آموزش استفاده حرفه‌ای از چت جی پی تی برای تولید محتوا

مهم‌ترین پیش نیاز برای موفقیت در کسب و کارهای مجازی، بازاریابی و تولید محتوای اصولی است. روش‌های متعددی برای تولید محتوا وجود دارد که بهترین آن‌ها کمک گرفتن از هوش مصنوعی و ChatGPT است. برای آشنایی با نحوه کار با چت جی پی تی برای تولید محتوا، این مطلب از انارگیفت را دنبال کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران می‌توانید مطلب لینک شده را مطالعه کنید.

معرفی چت جی پی تی

ربات هوشمند چت جی پی تی در سال ۲۰۲۲ توسط کمپانی OpenAI ارائه شد. این ربات به اندازه‌ای دقیق و کامل پاسخ سوالات کاربران را می‌دهد که در این مدت کوتاه به یکی از رایج‌ترین منابع مطالعاتی و تحقیقاتی تبدیل شده است.

چت جی پی و تولید محتوا
چت جی پی و تولید محتوا

نخستین قدم برای استفاده از چت جی پی تی، ساخت یک اکانت رایگان است که هم از طریق دسکتاپ و هم تلفن همراه به آن دسترسی خواهید داشت. تنها نکته مهم، ضرورت استفاده از اپلیکیشن ChatGPT برای تلفن همراه است.

در صورتی که می‌خواهید به صورت کامل از تمامی قابلیت‌های این ربات هوشمند استفاده کنید بهتر است خرید اشتراک چت جی پی تی را در برنامه خود قرار دهید.

صحت پاسخگویی چت جی پی تی

مطمئنا قبل از استفاده از چت جی پی تی برای تولید محتوا، این سوال به ذهن ما خطور می‌کند که آیا پاسخ‌های ربات هوشمند درست هستند و یا به طور کلی نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد!؟

از آن جایی که ربات مذکور از میلیون‌ها متن و مقاله موجود در وبسایت‌های مختلف کمک می‌گیرد و بهترین آن‌ها را به صورت یک متن نوشتاری تمیز ارائه می‌دهد، می‌توان به پاسخ داده شده اطمینان کامل داشت و به جای سرچ‌های متعدد در گوگل، به صورت خیلی سریع از چت جی پی تی جواب گرفت.

در شروع کار با ChatGPT برای تولید محتوا، بعد از این که به اکانت خود وارد شدید، یک کادر می‌بینید که در آن پرامپت‌های خود را وارد می‌کنید. هر چه درخواست خود را ساده‌تر بنویسید، ربات مذکور پاسخ بهتری به شما می‌دهد.

لازم به ذکر است که متنی که در این کادر تایپ می‌کنید علاوه بر رسا بودن، باید جدید و متنوع و مطابق با استاندارد مربوطه باشد تا پاسخ‌های زیباتری در زمینه تولید محتوا دریافت کنید.

برای آشنایی با روش‌های پرامپت نویسی در چت جی پی تی کلیک کنید.

نکته: در این بخش بهتر است ابتدا از کسب و کار خود و مخاطبین و تمامی مشخصات توضیح دهید تا ربات بتواند پاسخی درخور به شما بدهد.

کاربردهای ChatGPT

تولید محتوا از سه رکن تشکیل شده است:

  1. ایده پردازی

هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا در زمینه مورد نظر، بهترین اید‌ه‌ها و عناوین را انتخاب کنید.

  1. ترجمه از منابع معتبر جهانی

برای ترجمه هم می‌توانید از چت جی پی تی استفاده کنید.

  1. جمع‌آوری اطلاعات در زمینه مورد نظر

این بخش از مهم‌ترین مراحل تولید محتوا به شمار می‌آید که چت جی پی تی، سرعت کار شما را بالا می‌برد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا

علاوه بر سه رکن بالا، از چت جی پی تی می‌توان برای موارد زیر کمک گرفت:

بررسی نظرات کاربران

دانستن دلیل مخالفت برخی از کاربران با روند انجام پروژه ما، کمک زیادی در تولید محتوا و نتیجه گیری بهتر می‌کند. استفاده از چت جی پی تی در این راستا مفید است.

تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی

بدیهی است که به کار بردن کلمات کلیدی مربوط به یک پروژه، مخاطبان زیادی را به آن پروژه جذب می‌کند. اگر از چت جی پی تی بخواهید که با استفاده از کلمات کلیدی ارائه شده، یک محتوای جذاب بسازد، به راحتی این کار را انجام خواهد داد. در برخی از منابع به این روش، Brainstorme هم می‌گویند.

Brainstorm چت جی پی تی برای تولید محتوا
Brainstorm چت جی پی تی برای تولید محتوا

به طور مثال، اگر می‌خواهید در مورد «نحوه افزایش راندمان مطالعه» محتوا بسازید، در قسمت پرامپت، کلمات کلیدی راندمان مطالعه، افزایش سرعت مطالعه و موارد مشابه را وارد کرده و نتیجه فوق‌العاده آن را دریافت کنید.

همچنین، با استفاده از چت جی پی تی، ایجاد هشتگ‌ها و کلمات کلیدی منحصر بفرد برای پست‌های پیام‌رسان‌های اجتماعی، بسیار راحت‌تر می‌شود.

مقدمه نویسی

در بسیاری از مواقع شما نمی‌توانید محتوای کاملی در مورد پروژه و کسب و کار خود ارائه دهید. یکی دیگر از کاربردهای چت جی پی تی برای تولید محتوا، همین موضوع خلاصه نویسی است.

یک نمونه از کاربردهای این بخش، ساخت اسکریپت‌های یوتیوب است. به صورتی که شما می‌توانید یک درخواست در مورد کلمات کلیدی خود به چت جی پی تی ارائه دهید و به کمک هوش مصنوعی، به ویدئویی که معرف محتوای هدف است، دست یابید.

برای خرید اشتراک یوتیوب پریمیوم کلیک کنید.

تهیه جمع بندی

همانند مقدمه نویسی و چکیده برداری از یک محتوا، نتیجه گیری و جمع بندی آن هم برای تولید محتوا ضروری به شمار می‌رود. برای صرفه جویی در زمان خود، می‌توانید از این ربات هوشمند بخواهید تا یک کتاب و یا مقاله و یا حتی فیلم را برای شما خلاصه کند.

ساخت هدف برای طرح

اولین قدم برای معرفی یک کسب و کار به دیگران، ارائه هدف مناسب و جامع در رابطه با آن است. از چت جی پی تی بخواهید تا یک پروپوزال برای موضوع هدف بسازد و در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید آن را ادیت کنید.

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی کسب و کار، استفاده از ایمیل دعوت و موارد مشابه است که به کمک چت جی پی تی می‌توانید ایمیلی جذاب و متفاوت بنویسید و در خوشامدگویی و یا تبلیغات به کار برید.

بازنویسی متفاوت

بسیار پیش آمده که برای تولید محتوا از مطالبی مشابه کمک بگیرید. در صورتی که عینا مشابه همان مطلب را در محتوای خود به کار گیرید، امتیاز پایینی در Google کسب می‌کنید. در این مواقع بهترین راه کمک گرفتن از ربات چت جی پی تی است. این ربات هوشمند می‌تواند مطلب را مطابق استانداردهای هر شبکه اجتماعی مانند لینکدین، فیسبوک و غیره تولید کند و به شما تحویل دهد.

نظارت گوگل بر چت جی پی تی
نظارت گوگل بر چت جی پی تی

همچنین، استفاده از چت جی پی تی برای ساخت محتوا در وبسایت کاری، به آن جذابیت بیشتری می‌بخشد و سرعت را بالا می‌برد. تنها نکته مهم در این بخش، مطالعه و ویرایش بخش‌هایی از مطلب است تا گوگل آن را کپی اعلام نکند.

نکته: از چت جی پی تی می‌توان برای ساخت بهترین توضیحات متا، عنوان سئو و به طور کلی خطوط اصلی وبلاگ استفاده کرد.

شخصی سازی متن دریافتی

تولید محتوا برای هر کسب و کار متفاوت است. در برخی از موارد، با مطالعه مطلب دوستانه به سمت آن کسب و کار جذب می‌شویم و در برخی مواقع، با خواندن یک محتوای رسمی!

این شما هستید که می‌توانید از چت جی پی تی درخواست کنید محتوای هدف را در چه سبکی تولید کند. حتی می‌توانید هر بار با کلیک روی New Chat، یک فضای جدید باز کرده و پرامپت‌های خود را دسته بندی کنید.

علاوه بر این، با واکنش نشان دادن نسبت به متن تولید شده توسط چت جی پی تی، می‌توانید این ربات را هم‌راستا با هدف خود تربیت کنید و پاسخی مرتبط دریافت کنید.

سرعت چت جی پی تی برای تولید محتوا

سرعت تولید محتوا با چت جی پی تی
سرعت تولید محتوا با چت جی پی تی

همان‌طور که در مطلب بالا متوجه شدید، ربات هوشمند چت جی پی تی با یادگیری ماشینی می‌تواند هر موضوعی را به صورت جامع و مطابق با نیاز شما توضیح دهد و تولید محتوای اصولی نیز یکی از کاربردهای این ربات است.

نکته: در استفاده از چت جی پی تی برای تولید محتوا، حتما مطلب نهایی را مطالعه و ادیت کنید چون این ربات هنوز تکامل نیافته و مطمئنا مشکلاتی در نگارش خواهد داشت.

مشکلاتی که در چت جی پی تی وجود داشت، اکنون با انتشار نسخه ChatGPT-4 بهبود یافته و استفاده از چت جی پی تی برای تولید محتوا را در سراسر دنیا گسترش داده است. برای مقایسه جمینای‌(هوش مصنوعی گوگل) و چت جی پی تی کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید