و مارتین دونووان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  1. Oppenheimer یا اوپنهایمر

فیلم اوپنهایمر
فیلم اوپنهایمر

مدت زمان: 180 دقیقه

ژانر: درام و تاریخی

مناسب افراد بالای 18 سال

در این فیلم که به کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده، زندگی دانشمند نظری آمریکایی به نام اوپنهایمر به تصویر کشیده شده است.

اوپنهایمر دانشمندی است که در ساخت بمب اتم در جنگ جهانی دوم دست داشته و اکنون در این فیلم به بررسی زندگی او و چگونگی ساخت این بمب پرداخته شده است. داستان این فیلم از کتابی با همین مضمون که نگارش آن ۲۵ سال به طول انجامید، اقتباس شده است.

بازیگرانی مانند Cillian Murphy، Matt Damon، Emily Blunt و بسیاری دیگر از افراد مشهور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که کیلیان مورفی به عنوان دانشمند نظری (اوپنهایمر) در فیلم ظاهر شده است.

برای تماشای راحت‌تر و بدون سانسور بهترین فیلم های کریستوفر نولان، می‌توانید اکانت نتفلیکس و اشتراک HBO Max را از انارگیفت تهیه نمایید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید