معرفی جامع اشتراک بلینکیست و بررسی امکانات آن

اگر به دنبال شناخت اشتراک بلینکیست و خدمات آن هستید و قصد دارید آرشیوی بزرگ از انواع کتاب‌ها را بصورت خلاصه و صوتی در اختیار داشته باشید، در این مطلب از انارگیفت با این سرویس و قابلیت‌های آن آشنا خواهید شد.

آشنایی با بلینکیست

برای معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های Blinkist در قدم اول، باید از اهداف این سرویس آگاه شویم؛ بنابراین اهداف اصلی آن را به همراه مزایا و معایب مربوطه شرح می‌دهیم.

حتما سر بزنید: خرید اکانت نتفلیکس

مزایای مطالعه خلاصه کتاب‌ها

عبور از اطلاعات غیر ضروری: با خرید اکانت بلینکیست به راحتی از کتاب‌هایی که تنها چند نکته مفید و کاربردی دارند بهره می‌برید و همچنین از صرف زمان برای مطالعه کتاب‌های بی‌فایده جلوگیری می‌کند.

امکان یادگیری سریع‌تر مطالب کاربردی: به طور مثال، به جای صرف یک ماه زمان برای مطالعه یک کتاب در رابطه با مدیتیشن، به طور خیلی خلاصه مفهوم کلی آن را درک می‌کنید و سپس به سراغ کتاب‌های بعدی و یا موضوعات متفاوت می‌روید.

یادآوری بهتر و سریع‌تر نکات مهم بدون نیاز به یادداشت برداری: به دلیل اشاره مستقیم بلینکیست به قسمت‌های خلاصه کتاب و مفاهیم مهم، به خاطر سپردن آن‌ها کاری آسان‌تر از یادداشت برداری از یک کتاب حجیم خواهد بود.

معایب خواندن خلاصه کتب مختلف

از دست دادن بخش‌های طنز و مفهومی کتاب: با خواندن خلاصه کتاب‌های مختلف، تنها به نکات کاربردی و مفید آن دسترسی دارید و بخش‌های ملایم و طنز آن را از دست خواهید داد. این موضوع ارتباط شما با کتاب را کم رنگ می‌کند و گاهی همین موضوع باعث فراموشی زودهنگام نکات می‌شود.

از دست دادن ایده‌های کاربردی در کتاب‌ها: کتاب‌های زیادی هستند که بار دانشی زیادی را به خواننده القا می‌کنند و در هر صفحه و هر خط از نوشته، حاوی نکته جدیدی هستند. بلینکیست این بخش از کتاب را از شما دریغ می‌کند.

تفسیر اشتباه حقایق کتاب: بدیهی است که با نداشتن هیچ گونه زمینه‌ای در رابطه با موضوع اصلی کتاب و محتوای گسترده آن و تنها از طریق در اختیار داشتن نکات و خلاصه‌های آن، گاهی از مضمون کتاب اشتباه برداشت می‌شود.

حتما سر بزنید: خرید یوسی پابجی

اعتماد کاذب به نویسنده خلاصه کتاب به جای اعتماد به نویسنده واقعی کتاب: گاهی با سهل انگاری شخصی که خلاصه کتاب را یادداشت می‌کند، از موضوع مهم و اصلی کتاب که مد نظر نویسنده واقعی بوده است جا می‌مانید.

گزینه‌های فوق در مورد تمامی خلاصه‌های کتاب‌ها و سرویس‌هایی که آن‌ها را ارائه می‌دهند، صدق می‌کند؛ بنابراین باید به دنبال تجربه کاربران بلینکیست و این که چقدر این اشتراک برای آن‌ها مفید بوده برویم.

استفاده از اشتراک بلینکیست

لازم به ذکر است که اپلیکیشن بلینکیست برای iOS و Android در دسترس است و پس از نصب بر روی دستگاه خود می‌توان روش استفاده از آن را در لحظه ورود به پلتفرم مشاهده کرد. برای دانلود و نصب آن تنها به آدرس ایمیل و یا فیس بوک نیاز دارید و برای اجرای اولیه آن هیچ مبلغی درخواست نمی‌شود.

حتما سر بزنید: خرید اکانت spotify

اولین موردی که با آن روبرو می‌شوید سه برگه است که باید از میان آن‌ها، یکی را انتخاب کنید. این سه تب در ادامه توضیح داده شده است:

  • Discover یا کشف کردن: با مراجعه به این قسمت، امکان جستجو در کتابخانه بلینکیست و یافتن موضوع مورد علاقه را خواهید داشت.
  • Library یا کتابخانه: در این بخش از سرویس، به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی دارید.
  • You: در این قسمت تمامی تنظیمات و نکات مربوط به شخص شما قرار دارد.

ارائه این سه تب به شما در یافتن محتوا و اعمال تنظیمات دلخواه خود بسیار کمک می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سه برگه کاربردی فوق، در ادامه با ما همراه باشید…

تب Discover

معرفی تب Discover در بلینکیست
معرفی تب Discover در بلینکیست

برای پیدا کردن خلاصه کتاب‌های جدید در برنامه بلینکیست، از ۷ روش زیر می‌توان اقدام کرد:

حتما سر بزنید: گیفت کارت اپل

  1. سرچ (Search) عنوان، محتوا و یا کلمه کلیدی مخصوص به آن کتاب
  2. گزینه The Daily Minute معرفی کوتاهی از خلاصه کتاب رایگان روز را ارائه می‌کند.
  3. مرور (Brows) در میان ۲۷ دسته موجود در اپلیکیشن
  4. مراجعه به پیشنهادات شخصی که از طرف خود برنامه دریافت می‌شود. (personalized reading recommendations)
  5. دریافت چندین پیشنهاد کتاب از طرف کارشناسان و نویسندگان (curated book lists from experts and authors)
  6. دسترسی به Trending blinks که امروزه بسیار پرطرفدار است. (موارد محبوب بلینکیست)
  7. با کلیک بر روی گزینه New به عنوان‌های جدیدی که به تازگی اضافه شده‌اند، دست می‌یابید.

همانطور که مشاهده می‌کنید با استفاده از اپلیکیشن بلینکیست، به موضوعات مورد علاقه خود دست می‌یابید و حتی از عناوین جدید آگاه می‌شوید.

حتما سر بزنید: گیفت کارت فری فایر

تب Library

معرفی تب Library در اپلیکیشن بلینکیست
معرفی تب Library در اپلیکیشن بلینکیست

همانطور که در بالاتر به آن پرداختیم، برگه Library مربوط به تمامی عناوینی است که کاربر به دلخواه ذخیره کرده است. در صورت لزوم می‌توان این برگه را به عنوان تب اصلی و هوم پیج تنظیم کرد. برای ذخیره کردن عنوان مورد نظر در این بخش، باید بر روی آیکن + در Discovery کلیک کرد.

یکی از نکات جالب در این بخش، وجود نوارهای آبی رنگ و سبز رنگی است که نشان‌دهنده روند مطالعه شماست. نوار آبی رنگ به معنای این است که در حال مطالعه هستید و نوار سبز رنگ به معنای تکمیل مطالعه یک کتاب است. علاوه بر این، محتوای این کتابخانه را می‌توان بر اساس موضوعات دلخواه مانند کتاب‌های صوتی فیلتر کرد. لازم به ذکر است که می‌توانید عناوین موجود در این بخش را بر اساس مواردی مانند میزان پیشرفت مطالعه و حروف الفبا مرتب کنید.

حتما سر بزنید: خرید اپل آیدی

از دیگر قابلیت‌های برگه Library در بلینکیست، برچسب گذاری عناوین مورد نظر، افزودن آن‌ها به پروفایل به عنوان Favorite و یا دانلود کتاب‌های صوتی تنها با یک کلیک است. با دانلود خودکار خلاصه کتاب‌ها در Library، به طور دائم و در زمان قطعی اینترنت به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

در پایین صفحه مربوط به تب Library، یک نوار آبی رنگ تیره با مضمون ادامه مطالعه آخرین خلاصه کتاب نمایش داده می‌شود. به طور معمول، بیشترین مراحل مربوط به مطالعه خلاصه‌های کتب از برگه کتابخانه آغاز می‌شود.

تب You

معرفی تب You در Blinkist
معرفی تب You در Blinkist

در تب مذکور عناوین مورد علاقه خود را مشاهده می‌کنید که با استفاده از آیکن ❤︎ (قلب) آن را مشخص کرده و یا به کمک آیکن سه نقطه در Library خود کنترل کرده‌اید.

بدیهی است که فهرست بندی محتواهای مورد علاقه، یکی از راه‌های فیلتر کردن بیشتر کتاب‌هاست و به کاربر کمک می‌کند تا بسیار ساده‌تر به عناوین دلخواه خود دست یابد.

هایلایت‌های کاربران بر اساس کتاب‌ها چیدمان شده‌اند و با کلیک بر روی هر یک می‌توان خلاصه‌ای از آن را مشاهده کرد. از طرفی می‌توان آن‌ها را از طریق فیس بوک، توئیتر، واتساپ و ایمیل به اشتراک گذاشت.

در این قسمت، تنظیمات دلخواه قابل انجام هستند. بدین معنی که قابلیت تغییر زبان‌ (آلمانی و انگلیسی)، فعال کردن نوتیفیکیشن‌های ایمیل و روش دانلود فایل صوتی را می‌توان تنظیم کرد. علاوه بر این، گزینه‌هایی برای دانلود اتوماتیک عناوین، حذف خودکار فایل‌های صوتی بعد از شنیدن آن‌ها و همچنین خاموش کردن داده تلفن همراه وجود دارد.

قسمت تنظیمات بلینکیست
قسمت تنظیمات بلینکیست

در این بخش به راحتی می‌توانید پروفایل خود را با اکانت Evernote سینک (Sync) کنید و به Kindle متصل شوید. بدیهی است که سینک کردن پروفایل با اکانت Evernote، به شما اجازه می‌دهد تا تمامی هایلایت‌های خود را در بخش نوت بوک Evernote ذخیره کنید و بدین ترتیب در زمان جستجو، آن‌ها را راحت‌تر پیدا کنید. از طریق اتصال به Kindle و ارسال خلاصه‌های مورد علاقه خود به آن، در هر لحظه و هر مکان از آن خلاصه‌ها استفاده کنید.

همانطور که از مطالب فوق متوجه شدید، استفاده از این برنامه بسیار ساده است. حال نوبت به بررسی کیفیت مطالعه و پخش صوت برنامه رسیده است.

ویژگی‌های اصلی برنامه بلینکیست

دو مورد از اصلی‌ترین اهداف این اپلیکیشن، خواندن خلاصه‌ها و گوش دادن به صدای آن است. در زیر این دو موضوع را بسط داده‌ایم:

۱. خواندن خلاصه کتاب‌ها

گزینه Read در اپلیکیشن Blinkist
گزینه Read در اپلیکیشن Blinkist

در لحظه ضربه زدن بر روی یکی از کتاب‌های موجود در Library، دو گزینه Read و Listen برای شما ظاهر می‌شود. در صورتی که بر روی Read کلیک کنید، به اولین بلینک می‌روید. اپلیکیشن بلینکیست، این قسمت را با عنوان صفحات خلاصه نام‌گذاری کرده است. در واقع این بخش به شما می‌گوید که از خواندن مطلب مورد نظر چه چیزی عایدتان خواهد شد.

در این بخش می‌توان انگشت خود را از روی یک هایلایت به گزینه بعدی کشید. با این عمل، نوار پیشرفت را در پایین صفحه مشاهده می‌کنید که قسمتی از متن که به صورت صوتی پخش می‌شود را می‌توان هایلایت کرد. علاوه بر این، گزینه‌هایی برای تنظیم سایز قلم، تغییر بک گراند نوشتار، کلیدی برای تغییر به حالت صوتی سریع و همچنین لیستی از محتویات برای شما ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که در میان بلینک‌های موجود، قسمت‌هایی از کتاب را می‌بینید که همیشه آخرین بلینک موجود به همراه توصیه‌های عملی ارائه می‌شود. با اتمام مطالعه بلینک‌ها و علامت زدن آن به عنوان تمام شده، می‌توانید به کتابخانه خود برگردید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

۲. شنیدن خلاصه کتاب‌های صوتی

گزینه Listen در استفاده از Blinkist App
گزینه Listen در استفاده از Blinkist App

با انتخاب گزینه Listen، به Audio Player هدایت می‌شوید. بلینک‌های آن کتاب (خلاصه‌های آن) به ترتیب برای شما پخش می‌شود تا به پایان برسد.

می‌توانید گزینه AutoPlay (پخش خودکار) را در پایین صفحه فعال کنید. با این کار، صدای تمامی کتاب‌های موجود در کتابخانه شما به ترتیب پخش می‌شوند. با کشیدن انگشت خود به سمت چپ می‌توانید ترتیب کتاب‌ها را تغییر دهید. لازم به ذکر است که با فعال کردن گزینه Offline mode، برنامه تنها آن دسته از کتاب‌هایی را پخش می‌کند که قبلاً دانلود کرده‌اید.

کنترل کردن پخش صوتی بلینک‌ها بسیار ساده است. آیکنی در میان صفحه نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توان پخش را ۱۵ ثانیه به جلو و یا عقب برد و همچنین سرعت خواندن کتاب را افزایش یا کاهش داد. کمترین سرعت برابر با نصف سرعت خواندن طبیعی است و حداکثر سرعت پخش صوت، به میزان دو برابر سریع‌تر از خوانش پیش فرض اپلیکیشن است.

تجربه کاربری بلینکیست

اپلیکیشن بلینکیست یک هدف دارد و آن، صرفه جویی در زمان کاربر است. به همین منظور محیط کاربری بسیار ساده و مینیمالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و یک ابزار بسیار مناسب برای تمامی کاربران است.

لازم به ذکر است که نسخه جدید اپلیکیشن Blinkist نسبت به ورژن قبلی خود تغییراتی را تجربه کرده است. این تغییرات در جهت تمرکز بیشتر کاربران بر روی مطلبی است که مطالعه می‌کنند و تماماً با هدف یادگیری بیشتر کاربر از طریق خواندن و گوش دادن طراحی شده است. تا جایی که بسیاری از افراد محیط کاربری آن را شبیه به Medium می‌دانند.

این محیط ساده به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی مسیر مطالب خود را بیابند و کمترین اشتباه را داشته باشند. قابلیت دانلود سریع که در نسخه وب و موبایل این برنامه وجود دارد در کنار استفاده آفلاین از مطالب دانلود شده، کمک می‌کند تا کاربر بتواند به طور دائمی و همیشگی و حتی در نبود اینترنت از آن استفاده کند.

پیش از این به مزایا و معایب خواندن خلاصه کتاب‌ها اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم تنها به مزایا و معایب اپلیکیشن بلینکیست بپردازیم.

مزایای استفاده از Blinkist App

  • کامل بودن خلاصه کتب موجود: بدین معنی که تنها چند ایده و یا نکته را از یک کتاب دریافت نمی‌کنید، بلکه تمامی نکات مربوطه را در اختیار خواهید داشت.
  • سادگی مطالعه و یادگیری: محیط کاربری این برنامه بسیار ساده است، به طوری که حتی یک کودک می‌تواند به راحتی به محتوای مورد علاقه خود دست یافته و به آن گوش بسپارد.
  • قابلیت هایلایت کردن در به یادآوری خلاصه‌ها: با وجود این که هایلایت کردن یک ویژگی پر کاربرد نیست، اما در به خاطر سپردن موارد مهم کمک شایانی به کاربر می‌کند.
  • یکپارچگی تجربه صوتی در بلینکیست: بدین معنی که تنها با کلیک کردن، پخش شدن و گوش دادن به محتوای مورد علاقه، زمان را برای یادگیری از دست نخواهید داد. این کار در حین تمرینات ورزشی، نظافت منزل و … بسیار کاربردی خواهد بود.

معایب استفاده از اپلیکیشن بلینکیست

  • حذف شدن احساسات و جزئیات کتاب: با مطالعه کامل کتاب با روح منحصربفرد نویسنده و کتاب ارتباط برقرار می‌کنیم. این موضوع در بلینکیست حذف شده و تنها با حقایق روبرو هستیم.
  • کسل کننده بودن: خواندن و یا گوش سپردن به خلاصه‌ کتاب‌ها به صورت مداوم، انسان را خسته می‌کند، به همین دلیل مطالعه بیشتر از ۱ یا ۲ خلاصه در طول یک روز پیشنهاد نمی‌شود.
  • کوتاه بودن برخی از خلاصه‌ها: به طور مثال برخی از کتاب‌های بسیار طولانی، تنها در یک یا چند بلینک ارائه می‌شوند که بسیار کم است. در این مواقع به نظر می‌رسد که بسیاری از حجم کتاب را از دست داده‌ایم.
  • عدم وجود بررسی‌های دقیق در مورد برخی از کتاب‌ها: بدیهی است که به دلیل عدم بررسی، رتبه بندی و یا بررسی خلاصه‌ها توسط تیم Blinkist، بسیاری از افراد از این اپلیکیشن راضی نخواهند بود.

بهترین عناوین کتاب‌های موجود در بلینکیست

  1. ۷ عادت افراد موفق نوشته Stephen R. Covey: در این کتاب عادت‌های افراد موفق به طور خلاصه توضیح داده شده است.
  2. به انجام رساندن کارها نوشته David Allen: در این کتاب یک سری روش که در انجام کارها به شما کمک می‌کند شرح داده شده است.
  3. کتاب تفکر سریع و آهسته نوشته Daniel Kahneman: کتابی در مورد روانشناسی ذهن انسان است.
  4. قدرت عادت اثر Charles Duhigg: در این کتاب با روش‌های شناسایی عادات و رفتارهای خود آشنا شده و سپس به چگونگی تغییر آن‌ها و جایگزین کردن عادت‌های جدید می‌پردازید.
  5. هفته کاری ۴ ساعته نوشته Tim Ferriss: در این کتاب نحوه کارآفرین بودن را می‌آموزید.
  6. کتاب تأثیر نوشته Robert Cialdini: روش‌های ایجاد ارتباط با دیگران و نحوه تعامل درست را می‌آموزد.
  7. کتاب رانندگی اثر Daniel Pink: کتابی در راستای ایجاد انگیزه برای سرعت بخشیدن به کار مورد علاقه.
  8. موارد پرت اثر Malcolm Gladwell: در این کتاب به الگویی از موفقیت‌ها و یا شکست‌های افراد و ایده‌هایشان اشاره شده است.
  9. کتاب ذهنیت سالم نوشته Carol Dweck: برای پیشرفت در زندگی باید از یکی از گزینه‌های آموختن یا پذیرفتن کمک گرفت. در این کتاب ارتباط بین این دو روش شرح داده شده است.
  10. جریان نوشته Mihaly Csikszentmihalyi: راز و رمز موفقیت و شادی توضیح داده شده است.

کاربردی بودن اپلیکیشن بلینکیست

این اپلیکیشن امکان انتخاب کتاب دلخواه را از میان ۵۵۰۰۰ کتاب موجود برای شما فراهم می‌سازد؛ این تعداد به طور ماهانه در حال افزایش است! از هر سبک کتابی که بخواهید مانند مسائل مربوط به کارآفرینی، رمان‌های عاشقانه، مطالب تاریخی و مواردی از این قبیل در این سرویس موجود است.

به طور حتم خرید اشتراک بلینکیست در جهت به خاطر سپردن مجموعه‌ای از نکات کاربردی کتب مختلف با ارزش خواهد بود.

خرید اکانت Blinkist

دانلود و نصب اپلیکیشن بلینکیست رایگان بوده و به طور روزانه خدماتی از آن دریافت نخواهید کرد. بدیهی است برای دریافت تمامی امکانات به اشتراک پریمیوم بلینکیست نیاز دارید. برای خرید اکانت بلینکیست به فروشگاه انارگیفت مراجعه کنید.

در میان سرویس‌هایی که به رقیبانی بزرگ برای بلینکیست تبدیل شده‌اند، باید به Scribd اشاره کرد؛ برای خرید اشتراک اسکریبد نیز می‌توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید…

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید