چند مورد از بهترین بازی های پلاتو برای کودکان

اگر در نقش مادر یا پدر، به دنبال شناخت بهترین بازی های پلاتو برای کودکان خود هستید، این مطلب از انارگیفت، مرجع تخصصی خرید گیفت کارت شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند.

منظور از بازی‌های پلاتو برای کودکان بازی‌هایی است که امنیت روانی آن‌ها را به خطر نیندازد. علاوه بر این در پلاتو قابلیت قفل بازی‌ها وجود دارد و از این طریق می‌توانید بازی‌های نامناسب کودکان را قفل کنید.

در دوران همه‌گیری کرونا خانواده‌ها زمان بیشتری را دور هم جمع می‌شدند، زیرا در خانه قرنطینه بودند. در این زمان پلاتو به عنوان یکی از پلتفرم‌های بازی آن‌ها را به خود جذب کرد. گرچه پلاتو از سال ۲۰۱۴ معرفی شد، اما در زمان قرنطینه طرفداران زیادی پیدا کرد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

بهترین بازی های پلاتو برای کودکان و نوجوانان که امنیت روانی آن‌ها را نیز تأمین کند، در این برنامه رتبه‌بندی شده است و هر گروه بنا بر شرایط سنی خود می‌تواند از بازی و چت آنلاین این پلتفرم بهره‌مند شود.

نکته: با وجود امنیت بازی‌ های پلاتو در حالت قفل برای کودکان، باز هم نظارت والدین ضروری است.

بازی های پلاتو برای کودکان
بازی های پلاتو برای کودکان

مزایای پلاتو Plato

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی های پلاتو این است که برای ۲۴ زبان زنده دنیا در دسترس هستند. همچنین برای استفاده به شماره موبایل کاربر، حساب فیس بوک و یا ایمیل شخص نیازی ندارد و بدین ترتیب در حریم خصوصی کاربران دخالتی ندارد. در ضمن ارائه بازی به دور از تبلیغات آزاردهنده و رایگان بودن آن، از نکات مثبتی است که افراد زیادی را در گروه‌های سنی متفاوت به خود جذب کرده است.

لازم به ذکر است که برای رفتن به لول‌های پیشرفته بازی به خرید سکه پلاتو نیاز است که می‌توان از طریق انارگیفت این کار را انجام داد.

پلاتو از ۴۰ بازی گروهی برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به فوتبال رومیزی، زامبی، شطرنج، دومینو، تخته نرد، مینی گلف و بسیاری دیگر اشاره کرد. لیست بازی‌ های پلاتو دائماً آپدیت می‌شود و تمام آن‌ها گروهی هستند. به طوری که امکان بازی حداکثر ۱۰۰ نفر در پلاتو وجود دارد و آن‌ها می‌توانند از چت آنلاین با یکدیگر لذت ببرند.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

مزایای بازی پلاتو
مزایای بازی پلاتو

اجرای بازی های پلاتو

در قدم اول باید برنامه Plato-Games & Group Chats را از اپ استور و یا گوگل پلی دانلود کنید.

پس از اجرای برنامه با دو گزینه پیش فرض PlatoNews و PlatoBot روبرو می‌شوید. همچنین یک پروفایل برای شما در نظر گرفته شده که با کلیک بر روی آیکن آن که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه واقع است امکان ویرایش آن را دارید. در قسمت پروفایل مواردی مانند بیوگرافی خود، نوار پیشرفت هر بازی و همچنین سکه‌های کسب شده را مشاهده می‌کنید.

عنوان دیگری به نام People نیز به شما نمایش داده می‌شود که با مراجعه به آن می‌توانید دوستان خود را از طریق پلاتو آیدی و یا شبکه‌های پیام‌رسان دیگری مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره به بازی با خود در پلاتو دعوت کنید. علاوه بر این، پس از دعوت دوستان خود به بازی، امکان ساخت گروه‌ در این قسمت نیز وجود دارد.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

 

بهترین بازی های پلاتو برای کودکان

بازی Ludo یا همان منچ:

این بازی الهام گرفته از بازی هندی پاچیسی است که در آن دو یا ۴ بازیکن با استفاده از مهره‌های خود به رقابت می‌پردازند. تخته‌ای که برای بازی پلاتو در نظر گرفته شده است بسیار کوچکتر از بازی‌های مشابه است، زیرا هدف پلاتو، تسریع روند بازی است. بازیکن باید با استفاده از دای رول هر ۴ مهره خود را به پایان خط بازی برساند تا برنده شود.

بازی Ludo در پلاتو
بازی Ludo در پلاتو

بازی Reversi:

۲ بازیکن در زمینی به شکل یک تخته با ۶۴ مربع (ردیف و ستون ۸ در ۸) به رقابت می‌پردازند. در زمان شروع بازی ۲ مهره سیاه و ۲ مهره سفید را مشاهده می‌کنید. هر بازیکن نیز از تعدادی مهره برخوردار است. او به نوبت باید مهره متعلق به خود را به نحوی در این ۶۴ خانه قرار دهد که پس از برگرداندن مهره‌های مابین، به تعداد مهره‌های بیشتری در پایان بازی دست یابد. در این صورت او برنده بازی است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

بازی Reversi
بازی Reversi

این بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که تمامی ۶۴ خانه در تخته پر شود. در صورتی که تعداد مهره‌های هر دو رنگ یکسان باشد به این معنی است که دو بازیکن مساوی شده‌اند و برنده‌ای در بازی وجود ندارد. این مورد در میان بازی‌ های پلاتو طرفداران خاص خود را دارد.

بازی Backgammon:

تخته نرد یک بازی دو نفره است که اکثریت افراد با آن آشنایی دارند.

بازی Backgammon در میان بهترین بازی های پلاتو برای کودکان
بازی Backgammon در میان بهترین بازی های پلاتو برای کودکان

تخته نرد به عنوان یکی از بهترین بازی های پلاتو شناخته می‌شود. در این بازی هر بازیکن ۱۵ مهره دارد و مهره‌ها در بخش‌های مثلثی شکل قرار می‌گیرند. به هر یک از این بخش‌ها نقطه یا خانه گفته می‌شود. اعدادی که در تخته و در محیط آن مشاهده می‌شود برای نامیدن خانه‌ها استفاده می‌شود.

در این بازی هر بازیکن باید سعی کند تا اولین نفری باشد که مهره‌های خود را از تخته بیرون می‌برد. قبل از بازی، بازیکنان در مورد امتیاز هدف به توافق می‌رسند. این امتیاز می‌تواند یکی از اعداد ۱،۳،۵،۹ باشد. اولین شخصی که به امتیاز هدف برسد پیروز بازی است.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

بازی Minesweepers:

بازی کلاسیک Minesweepers که تک نفره بود اکنون در شکلی جدید و به عنوان جزئی از بازی های پلاتو به صورت چند نفره (۲ تا ۴ بازیکن) اجرا می‌شود. بازیکن در این بازی باید به پاک کردن خانه‌ها از مین آن‌هم بدون ضربه دیدن بپردازد. زمانی که تمام خانه‌ها از مین پاک‌سازی شد، شخصی برنده است که بیشترین تعداد خانه را بدست آورده باشد.

بازی Minesweepers
بازی Minesweepers

هر نفر می‌تواند به مدت ۳۰ ثانیه خانه‌ها را از مین پاک کند. زمانی که بازیکن روی یک خانه کلیک کرد باید منتظر بماند تا تمامی بازیکنان خانه‌های خود را انتخاب کنند. در پایان بازی که با اتمام خانه‌های یکی از بازیکنان و یا پس از ۳۰ ثانیه اعلام می‌شود، خانه‌ها نشان داده می‌شود و برنده مشخص می‌شود.

بازی BankRoll:

این نمونه ساخته شده بازی Business and Monopoly است که همه دوست دارند در آن شرکت کنند. ۲ تا ۴ بازیکن می‌توانند در این بازی شرکت کنند. بازی املاک و مستغلات در نوع فیزیکی خود نیز طرفداران زیادی دارد. در ابتدای بازی شرکت کنندگان، امتیاز هدف را تعیین می‌کنند. زمانی که اولین نفر به امتیاز هدف ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و یا ۷۰۰۰ دلار برسد، او پیروز رقابت است. BankRoll در میان بازی های پلاتو جایگاه ویژه‌ای دارد.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

BankRoll در بازی های پلاتو
BankRoll در بازی های پلاتو

علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند حداکثر تعداد دور بازی را نیز مشخص کنند که با رسیدن به آن بازی تمام می‌شود و یا این که اگر تعداد دور نامحدود انتخاب شده باشد و تمامی شرکت کنندگان به جز یک نفر ورشکست شده باشند، پایان بازی اعلام می‌شود.

نکته: بازیکنی که به مدت زیادی غیرفعال بوده است ورشکست اعلام می‌شود و تمام دارایی او به بانک داده می‌شود.

در صورت علاقه‌مندی به اجرای بازی‌ های پلاتو، می‌توانید برای خرید جم پلاتو و همچنین شارژ اکانت پلاتو به لینک مربوطه مراجعه کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید