مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس

از آن‌جایی که در حال حاضر اشتراک‌ها به بخش جدید تجاری صنعت گیمینگ تبدیل شده‌اند، مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس یک بحث داغ و مهم به حساب می‌آید. هر کدام از این سرویس‌ها مزایای زیادی را ارائه می‌دهند، در عین حالی‌که شباهت‌هایی دارند، تفاوت‌های کلیدی آن‌ها شما را در انتخاب سرویس مناسب یاری می‌کند. پس تا پایان این مطلب از انارگیفت همراه ما باشید تا شما را در انتخاب بهترین سرویس گیمینگ یاری کنیم.

تفاوت پلی استیشن پلاس و گیم پس آلتیمیت

اگر می‌خواهید از اجرای بازی‌های بیشتری لذت ببرید، گیم پس آلتیمیت برای شما مناسب‌تر است. در مقابل اگر به دنبال بازی عناوین کمتر و اما برتر هستید، پلی استیشن پلاس انتخاب درست برای شما است. مساله اصلی کمیت در مقابل کیفیت است.

مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس

مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس
مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس

در ادامه به مقایسه تفاوت‌های دو سرویس پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اولویت بازی

ایکس باکس گیم پس سرویسی است که بسیاری از بازی‌ها را در روز اول انتشار آن‌ها ارائه می‌دهد، پس اگر می‌خواهید جدیدترین عناوین را در روز اول عرضه، آن هم رایگان بازی کنید، Game Pass انتخاب خوبی برای شماست. این ویژگی باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های شما خواهد شد و همچنین امکان انجام بازی‌های بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. در حالی که گیم پس همه بازی‌ها را شامل نمی‌شود، اما باز هم تعداد آن قابل توجه است.

از طرف دیگر، پلی استیشن پلاس یک انتخاب پریمیوم است که اگر به دنبال اجرای بازی‌های برتر هستید بهترین سرویس برای شماست. در عین حال، علاوه بر عناوین خاص‌ به صدها بازی دیگر دسترسی دارید که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در این سرویس بهترین تجربه بازی را کسب خواهید کرد، زیرا عناوین موجود در آن بالاترین امتیازها در نظرسنجی‌ها را دارند و تجربه‌ای بدون محدودیت و نو را به شما ارائه می‌کند.

کراس پلتفرم

مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر کراس پلتفرم
مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر کراس پلتفرم

در مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس از نظر کراس پلتفرم باید بگوییم که گیم پس بهترین است، زیرا صرف نظر از این که بازی را با رایانه شخصی انجام می‌دهید یا کنسول ایکس باکس، به شما امکان مدیریت فایل‌های ذخیره شده را می‌دهد. بازی‌های گیم پس به طور کلی دارای قابلیت cross-play نیز هستند، به این صورت به شما امکان می‌دهد تا با دوستان و بازیکنان دیگر در سایر پلتفرم‌ها به‌صورت آنلاین بازی کنید.

در مقابل، فایل‌های ذخیره شده در پلی استیشن پلاس تنها قابل اجرا در پلی استیشن هستند، زیرا این سرویس در رایانه شخصی قابل اجرا نیست. در حالی‌ که هیچ پلتفرم دیگری برای پخش عناوین پلی استیشن شما وجود ندارد، تمام بازی‌ها را در گیم پس می‌توانید به‌صورت cross-play بازی کنید.

قیمت

مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر قیمت
مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر قیمت

در مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس از نظر قیمت، باید بگوییم که سرویس گیم پس نسبت به رقبای خود ارزان‌تر است. چندین پلن برای خرید وجود دارد و اگر همزمان رایانه شخصی و کنسول ایکس باکس دارید، می‌توانید از طریق هر دو، پلن‌ها را خریداری کنید. البته خرید پلن معمولی به شما امکان دسترسی همزمان چند نفر به کتابخانه و اجرای بازی‌های آنلاین چند نفره را نمی‌دهد، اما با خرید اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت از انارگیفت می‌توانید به کل کتابخانه بازی‌ها دسترسی داشته و امکان اجرای بازی‌های چند نفره آنلاین را نیز در کنسول داشته باشید.

در مقابل، سرویس پلی استیشن پلاس کمی گران‌تر بوده و با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم به کل کتابخانه بازی‌های PS4 و PS5 به‌علاوه بازی‌های قدیمی‌تر PS3 دسترسی خواهید داشت.

جوایز

مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر جوایز
مقایسه پلی استیشن پلاس و گیم پس از نظر جوایز

در مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس از نظر پاداش‌ها و جوایز پیروزی در بازی‌ها، باید بگوییم که گیم پس مقرون به‌صرفه‌تر است. از جمله جوایز سرویس گیم پس می‌توان به اشتراک چند ماهه Discord Nitro، سه ماه استفاده از Crunchyroll و محتواهای مختلف در بازی‌های متعدد اشاره کرد. این مورد باعث می‌شود که اشتراک گیم پس برای افرادی که اشتراک‌های بازی مختلفی دارند، انتخاب مناسبی باشد. بازی‌های EA نیز با EA Play به این سرویس اضافه می‌شوند. برای خرید اشتراک کرانچی رول پریمیوم کلیک کنید.

در مقابل، بیشتر جوایز پلی استیشن پلاس محتواهای محدودی هستند که به بازی‌های پلن پریمیوم اضافه می‌شوند و نه هر پلن اشتراکی دیگری. تنها جایزه قابل توجه این است که Ubisoft Classics برخی از بازی‌های سرگرم‌کننده را به مدل اشتراک شما اضافه می‌کند.

سازگاری و الزامات سخت‌افزاری

مقایسه سازگاری و الزامات سخت‌افزاری
مقایسه سازگاری و الزامات سخت‌افزاری

در این بخش از مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس، به تفاوت آن‌ها از نظر سازگاری و لوازم جانبی می‌پردازیم.

ایکس باکس گیم پس

Xbox Game Pass سازگاری گسترده‌ای داشته و کاربران را قادر می‌سازد تا با بازی‌های مورد علاقه خود در تمام دستگاه‌ها تعامل داشته باشند.

  • کنسول‌های ایکس باکس: گیم پس به طور کامل با کنسول‌های Xbox One و Xbox Series X|S ادغام شده است، بنابراین می‌توانید بازی‌ها را مستقیما از کنسول دانلود و بازی کنید.
  • رایانه شخصی: یکی از موارد قابل توجه گیم پس این است که در رایانه‌های شخصی ویندوز نیز پشتیبانی می‌شود. بسته به نوع پلن اشتراکی که دارید، می‌توانید بازی‌ها را از طریق فضای ابری پخش کرده و یا مستقیما در سیستم خود دانلود کنید.
  • تلفن‌های همراه: کاربران تلفن همراه نیز می‌توانند با اشتراک ایکس باکس گیم پس آلتیمیت از طریق فضای ابری و مرورگر وب‌ بازی‌ها را در دستگاه‌های اندروید و iOS اجرا کنند. با این حال، این کار به یک اتصال اینترنت قوی و پایدار و یک کنترلر بازی متصل از طریق بلوتوث نیاز دارد.
  • سایر دستگاه‌ها: علاوه بر این‌ها، Xbox Game Pass از استریم روی تلویزیون‌های هوشمند منتخب و دستگاه‌هایی مانند هدست‌های Meta Quest VR نیز پشتیبانی می‌کند.

پلی استیشن پلاس

درحالی‌ که پلی استیشن پلاس با کنسول‌های بازی سونی سازگاری دارد، از رایانه شخصی نیز پشتیبانی می‌کند.

  • کنسول‌های پلی استیشن: پلی استیشن پلاس با کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 سازگاری دارد.
  • استریم در رایانه شخصی: PlayStation Plus Premium امکان استریم بازی را روی رایانه شخصی فراهم می‌کند. با این حال، همانند ایکس باکس گیم پس از دانلودهای مستقیم پشتیبانی نمی‌کند و این کمی مشکل‌ساز است.
  • سایر دستگاه‌ها: این سرویس در دستگاه‌های غیر پلی استیشن مانند تلویزیون‌های هوشمند یا تلفن‌های همراه در دسترس نیست و دسترسی آن در مقایسه با ایکس باکس گیم پس محدودتر است.

پلی استیشن پلاس یا گیم پس آلتیمیت؟ کدامیک بهتر است؟

هر دوی این سرویس‌ها عالی هستند و نوع خاصی از بازیکن را جذب خود می‌کنند. اگر می‌خواهید جدیدترین بازی‌ها را با هزینه کمتر و جوایز اضافی دریافت کنید، گیم پس بهترین انتخاب برای شماست. از سوی دیگر، اگر زمان کمی برای انجام تعداد محدودی بازی دارید و می‌خواهید روی گروهی از بازی‌های منتخب و مورد تحسین منتقدان تمرکز کنید، پلی استیشن پلاس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

با سرویس مایکروسافت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و تجربه بهتری در مورد استریم بازی‌ها و اجرای آن‌ها به روشی که برای شما مناسب‌تر است، خواه تلویزیون، رایانه شخصی یا تلفن همراه، داشته باشید.

امیدواریم پس از مطالعه مقایسه پلی استیشن پلاس و ایکس باکس گیم پس در بالا بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با نیازهای خود انجام دهید. در مطلبی دیگر به مقایسه پلی استیشن و ایکس باکس پرداخته‌ایم. برای مطالعه روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید