چگونه تلفظ انگلیسی خود را بهتر کنیم؟

در دنیای امروز تسلط بر زبان انگلیسی و نحوه درست تلفظ انگلیسی برای اکثر مردم مهم است، زیرا به واسطه رشد روز افزون تکنولوژی و گسترش ارتباطات جهانی، تلفظ صحیح زبان انگلیسی ضروری است. اگر به دنبال بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی هستید، در ادامه این مطلب از انارگیفت همراه ما باشید.

چرا تلفظ انگلیسی مهم است؟

چرا تلفظ انگلیسی مهم است؟
چرا تلفظ انگلیسی مهم است؟

تلفظ درست کلمات در انگلیسی، کلید مکالمه درست در انگلیسی است. به این صورت، مردم بهتر شما را درک می‌کنند. اگر واضح صحبت کنید، دیگران متوجه می‌شوند که چه می‌گویید. وقتی تلفظ شما درست باشد اعتماد به نفس بهتری خواهید داشت و از صحبت به زبان انگلیسی بیشتر لذت می‌برید.

وقتی در جمعی انگلیسی زبان وارد می‌شوید، صحبت‌های ‌آن‌ها را به خوبی متوجه می‌شوید و به راحتی با ‌آن‌ها ارتباط برقرار خواهید کرد و دوستان بیشتری پیدا می‌کنید.

آموزش تلفظ انگلیسی بهتر

نکات و ترفندهای موجود در این مطلب، مکالمه انگلیسی را برای شما سرگرم‌کننده و آسان می‌کند.

گوش دادن و تکرار

یکی از راه‌های آموزش تلفظ انگلیسی، خوب گوش دادن است. به سخنرانان انگلیسی زبان گوش دهید. می‌توانید ویدئوها، آهنگ‌ها و پادکست‌هایی به زبان انگلیسی را جمع آوری کرده و به تلفظ درست کلمات دقت کنید.

سعی کنید آن‌چه را می‌شنوید، تکرار کنید. به این صورت، روش درست تلفظ کلمات را یاد می‌گیرید. خوب گوش دادن مهم‌ترین رکن یادگیری است. هرچه بیشتر گوش کنید، مهارت بیشتری در بیان درست کلمات و جملات به دست می‌آورید.

تمرین زیاد

خوب گوش داده و تکرار کنید
خوب گوش داده و تکرار کنید

یکی از تکنیک‌های بهبود تلفظ انگلیسی، تمرین است. بهتر است که هر روز تمرین کنید. با صدای بلند بخوانید، با دوستان خود مکالمه کنید. حتی می‌توانید با خودتان صحبت کنید. هر چه تمرین بیشتری داشته باشید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

تمرین، مثل ورزش برای دهان شما است. همان‌طور که برای سالم بودن و ورزیده شدن بدن باید ورزش کنید، برای کسب مهارت در مکالمه نیز باید صحبت کردن را تمرین کنید. هر روز زمان کوتاهی را به تمرین اختصاص دهید، به زودی شاهد پیشرفت بزرگی خواهید بود.

استفاده از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی

از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید
از برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

یکی از ابزارهای خوب برای بهبود تلفظ انگلیسی، برنامه‌های آموزش زبان مانند ELSA Speak است. السا اسپیک تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را به شما می‌آموزد، به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و بازخورد مناسب را ارائه می‌کند.

همچنین با خرید اشتراک السا اسپیک می‌توانید از قابلیت‌های پیشرفته این برنامه آموزش زبان نهایت استفاده را ببرید.

ELSA Speak نحوه درست تلفظ انگلیسی را با حرکت دهان به شما نشان می‌دهد. همچنین بازی‌ها و تمرین‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد که شما را حین تمرین خسته نمی‌کند. برای آشنایی با بهترین برنامه‌های آموزش زبان به مطلب لینک شده مراجعه کنید.

ضبط و پخش صدای خودتان

یک ترفند خوب دیگر برای آموزش تلفظ انگلیسی بهتر، ضبط مکالمات خود است. با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر صدای خود را در حال خواندن و یا مکالمه ضبط کنید. سپس به آن گوش دهید. سعی کنید اشتباهات خود را پیدا کرده و آن را اصلاح کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر یاد بگیرید و کلمات را بهتر تلفظ کنید.

یادگیری آوای انگلیسی

آوای انگلیسی را یاد بگیرید
آوای انگلیسی را یاد بگیرید

حروف در انگلیسی آواهای مختلفی دارند. یادگیری این صداها به بهبود تلفظ انگلیسی کلمات کمک می‌کند. صداهای مصوت و صداهای هم‌خوان را یاد بگیرید و تمرین کنید. اگر صدایی برای شما جدید است آن‌قدر آن را تمرین کنید تا تلفظ درست یاد بگیرید. به این صورت می‌توانید حروف را با صدای درست بیان کنید.

تمرکز روی کلمات دشوار

تلفظ برخی از کلمات سخت‌تر از بقیه است. اگر بیان کلمه‌ای برای شما دشوار است، در تمرینات خود زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. آن کلمه را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کرده و هر قسمت را به آرامی و توجه تکرار کنید. سپس کلمه را به صورت کامل بیان کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تلفظ انگلیسی کلمات دشوار را به راحتی یاد بگیرید.

استفاده از آینه

هنگام تمرین مکالمه، از آینه استفاده کنید. هنگام صحبت به حرکات دهان خود دقت کنید و ببیند آیا کلمات را درست تلفظ می‌کنید یا نه. این یک ترفند خوب و ساده برای بهبود تلفظ انگلیسی کلمات است.

پیوستن به یک گروه

عضویت در یک گروه که همه اعضای آن در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، یک راه عالی برای تمرین و تقویت زبان انگلیسی است. می‌توانید در گروه به مکالمه با هم بپردازید و تلفظ انگلیسی درست کلمات را به هم یاد دهید. علاوه بر این، تمرین و یادگیری به صورت گروهی سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.

صبوری

یادگیری تلفظ انگلیسی زمان‌بر است. اگر کند پیش می‌روید یا اشتباهاتی دارید، هرگر نا امید نشوید و به تمرین خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که همه افراد در حال یادگیری یک کار جدید با خطا و دشواری رو به رو هستند و این بخشی از فرایند آموزش است. مهم این است که تسلیم نشده و به راه خود ادامه دهید. قطعا با گذشت زمان و تمرین، پیشرفت خود را خواهید دید.

نکات اضافی آموزش تلفظ انگلیسی

نکات اضافی آموزش تلفظ انگلیسی
نکات اضافی آموزش تلفظ انگلیسی
  • تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی: تماشای فیلم و سریال به زبان اصلی یک راه سرگرم‌کننده برای یادگیری تلفظ انگلیسی است. به نحوه مکالمات بازیگران توجه کرده و آن را تکرار کنید.
  • به موزیک‌های انگلیسی گوش دهید: خواندن آواز به همراه آهنگ‌های انگلیسی، شما را در یادگیری تلفظ درست کلمات انگلیسی کمک می‌کند. یادگیری از طریق موسیقی لذت‌بخش و آسان است.
  • با صدای بلند بخوانید: خواندن یک مقاله یا کتاب به زبان انگلیسی مخصوصا با صدای بلند، مهارت‌های گفتاری شما را تقویت می‌کند.
  • نظر دیگران را جویا شوید: از دوستان و یا معلم خود بخواهید تا در مورد نحوه تلفظ انگلیسی شما نظر بدهند. از این کار خجالت نکشید. دیگران می‌توانند شما را در تشخیص اشتباهات و نحوه درست تلفظ شما یاری کنند.
  • از فلش کارت استفاده کنید: فلش کارت‌های حاوی کلمات و تصاویر، یک راه خوب برای تمرین و یادگیری کلمات انگلیسی است. می‌توانید آن‌ها را به صورت آماده خریداری کرده و یا خودتان درست کنید.

بهترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

در این مقاله شما را با ترفندها و روش‌های یادگیری مکالمه انگلیسی و تلفظ انگلیسی آشنا کردیم. خوب گوش دادن، تکرار و تمرین، استفاده از ابزارهای آنلاین مانند السا اسپیک، ضبط صدا، یادگیری شکل درست آواهای انگلیسی، تمرکز روی کلمات دشوار، استفاده از آینه و پیوستن به یک گروه همه راه‌کارهایی برای آموزش زبان انگلیسی هستند. در نهایت نیز صبور باشید و با پشتکار به راه خود ادامه دهید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید