بهترین بازی های اپل آرکید که باید حتما یک بار تجربه کنید! – بخش اول

این روزها بازی‌های موبایلی، به دلیل سهولت در استفاده، بیش از پیش در میان گیمرها محبوبیت دارند. بعد از محبوبیت زیاد بازی‌هایی مانند پابجی و کالاف دیوتی، شرکت‌ها در این زمینه خلاقیت و تلاش بسیاری نشان دادند. به‌ عنوان مثال تولیدات سخت‌افزاری مانند عرضه انواع گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ و یا خدمات نرم‌افزاری مانند سرویس Apple Arcade از جمله این محصولات جدید می‌باشد. اپل آرکید سرویس اشتراکی است که به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های مختلفی را بدون خریدهای درون برنامه‌ای و تبلیغات انجام دهید. در ادامه‌ی این مطلب از انارگیفت، به معرفی بهترین بازی های اپل آرکید در سال 2022 می‌پردازیم.

پیش از این‌ که به بررسی بازی‌ها بپردازیم، به این نکته توجه کنید که اپل آرکید یک سرویس مبتنی بر اشتراک است. با خرید اشتراک اپل آرکید از انارگیفت و داشتن دستگاه سازگار با این پلتفرم (حداقل iOS 13 یا iPadOS 13 و tvOS 13) می‌توانید هر تعداد بازی را که می‌خواهید دانلود کرده و بدون تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای، از بازی لذت ببرید.

معرفی بهترین بازی های اپل آرکید

برای آسان‌تر شدن کار شما، این لیست را به دسته‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم تا شما بسته به علاقه و سبک خود، بازی‌ دلخواه را به راحتی پیدا کنید. در بخش اول، با معرفی بهترین بازی های اکشن، استراتژیک و مسابقه‌ای با ما همراه باشید.

بهترین بازی‌های اکشن اپل آرکید

اگر به دنبال هیجان زیاد هستید، بهترین بازی‌های اکشن اپل آرکید را در لیست زیر مشاهده کنید.

The Pathless

معرفی بازی The Pathless
معرفی بازی The Pathless

این بازی که با همکاری استودیو Annapurna Interactive سازنده بازی‌‌هایی مانند Giant Squid و Abzu ساخته شده است، عناصر اکشن و ماجراجویانه را با پس زمینه‌ای زیبا ترکیب می‌کند. شما به‌ عنوان یک شکارچی و استاد تیراندازی با کمان، به جزیره‌ای سفر می‌کنید تا آن را از دست نفرین تاریکی نجات دهید.

در The Pathless شما با کمک یک عقاب و کمان، باید ارواح خبیث را شکار کنید و در طبیعتی زیبا به کشف اسرار درون جزیره بپردازید. اگر به دنبال یک بازی اکشن می‌گردید، The Pathless در صدر لیست ما قرار دارد.

ویژگی‌ها: محیط‌های جذاب و نفس گیر، بازی داستان محور

Exit the Gungeon

معرفی بازی Exit the Gungeon
معرفی بازی Exit the Gungeon

بازی Exit the Gungeon یک اسپین آف از ماجراجویی ناموفق Gungeoneers است. این بازی از سیاه چاله‌های پشت سر هم تشکیل شده و داستان خاصی ندارد؛ بدین معنی که مانند بازی‌‌های کلاسیک باید در سیاه چاله‌ای تو در تو حرکت کنید و انواع دشمنان، غول‌ها و هر چیزی که می‌بینید را نابود کنید.

ویژگی‌ها: سبک کلاسیک، صداگذاری جذاب و گیم پلی روان

Lego Brawls

معرفی بازی Lego Brawls
معرفی بازی Lego Brawls

بازی Lego Brawls توسط The Lego Group منتشر شده و یک بازی اکشن دیوانه‌کننده است که می‌توانید به‌طور گروهی با دوستان خود بازی کنید! با یک تیم چهار نفره با قدرت‌های مختلفی که کاملاً تصادفی ظاهر می‌شوند از منطقه‌ی خود دفاع می‌کنید.

 اگر در Lego Brawls بمیرید، مجددا اسپین می‌شوید و به بازی باز می‌گردید تا زمانی که تایمر تمام شود. علاوه بر این، می‌توانید شخصیت لگوی خود را با تجهیزات و لوازم آرایشی سفارشی کنید. در مجموع، Lego Brawls یک بازی اکشن سرگرم‌کننده و گروهی برای اوقات فراغت شماست.

ویژگی‌ها: کنترل‌های آسان، مناسب بازی در جمع دوستان، سفارشی‌سازی کاراکترها و جوایز هفتگی

Butter Royale

معرفی بازی Butter Royale
معرفی بازی Butter Royale

بازی Butter Royale یکی از بهترین بازی های اپل آرکید است که به‌صورت آنلاین اجرا می‌شود؛ این بازی در واقع یک بتل رویال آنلاین است که در آن با 32 بازیکن دیگر مبارزه می‌کنید تا به‌ عنوان آخرین نفر زنده بمانید و پیروز شوید. با این تفاوت که باید به‌جای شلیک گلوله برای از بین بردن حریفان، مواد غذایی مختلف را به سمت حریفان شلیک کنید.

بازی را از یک نقطه از نقشه و تنها با یک سلاح سرد شروع می‌کنید. باید به دنبال اسلحه‌های خوراکی بگردید و بازیکنان دیگر را حذف کنید. همچنین باید سپر و بسته‌های سلامتی را که در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند، جمع‌آوری کنید. Butter Royale یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های اپل آرکید است.

ویژگی‌ها: رابط کاربری فوق‌العاده سرگرم‌کننده، کنترل‌های آسان، صفحه نمایش یکپارچه، مناسب بازی در جمع دوستان و مهمانی

Spongebob Squarepants: Patty Pursuit

معرفی بازی Spongebob Squarepants: Patty Pursuit
معرفی بازی Spongebob Squarepants: Patty Pursuit

 

در Spongebob Squarepants: Patty Pursuit شما در نقش باب اسفنجی ظاهر می‌شوید و باید دشمن همیشگی، پلانگتون را در شهر زیر آب Bikini Bottom تعقیب کنید. پلانگتون مجددا فرمول مخفی آقای خرچنگ را دزدیده است و این وظیفه باب اسفنجی و دوستانش است که آن را پس بگیرند.

در این بازی پرچالش و سرگرم‌کننده‌، می‌توانید بپرید، مثل یک آهن سنگین به زمین بیفتید و دلقک‌های شیطانی و ربات‌های پلانگون را از بین ببرید. علاوه بر این، منتظر باشید که رفیق‌های همیشگی شما یعنی پاتریک و اختاپوس در بازی به کمک شما بیایند.

ویژگی‌ها: شخصیت‌های آشنا، لول‌های چالشی، جلوه‌های صوتی فوق‌العاده سرگرم‌کننده به همراه موسیقی متن اصلی باب اسفنجی، چک پوینت‌های درون بازی که پیشرفت شما را در یک سطح ذخیره می‌کنند.

بهترین بازی‌های استراتژیک اپل آرکید

در زیر بهترین بازی‌های استراتژیک اپل آرکید را برای بازیکنانی که عاشق برنامه‌ریزی برای هر حرکت خود هستند، لیست کرده‌ایم.

Outlanders

معرفی بازی Outlanders
معرفی بازی Outlanders

Outlanders یک بازی شهر سازی است که ممکن است گیمرهای کهنه کار را به یاد Age of Empires بیندازد. گرچه به اندازه AOE جذاب نیست، اما یک بازی استراتژیک است که با داستانی سبک و فضایی آرام ترکیب شده است.

در Outlanders، شما در نقش رهبر گروهی از مردم هستید که در حال ساخت یک شهر هستند. با این حال کار شما آسان نیست. چون به‌ عنوان یک رهبر، وظیفه شما مدیریت منابع و اطمینان از رونق شهر است. از آن‌جایی که هر تصمیم شما، مستقیما بر شهر شما و مردم آن تاثیر می‌گذارد، باید رویکرد خود را به صورت استراتژیک برنامه‌ریزی کنید.

ویژگی‌های کلیدی: لول‌‌های مختلف، داستان‌سرایی سبک همراه با استراتژیک، تنوع زیاد ساختمان‌ها

Manifold Garden

معرفی بازی Manifold Garden
معرفی بازی Manifold Garden

منیفولد گاردن یک بازی پازلی استراتژیک است که باعث می‌شود دوباره جاذبه را کشف کنید. Manifold Garden در دنیایی که قوانین فیزیک متفاوتی دارد، معماهای مختلفی را به بازیکنان ارائه می‌کند و گیمرها باید آن را تا قبل از باز شدن قفل مرحله بعدی حل کنند.

برای این‌کار باید بلوک‌های رنگی را پیدا کرده و روی درها قرار دهید. در نهایت، رویکرد شما برای رسیدن به آن‌ها، به تصمیمات شما بستگی دارد. می‌توانید کف‌ها را به دیوار تبدیل کنید، روی سقف راه بروید و کل معماری را تغییر دهید تا به مرحله بعد برسید. Manifold Garden را بازی کنید تا ذهن‌ و خلاقیت خود را به چالش بکشید.

ویژگی‌ها: معماری پیچیده و زیبا، مراحل ذهنی و فکری دشوار، طراحی جذاب بصری

Operator 41

معرفی بازی Operator 41
معرفی بازی Operator 41

اپراتور 41 یک بازی ترکیبی استراتژیک و هیجان انگیز است. در Operator 41، شما در نقش یک اپراتور هستید که وظیفه دارید برای انتقال اطلاعات حیاتی به تلفن دسترسی داشته باشید. در این مسیر، نگهبان‌هایی وجود دارند که در سر راه ایستاده‌اند و دوربین‌های امنیتی نیز شما را زیر نظر دارند.

شما باید راه خود را با یک رویکرد استراتژیک در هر سطح پیدا کنید. برای پرت کردن حواس نگهبانان یا از بین بردن آن‌ها اشیا را پرتاب کنید، از دید دوربین مخفی شوید و ساکت بمانید. اپراتور 41 در محیطی جذاب ارائه می‌شود و از سبک فیلم‌های جاسوسی دهه 1960 الهام گرفته است. این بازی توسط یک طراح جوان برنده جایزه بفتا طراحی شده است.

ویژگی‌ها: ترکیب منابع استراتژی و مخفی کاری، جلوه‌های بصری جاسوسی کلاسیک، نیاز به برنامه‌ریزی و استراتژی

Mini Motorways

معرفی بازی مینی موتور وی
معرفی بازی مینی موتور وی

قطعا Mini Motorways به‌ عنوان یکی از بهترین بازی های اپل آرکید است که جنبه استراتژیک دارد. رابط کاربری مینیمال، صداهای آرامش‌بخش و حرکت ماشین‌های کوچک در جاده‌ای که می‌سازید، همگی حس آرامش را به شما می‌دهند. این بازی ذهن شما را به بهترین شکل ممکن به چالش می‌کشد، زیرا باید بر روی طراحی و ساخت یک شبکه جاده‌ای کارآمد برای یک شهر کوچک تمرکز کنید.

یک صفحه بوم مانند طراحی، به شما داده می‌شود که هر از چند گاهی ساختمان‌های مبدا و مقصد روی آن ظاهر می‌شوند. وظیفه شما این است که ساختمان‌های رنگی مبدا را با ساختمان‌های هم رنگ‌ در مقصد متصل کنید. به همین سادگی!

ویژگی‌ها: رابط کاربری ساده، جلوه‌های صوتی آرامش‌بخش، پشتیبانی از Night/Dark Mode، بهبود توانایی طراحی و برنامه‌ریزی

Decoherence

معرفی باز یDecoherence
معرفی بازی Decoherence

اگر به بازی‌های رباتیک و استراتژی علاقه‌مند هستید، Decoherence همان بازی است که باید در Apple Arcade به سراغش بروید. در این بازی با ترکیب ساخت ربات و استراتژی باید حریفان خود را شکست دهید. شما تعدادی ربات از پیش ساخته شده دارید که از انرژی استفاده می‌کنند.

باید با استفاده از انرژی محدود، به طراحی و ساخت ربات‌ها بپردازید، با استراتژی و دستورات موجود، مرکز فرماندهی ربات‌های دشمن را تصرف کرده و همه آن‌ها را نابود کنید.

ویژگی‌ها: بازی استراتژی سریع، جلوه‌های صوتی قوی

بهترین بازی‌های مسابقه‌ای اپل آرکید

اگر اهل بازی‌های مسابقه‌ای، رقابتی و سرعتی هستید، لیست بهترین بازی‌های ریسینگ اپل آرکید را در زیر بررسی کنید.

Super Impossible Road

معرفی بازی Super Impossible Road
معرفی بازی Super Impossible Road

بازی Super Impossible Road یک بازی مسابقه‌ای و سرعتی است که باید در میان مسیر‌های پر پیچ و خم و از درون دروازه‌های مختلف عبور کرده و سرعت خود را کم نکنید. برای کنترل گوی، کافی است که گوشی را به چپ و راست بچرخانید. در این مسیر پر خطر باید با ربات‌هایی که به شما حمله می‌کنند و یا سایر بازیکنان، رقابت کنید.

پیچ و خم‌هایی که به طور ناگهانی در مسیر ظاهر می‌شوند به شدت بازی را هیجان‌انگیز می‌کنند. نحوه امتیازگیری در این بازی، به حرکات شما بستگی دارد. با هر حرکت و پرش می‌توانید امتیاز کسب کنید.

ویژگی‌ها: گیم پلی عالی، هیجان بالا

Warp Drive

معرفی بازی Warp Drive
معرفی بازی Warp Drive

Warp Drive یکی از بهترین بازی های اپل آرکید در سبک بازی مسابقه‌ای است که با روشی کاملا جدید در رانندگی، باید به سرعت مسیرها و میان‌برها را در اطراف پیدا کنید. ماشین خود را در سرعت بالا کنترل کنید، مجهز شوید و برای آزمایش مهارت و خلاقیت خود، وارد یک سری مسابقات سرعتی شوید.

در Warp Drive می‌توانید روی سقف حرکت کنید، از دره‌های عظیم بپرید، رقیبان را پشت سر بگذارید تا به‌ عنوان اولین نفر از خط پایان عبور کنید.

برای ارتقای سرعت خود، کریستال‌های Warp را در جاده پیدا کنید، با دریفت درست هنگام پیچ جاده، حریفان را از مسیر خارج کنید. با استفاده از اعتباری که از مسابقات خود کسب می‌کنید، می‌توانید ماشین خود را سفارشی کنید و ارتقا دهید.

ویژگی‌ها: مسابقه‌ای سرعتی، رنگ‌بندی و طراحی جذاب و منحصر به فرد، پشتیبانی از کنترلرهای سازگار

Sonic Racing

معرفی بازی Sonic Racing
معرفی بازی Sonic Racing

اگر به دنبال یک بازی مسابقه‌ای و رقابتی در اپل آرکید هستید، Sonic Racing یک پیشنهاد خوب برای شماست. بازیکنان می‌توانند یکی از 15 شخصیت موجود در دنیای سونیک را برای رانندگی در ریسینگ سرعتی انتخاب کنند. همچنین می‌توانید تیمی از شخصیت‌های مختلف تشکیل دهید و از توانایی‌های منحصر به فرد یکدیگر برای شکست تیم رقیب استفاده کنید.

این بازی در دو حالت حالت تک‌نفره و مولتی پلیر ارائه می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید با بازیکنانی از سرتاسر دنیا به بازی و رقابت بپردازید.

ویژگی‌ها: امکان انتخاب هریک از شخصیت‌های دنیای سونیک، توانایی‌های منحصر به فرد هر شخصیت، پاورآپ‌های قابل ارتقا

Agent Intercept

معرفی بازی Agent Intercept
معرفی بازی Agent Intercept

Agent Intercept یک بازی مسابقه‌ای مبتنی بر داستان است که درآن به‌ عنوان یک مامور مخفی، در حال رانندگی با یک ماشین خاص به نام Sceptre هستید. در این بازی باید روی زمین‌های ناهموار رانندگی کرده و از موانع عبور کنید و دشمنان را با استفاده از ابزار و پاور آپ‌ها از بین ببرید.

اگر به دنبال یک بازی مسابقه‌ای و داستانی هستید که در آن به جای بازیکنان آنلاین، با زمان مسابقه می‌دهید، Agent Intercept بهترین انتخاب برای شماست.

ویژگی‌ها: ماموریت‌ها و اهداف مبتنی بر داستان، جلوه‌های بصری سینمایی، کنترل‌های آسان

Chameleon Run+

معرفی بازی Chameleon Run+
معرفی بازی Chameleon Run+

همیشه برای رسیدن به سرعتی سرسام آور به ماشین نیاز نیست. Chameleon Run+ یک بازی خاص و چالش برانگیز است و شما به‌ عنوان یک بازیکن پیاده وظیفه دارید که از روی سطوح مختلف با پریدن و دویدن و جابه‌جا شدن، از موانع عبور کنید و به انتهای مسیر برسید.

در عین حال باید رنگ خود را مطابق با زمینی که روی آن در حال دویدن هستید، تغییر دهید در غیر این صورت شکست می‌خورید. Chameleon Run که در ابتدا به‌ عنوان یک بازی پولی در دسترس بود، اکنون در اپل آرکید ارائه می‌شود.

ویژگی‌ها: مسابقه دوندگی، مکانیک حرکت جذاب، کنترل‌های ساده

برای مطالعه بخش دوم معرفی بهترین بازی های اپل آرکید بر روی لینک کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید