نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس

در این مقاله از انارگیفت شما را با نحوه استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس آشنا خواهیم کرد. به این صورت می‌توانید در هر جا و هر زمان به اجرای بازی‌‌های خود بپردازید.

مایکروسافت در طی سال‌ها ایکس باکس را بروزرسانی کرده است. این شرکت سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را ارتقا داده و از زمان ایکس باکس 360 نیز افزونه فضای ذخیره سازی ابری را در اختیار کاربران قرار داده است. در ادامه به شما می‌گوییم که برای بهبود تجربه بازی خود چگونه از این فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید.

از طرفی سرویس Xbox Live به شما امکان می‌دهد تا به فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس دسترسی داشته باشید و مراحل بازی خود را در سرورهای خود ذخیره کنید. با خرید گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد از انارگیفت مراحل بازی خود را ذخیره کرده و بدون این‌که کنسول خود را به همراه داشته باشید در خانه دوست‌تان به ادامه بازی خود مشغول شوید.

همچنین در صورتی که کنسول شما به هر دلیلی از بین برود، این فضای ذخیره سازی ابری حکم نسخه پشتیبان را دارد و یک جایگزین مناسب برای برنامه‌های پشتیبان‌گیر آنلاین است.

نحوه راه‌اندازی و استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس

اگر کنسول ایکس باکس وان دارید، باید به اکانت ایکس باکس لایو خود وارد شوید و حداقل 514 مگابایت فضای ذخیره سازی ابری نیز داشته باشید تا ذخیره‌های شما با فضای ابری همگام‌سازی شود. اما برای استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس 360 باید آن‌را به صورت دستی تنظیم کرده و بازی‌های را منتقل کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ذخیره‌‌های شما در عین بازی به صورت محلی ذخیره می‌شوند و هنگام خروج از بازی به فضای ابری منتقل خواهند شد. حتی هر زمان که کنسول خود را خاموش کنید، تنها زمانی خاموش می‌شود که فایل‌های ذخیره شده به صورت ایمن در فضای ابری قرار بگیرند.

با این حال اگر در حین بازی ارتباط شما با ایکس باکس لایو قطع شود، تا زمانی‌که دوباره آنلاین نشوید، نمی‌تواند اطلاعات شما را در فضای ابری ذخیره کند. برای مشاهده وضعیت انتقال بازی‌های ذخیره شده به فضای ابری، ابتدا به games & app و سپس به active download بروید.

  1. برای راه‌اندازی فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس، در داشبورد ایکس باکس به settings بروید و سپس system را انتخاب کنید.
راه‌اندازی فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس
راه‌اندازی فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس
  1. در قسمت system تب storage را پیدا کنید. با این کار لیستی از دستگاه‌های ذخیره سازی متصل با cloud saved games به شما نشان داده می‌شود.
در قسمت system تب storage را پیدا کنید
در قسمت system تب storage را پیدا کنید
  1. حال به cloud saved games رفته و enable cloud saved games را انتخاب کنید. با این‌کار یک حافظه پنهان محلی روی کنسول شما ذخیره می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های ذخیره شده را به فضای ابری منتقل کنید. همچنین می‌توانید از طریق کنسول Xbox One خود به فضای ابری Xbox 360 دسترسی پیدا کنید.

مدیریت بازی‌های ذخیره شده در فضای ابری ایکس باکس

با مدیریت درست فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس خود می‌توانید بازی‌های خود را از همان جایی که می‌خواهید، ادامه دهید. علاوه بر این استفاده از فضای ذخیره سازی ابری از حذف ناگهانی بازی و اطلاعات آن در اثر قطع ناگهانی برق جلوگیری می‌کند.

هر زمان که از بازی خارج می‌شوید، ایکس باکس فضای ذخیره سازی ابری شما را همگام‌سازی می‌کند. اما لازم نیست که نگران فضا باشید، زیرا در ایکس باکس وان هر بازی فضای ذخیره سازی مخصوص خود را دارد. همان‌طور که کتابخانه بازی‌های کاربر رشد می‌کند، فضای ابری نیز رشد می‌کند. به طور خلاصه کاربران ایکس باکس وان فضای ابری نامحدودی را برای فایل‌های ذخیره شده در اختیار دارند.

انتقال به فضای ذخیره سازی ابری

وقتی که یک بازی جدید را شروع می‌کنید، از شما می‌پرسد که می‌خواهید بازی را در کجا ذخیره کنید؟ اکنون می‌توانید cloud saved games را به‌عنوان محل ذخیره‌سازی انتخاب کنید. از آن به بعد هر زمان که وارد پروفایل خود می‌شوید و بازی را اجرا می‌کنید، در فضای ابری ذخیره خواهد شد. با این حال برای ذخیره یک بازی موجود در فضای ابری به صورت دستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. داشبورد را باز کرده و به settings سپس system و در نهایت storage بروید.
داشبورد را باز کرده و به settings بروید
داشبورد را باز کرده و به settings بروید
  1. در محل ذخیره فعلی خود روی games کلیک کنید و سپس بازی مورد نظر خود را پیدا کنید.
در محل ذخیره فعلی خود روی games کلیک کنید
در محل ذخیره فعلی خود روی games کلیک کنید
  1. پس از انتخاب بازی روی move یا copy کلیک کرده و cloud saved games را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های بازی را از این‌جا حذف کنید.
cloud saved games را انتخاب کنید
cloud saved games را انتخاب کنید

اجرا بازی‌ها روی یک کنسول دیگر

شما می‌توانید بازی‌های ذخیره شده در فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس را در کنسول دیگری باز کرده و اجرا کنید.

  1. ابتدا در کنسول جدید وارد پروفایل Xbox Live خود شوید. سپس مراحل بالا را تکرار کنید تا cloud saved games را برای این کنسول فعال کنید.
cloud saved games را برای این کنسول فعال کنید
cloud saved games را برای این کنسول فعال کنید
  1. بازی مورد نظر را باز کنید، بلافاصله بازی‌های ذخیره شده شما همگام سازی می‌شود. اگر محل ذخیره سازی را خواست cloud saved games را انتخاب کنید.
cloud saved games را انتخاب کنید
cloud saved games را انتخاب کنید

حذف بازی‌های ذخیره شده

برای حذف ذخیره بازی‌ها، در ایکس باکس 360 به همان‌جایی بروید که فایل را جابه‌جا کردید. اما در ایکس باکس وان باید به منوی my games & apps در صفحه اصلی بروید.

  1. دکمه Xbox را فشار دهید تا راهنما باز شود. سپس در my games & apps به پایین بروید تا بازی مورد نظر را پیدا کنید.
  2. پس از انتخاب بازی دکمه روی منو کنترلر را فشار داده و manage game را انتخاب کنید.
manage game را انتخاب کنید
manage game را انتخاب کنید
  1. در این قسمت گزینه saved data را پیدا کرده و داده‌هایی را که می‌خواهید حذف شوند، انتخاب کنید.
  2. در این قسمت با سه گزینه delete from console، delete everywhere و cancel رو به رو می‌شوید. با انتخاب حذف از کنسول اطلاعات از کنسول حذف شده اما در فضای ابری و سایر دستگاه‌ها باقی می‌ماند. با انتخاب حذف داده‌ها از همه جا، اطلاعات برای همیشه از همه جا پاک می‌شوند. با انتخاب لغو، عملیات کنسل شده و اطلاعات شما دست نخورده باقی می‌ماند.
در این قسمت با سه گزینه delete from console، delete everywhere و cancel رو به رو می‌شوید
در این قسمت با سه گزینه delete from console، delete everywhere و cancel رو به رو می‌شوید

خاموش کردن فضای ذخیره سازی ابری در ایکس باکس

برای غیر فعال کردن فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس وان دو گزینه وجود دارد:

بازگشت به محل ذخیره سازی اصلی

برای این‌کار به settings رفته سپس system را انتخاب کنید و روی storage کلیک کنید. یکی از گزینه‌ها primary storage device خواهد بود، که معمولا هارد دیسک داخلی است.

بازگشت به محل ذخیره سازی اصلی
بازگشت به محل ذخیره سازی اصلی

حذف cloud storage console copy

ابتدا به system items رفته و cloud storage console copy را انتخاب کنید. این گزینه را غیرفعال کنید. در پیامی به شما متذکر می‌شود که با این کار بازی‌های ذخیره شده شما در فضای ابری باقی می‌مانند و همگام‌سازی‌های بعدی با کنسول متوقف خواهند شد. پیام را تایید کنید.

حذف cloud storage console copy
حذف cloud storage console copy

 

مشکلات ذخیره سازی ابری در ایکس باکس

همانند سایر نرم‌افزارها، ممکن است در استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس نیز با مشکلات و خطاهایی روبه رو شوید. در زیر رایج‌ترین خطاها و راه‌کارهای آسان رفع هر کدام را آورده‌ایم.

Game Not Supported

این خطا به این معنی است که بازی مورد نظر برای ذخیره روی سرورهای Xbox Live طراحی نشده است. تنها انتخاب شما استفاده از کش محلی است.

We Couldn’t Sync Your Info With the Cloud

این خطا زمانی که نمی‌توانید به سرورهای Xbox Live متصل شوید، ظاهر می‌شود. به این معنی است که اتصال اینترنت شما مشکل دارد. برای رفع این مشکل تلاش کنید. اگر موفق نشدید با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

Your Cloud Saved Games & the Saved Game Copies on Your Console Are Out of Sync

ایکس باکس وان دو نسخه از بازی‌های ذخیره شده شما را شناسایی کرده است و نمی‌داند از کدام نسخه استفاده کند. شما باید برای کنسول مشخص کنید که از کدام فایل ذخیره شده استفاده کند.

Xbox One Network Problem

این خطا نشان می‌دهد که برخی از مشکلات موجود در تنظیمات Xbox One باعث بروز مشکلات شبکه می‌شود. برای بررسی آن به داشبورد ایکس باکس بروید. سپس settings، all settings، network و network settings را انتخاب کنید. حال دکمه test network را بزنید. در انتها مشکل را به شما نشان می‌دهد.

با فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس در هر جا از بازی خود لذت ببرید

با مطالعه مطلب فوق به با نحوه مدیریت فضای ذخیره سازی ابری ایکس باکس آشنا شدید. به این صورت می‌توانید ادامه بازی خود را از مکان و زمانی دیگر و در کنسولی دیگر ادامه دهید و نهایت لذت را از بازی‌های ایکس باکس خود ببرید. آیا تا کنون بازی‌های ایکس باکس خود را در فضای ابری ذخیره کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید