نکات اجرای بازی های پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

یکی از مزایای اشتراک پلی استیشن پلاس، جدای از دسترسی به کتابخانه بزرگ بازی‌های کلاسیک PS1، PS2 و PSP قابلیت دسترسی PlayStation Plus در رایانه است. اگر به انجام بازی‌ های پلی استیشن بر روی کامپیوتر علاقه دارید و به تازگی اکانت پلی استیشن پلاس را خریداری نموده‌اید، در ادامه این مطلب از انارگیفت، فروشگاه تخصصی خرید گیفت کارت همراه ما باشید تا شما را با نکات و ترفندهای اجرای بازی‌‌های پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر آشنا کنیم.

حتما سر بزنید:  خرید گیفت کارت پلی استیشن

 

موارد لازم برای بازی های پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

موارد لازم برای اجرای بازی پلی استیشن پلاس روی pc
موارد لازم برای اجرای بازی پلی استیشن پلاس روی pc

علاوه بر رایانه و اتصال به اینترنت، اول از همه به اشتراک PS Plus نیاز دارید. با خرید اکانت پلی استیشن پلاس از انارگیفت می‌توانید به مزایایی مانند خرید از فروشگاه پلی استیشن، دسترسی به فضای ابری، استفاده از محتوای متنوع مانند فیلم و موسیقی، اجرای بازی‌ها آنلاین و چند نفره و دریافت بازی‌های رایگان بصورت ماهانه دسترسی داشته باشید.

 برای این‌کار نیازی به کنسول PS ندارید، اما برای اجرای بازی‌ها حتما باید یک کنترلر DualShock 4 داشته باشید. برخی از کنترلرهای شخص ثالث مانند کنترلر Xbox One ممکن است با کمک یک برنامه شخص ثالث مانند XInput کار کنند، اما تضمینی نیست که برای انجام همه‌ی بازی‌ها پاسخگو باشد.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت فری فایر

 

چگونه PlayStation Plus را روی رایانه دانلود کنیم؟

شما می‌توانید PlayStation Plus را از طریق وبسایت PlayStation دانلود کنید. برای این‌کار به صفحه پشتیبانی سایت پلی استیشن مراجعه کرده و با اطمینان نسخه اصلی آن‌را دانلود کنید.

نکته: متاسفانه امکان دانلود PlayStation Plus برای مک وجود ندارد و شما تنها می‌توانید آن‌را بر روی PC دانلود و اجرا کنید.

حتما سر بزنید: خرید یوسی

کسب جوایز از پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

کسب جوایز از پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر
کسب جوایز از پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

شما می‌توانید از طریق رایانه خود به انجام انواع بازی‌های پلی استیشن پلاس پرداخته و جوایز ارزنده‌ای دریافت کنید. بعنوان مثال می‌توانید همان‌طور که به راحتی روی مبل لم داده‌اید با لپ تاپ و یا از پشت میز با رایانه شخصی خود به بازی Ghost of Tsushima پرداخته و جایزه Living Legend platinum را بدست بیاورید.

حتما سر بزنید: اشتراک نتفلیکس

انتقال فایل‌های ذخیره شده در رایانه شخصی به روی PS4/PS5

در واقع این یکی از بهترین قابلیت‌های پلی استیشن پلاس بر روی رایانه شخصی است. به این صورت که می‌توانید بازی مورد علاقه خود را در رایانه انجام داده و آن را ذخیره کنید. سپس از ادامه آن را بر روی کنسول PS4/PS5 لذت ببرید.

اگر یک بازی را کاملا بصورت استریم انجام می‌دهید، در فضای ابری ذخیره شده و می‌توانید ادامه آن را صرف نظر از این‌که در رایانه یا کنسول است، انجام دهید، اما اگر بازی را بر روی کنسول انجام می‌‌دهید، برای ادامه آن روی رایانه شخصی باید از آپلود آن در فضای ابری مطمئن شوید. سپس در رایانه به ادامه بازی بپردازید.

انجام بازی‌های چند نفره از طریق پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

انجام بازی‌های چند نفره از طریق پلی استیشن پلاس
انجام بازی‌های چند نفره از طریق پلی استیشن پلاس

شما می‌توانید بازی‌های مولتی پلیر آنلاین را از طریق پلی استیشن پلاس بر روی رایانه انجام دهید. توجه داشته باشید در صورتی که بازی بصورت آنلاین بوده و سرورهای آن نیز همچنان فعال باشند، بدون مشکل و بصورت آنلاین بر روی رایانه قابل بازی هستند. نکته دیگر این است که برای انجام بازی‌های چند نفره آنلاین یا چند نفره محلی، تنها تا دو بازیکن امکان بازی بر روی هر رایانه را دارند. برای انجام این کار کافی‌ست تا یک کنترلر دوم DualShock 4 را با رایانه شخصی خود جفت کنید. اما امکان بازی‌های چهار نفره در یک رایانه وجود ندارد.

امکان چت صوتی هنگام بازی از طریق پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر

شما می‌توانید در هنگام بازی‌های پلی استیشن بر روی رایانه به چت صوتی بپردازید. نکته اینجاست که برای این‌کار هدست شما باید به جای DualShock 4 به رایانه متصل شود. انجام این‌کار مشکل خاصی ندارد و با انجام تنظیمات خاصی قابل اجرا است.

حتما سر بزنید: خرید اکانت اسپاتی فای

امکان تغییر ظاهر PlayStation Plus در رایانه شخصی

تغییر ظاهر PlayStation Plus در رایانه
تغییر ظاهر PlayStation Plus در رایانه

متاسفانه این برنامه فاقد قابلیت‌های رایج مانند توانایی مرتب سازی، فیلتر کردن و حتی جستجوی بازی‌ها در رایانه شخصی است و این یکی از نقص‌های سونی است که امیدواریم در آینده آن‌را اصلاح کند.

کدام بازی‌های پلی استیشن را می‌توان از طریق پلی استیشن پلاس در رایانه انجام داد؟

شما می‌توانید از طریق پلی استیشن پلاس بر روی رایانه به انجام همه بازی‌ها منهای چند مورد از بازی‌های PS Plus Premium بپردازید. بعنوان مثال به برخی از بازی‌های PS5 مانند Returnal دسترسی ندارید. در مقابل هنوز هم بیش 500 عنوان بازی برای انتخاب وجود دارد که قابل بازی بر روی رایانه شخصی هستند. بصورت ماهانه نیز برخی از بازی‌ها به این سرویس اضافه شده و برخی نیز از ان حذف می‌شوند.

امیدواریم نکات این مقاله برای شما مفید بوده باشد و از انجام بازی های پلی استیشن پلاس بر روی کامپیوتر لذت ببرید. اگر نکاتی غیر از موارد بالا هست که از آن اطلاع دارید در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. برای آشنایی با تفاوت‌های 3 پلن پلی استیشن پلاس به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

حتما سر بزنید: خرید گیفت کارت اپل، خرید اپل آیدی

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید