ویزا کارت مجازی چیست و نحوه استفاده از ویزا کارت مجازی

در دنیای امروزه تقریبا عامه مردم با خریدهای اینترنتی آشنا هستند. همانند خریدهای فیزیکی که با استفاده از کارت‌های عضو شتاب و حضوری صورت می‌گیرند، در خریدهای مجازی از سایت‌های داخلی نیز از کارت‌های مذکور استفاده می‌شود؛ اما برای خرید از سایت‌های خارجی باید از ویزا کارت مجازی بهره برد. ویزا کارت مجازی یک کارت اعتباری متصل به شبکه بانکی بین‌المللی است.

در این مطلب از انارگیفت به معرفی جامع ویزا کارت مجازی و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی ویزا کارت مجازی

به دلیل تحریم‌های حاکم بر ایران، از Visa Card برای خریدهای فیزیکی نمی‌توان استفاده کرد، اما برای دانلود اپلیکیشن‌ها، ثبت نام در کلاس‌های تافل، خرید بازی‌های آنلاین و … بسیار کاربردی است.

لازم به ذکر است که این کارت‌ها در دو نوع مجازی و فیزیکی ارائه می‌شوند و در ایران بیشتر نوع مجازی آن در دسترس است که اطلاعات مربوط به آن بعد از خرید، برای کاربران ارسال می‌شود.

نکته: درست است که ویزا کارت مجازی مختص به یک شرکت چند ملیتی به نام Visa بوده که در اکثر کشورهای جهان قابل استفاده است، اما کاربران ایرانی باید از نرم‌افزار تغییر ریجن استفاده کرده و در آن کشوری غیر از ایران را به عنوان محل سکونت خود معرفی کنند. افراد با خرید ویزا کارت مجازی آمریکا می‌توانند در تمامی فروشگاه‌های جهان معاملات ارزی داشته باشند، زیرا ارز مبدأ بر پایه دلار آمریکا است و در زمان خرید از هر فروشگاهی که با دلار کار می‌کند، کارمزد کسر نمی‌شود.

کاملاً واضح است که این دسته از فروشگاه‌ها بسیار بیشتر از آن‌هایی هستند که با ارزهایی غیر از دلار، مبادلات خود را انجام می‌دهند و بدین ترتیب خرید ویزا کارت مجازی آمریکا برای کاربران بازدهی بالاتری دارند.

معرفی ویزا کارت مجازی
معرفی ویزا کارت مجازی

در برخی از شرکت‌های تهران، ویزاکارت فیزیکی نیز عرضه می‌شوند که طبیعتاً برای صدور آن، هزینه بیشتری از کاربر اخذ می‌گردد. علاوه بر این، برای فعال‌سازی کارت‌های فیزیکی زمان بیشتری نیاز است. بر این اساس می‌توان گفت که استفاده از ویزا کارت مجازی بسیار مقرون به صرفه‌تر از نوع فیزیکی آن است.

انواع ویزا کارت

Visa Card ها در سه نوع وجود دارند که عبارتند از:

  • Debit Card: این نوع کارت‌ها همانند کارت‌های اعتباری داخل کشور عمل می‌کنند و مالک کارت باید علاوه بر یک حساب رسمی در بانک متصل به کارت، موجودی حساب نیز داشته باشد.
  • Credit Card: این کارت توسط شرکت‌های خصوصی، بانک و یا موسسات اعتباری مربوطه صادر می‌شوند. کردیت کارت بر اساس اعتبار شخص مالک، این اجازه را می‌دهد تا به هر میزان که می‌خواهد از فروشگاه‌های مختلف خرید کند و سپس هزینه آن را به صورت قسطی پرداخت نماید. بدین معنی که کاربران با خرید کردیت کارت مجازی می‌توانند به صورت نامحدود تراکنش داشته باشند و بدون کسر وجه از حساب اصلی آن‌ها، به مرور بازپرداخت داشته باشند.
  • Prepaid Card: در ایران بیشتر از این نوع ویزا کارت استفاده می‌شود. این نوع کارت‌ها همانند کارت‌های هدیه بانکی در داخل کشور عمل می‌کنند و قابلیت شارژ مجدد را ندارند؛ بنابراین در زمان خرید باید به اعتبار ویزا کارت مذکور دقت کرد تا در زمان استفاده با مشکل مواجه نشویم.

نکته: ویزا کارت مجازی با مستر کارت مجازی متفاوت است، اما هر دو برای خریدهای بین المللی و آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در مطلبی به مقایسه ویزا کارت و مستر کارت پرداختیم که می‌توانید با کلیک بر روی لینک مذکور آن را مطالعه کنید.

مزایای خرید Visa Card

  • امکان دسترسی به ریزتراکنش‌های روزانه
  • صدور سریع کارت
  • اگر بیش‌تر از یک ماه تا پایان تاریخ انقضای کارت باقی مانده باشد، می‌توان مبلغ باقی مانده در کارت را با کسر کارمزد، نقد کرد.
  • امکان برخورداری از ۵ کارت فعال به صورت همزمان!

استفاده از ویزا کارت مجازی آمریکا

پس از خرید کارت مذکور، اطلاعات زیر برای شما فرستاده می‌شود:

  1. تاریخ انقضای کارت که تحت عنوان expire date و یا valid through date برای شما ارسال می‌شود.
  2. شماره ۱۶ رقمی کارت که با عنوان digits card number در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  3. کد سه رقمی که با عناوینی مانند CVV2، CCv2، Security code، CID و یا card verification value شناخته می‌شود.

نحوه خرید با ویزا کارت

پس از خرید این کارت می‌توانید به سایت فروشگاهی دلخواه خود مراجعه کنید و پس از انتخاب محصولات مورد نظر، به صفحه پرداخت بروید.

  1. در این صفحه باید نوع پرداخت خود را از میان گزینه‌هایی مانند PayPal، Skrill، Visa و غیره انتخاب کنید. در این‌جا باید بر روی گزینه Visa گلیگ گنید.
انتخاب روش پرداخت
انتخاب روش پرداخت
  1. در مرحله دوم، در قسمت Select Payment Method اطلاعات درخواستی را وارد نمایید. در این بخش باید برخی از مشخصات ویزا کارت خریداری شده را تایپ کنید.
درج اطلاعات مربوط به ویزاکارت در قسمت مورد نظر
درج اطلاعات مربوط به ویزاکارت در قسمت مورد نظر
  1. بعد از درج اطلاعات مربوطه، برای تکمیل مراحل خرید خود بر روی گزینه Make Payment ضربه بزنید.
  2. پس از اتمام خرید، اگر به صفحه Downloads در اکانت خود مراجعه کنید، محصول خریداری شده را مشاهده خواهید کرد.

نکته: کاربران ایرانی در زمان خریدویزا کارت مجازی، باید کشور خود را مطابق با کشور تعیین شده در زمان استفاده از نرم‌افزار تغییر آی پی تعریف کنند و در خریدهای بعدی نیز از همان کشور ثابت (به طور مثال امارات) استفاده کنند، زیرا در صورت تغییر مداوم کشور محل سکونت، توسط سیستم هوشمند مربوطه شناسایی می‌شوند و حساب ویزا کارت آن‌ها مسدود خواهد شد.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید