راهنمای بازی لیگ آف لجندز؛ صفر تا صد برای مبتدیان

بازی League of Legends از سال 2009 در دسترس گیمرها قرار گرفت. با این حال، اگر شما برای اولین بار می‌خواهید این بازی آنلاین چند نفره را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب از انارگیفت با ما همراه باشید تا با ترفندهای لیگ آف لجندز به طور کامل آشنا شوید.

راهنمای LOL

لیگ آف لجندز یک بازی MOBA است که در آن دو تیم متشکل از افراد مختلف، بر سر مدیریت یک نقشه با هم مبارزه می‌کنند. بنابراین، برای این که بدانید بازی لیگ آف لجندز چگونه انجام می‌شود؟، باید نقشه اصلی Summoner’s Rift را بشناسید.

برای تهیه سلاح به ریوت پوینت و برای خرید ریوت پوینت به خرید گیفت کارت لیگ آف لجندز نیاز دارید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه انارگیفت سری بزنید و این گیفت کارت را تهیه کنید.

ترفندهای لیگ آف لجندز
ترفندهای لیگ آف لجندز

تجزیه تحلیل Summoner’s Rift

در نقشه مذکور با سه منطقه مختلف به شرح زیر روبه‌رو خواهید شد:

Nexus‌(روابط)، lanes‌(خطوط) و jungle‌(جنگل)

Nexus

در همان ابتدای بازی در منطقه‌ای به نام Nexus تخم ریزی می‌کنید و در روند بازی باید سعی کنید تا به این منطقه در سمت دشمن برسید و آن را از بین ببرید. نام Nexus از کره چرخشی احاطه شده به وسیله دو برج، گرفته شده است و گاهی با نام‌های خانه و یا فروشگاه نیز شناخته می‌شود.

Lanes

گیمرها در بازی League of Legends به دو تیم ۵ نفره تقسیم می‌شوند و در حین بازی در سه مسیر‌(Lanes) قرار می‌گیرند. خطوط بازی مذکور با نام‌های بالا، وسط و پایین یا bot شناخته می‌شوند. در هر خط، دو برج وجود دارد که بازیکنان دشمن به محض رسیدن به زیر آن برج‌ها، موظف به نابود کردن آن‌ها هستند.

در زمان بازی، یک نفر در مسیر بالا، یک نفر در مسیر وسط و دو نفر در مسیر پایینی هستند.

خطوط League Of Legends
خطوط League Of Legends

jungle

یک نفر باقی‌مانده بیشتر در منطقه Jungle‌(جنگل) بازی می‌کند. جنگل به‌عنوان مهم‌ترین بخش بازی لیگ آف لجندز شناخته می‌شود که چند هدف در آن وجود دارد و عبور از مراحل آن دشوار است.

به عنوان یکی از ترفندهای لیگ آف لجندز، باید بدانید که اهداف همان چیزهایی هستند که مزیت‌هایی برای شما دارند و هیچ کشت و کشتاری در آن نیست. سه هدف مهم موجود در جنگل عبارتند از Dragon، Baron Nashor و Rift Herald.

از آن جایی که بازی لیگ آف لجندز از طریق اهداف برنده می‌شود، تمامی اعضای یک تیم باید برای رسیدن به اهداف تلاش کنند.

راهنمای بازی لیگ آف لجندز
راهنمای بازی لیگ آف لجندز

خطوط، کاراکترها و قهرمانان

یکی از بخش‌های راهنمای بازی لیگ آف لجندز، شناسایی کاراکترهای بازی و عملکرد آن‌ها است.

نکته: هر بازیکن با کاراکتری منحصربه‌فرد وارد بازی می‌شود که متناسب با خطی است که در آن قرار می‌گیرد. البته، گاهی استثناهایی نیز وجود دارد.

خط بالا برای افرادی است که در نقش سپر برای دیگر اعضای تیم ظاهر می‌شوند. تانک‌ها و شخصیت‌های تیره در این خط بازی خواهند کرد. بنابراین، Garen به عنوان یک مبتدی خوب در خط بالا شناخته می‌شود که هم ارزان قیمت و هم آسان است.

قاتلان و جادوگرها بیشتر در خط میانی بازی می‌کنند. آن‌ها سعی دارند تا در یک لحظه، آسیب‌های زیادی به دشمن وارد کنند. کاراکترهایی که در این خط بازی می‌کنند باید مواظب سلامتی خود باشند و ایمن‌تر از شخصیت‌های اصلی بازی گام بردارند. شخصیت‌هایی مانند Ahri، Zed و Malzahar از جمله بهترین شخصیت‌های آغازین این خط هستند.

در خط پایین می‌توان یکی از دو نقش ADC و یا پشتیبان را بر عهده گرفت. این دو کاراکتر سلامتی زیادی ندارند، اما می‌توانند بیشترین آسیب‌ها را به تیم دشمن وارد کنند. لازم به ذکر است که ADC همان توپ‌های شیشه‌ای هستند که در تلاش هستند تا از راه دور، میله‌های سلامتی دشمن را کاهش دهند. Ashe و Jinx به عنوان دو نقش مهم مبتدی در کاراکتر ADC شناخته می‌شوند.

از طرفی، پشتیبان به ADC کمک می‌کند تا تیم را به پیروزی برساند. این افراد در بیهوش کردن دشمن، بهبود هم تیمی‌ها و یا شفای آن‌ها مهارت کافی دارند. از جمله کاراکترهای محبوب این بخش عبارتند از Soraka، Sona و Yuumi.

در نهایت، جنگل که بازیکن پنجم در آن حضور دارد. او معمولاً وظیفه دارد تا موجودات داخل جنگل را بکشد، اما باید حواسش به مسیرهای دیگر درون جنگل باشد تا از طریق پریدن در آن‌ها، دشمن ضعیف و یا نیرومند را شکست دهد و تیم خود را به پیروزی نزدیک کند.

لازم به ذکر است که جنگلبان مسئول برنامه ریزی برای پیروزی تیم است. این وظیفه جنگلبان است که وسیله‌ای برای حمل Dragon و یا Rift Herald در زمان بیداری مهیا کند. گرچه جنگل یک منطقه بسیار دشوار برای شروع بازی است، اما کاراکترهایی مانند Master Yi و Warwick به خوبی از پس آن بر می‌آیند.

گرفتن منطقه Nexus دشمن
گرفتن منطقه Nexus دشمن

راهنمای بازی LOL برای پیروزی

برای پیروزی در بازی لیگ آف لجندز باید Nexus دشمن را از بین برد. این منطقه دارای دو برج است که ۳ بازدارنده از آن و سه محافظ نیز از این سه بازدارنده محافظت می‌کنند. هر خط در بازی به پایگاه دشمن می‌رسد و برج‌ها و بازدارنده‌ها از آن دفاع می‌کنند.

به عنوان یکی از ترفندهای لیگ آف لجندز، از بین رفتن یک بازدارنده به پیروزی تیم کمک می‌کند. برای از بین بردن حداقل یک بازدارنده، ابتدا باید برج‌های محافظ را نابود کرد. همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، در مسیر رسیدن به پایگاه دشمن هم دو برج وجود دارد که آن‌ها نیز باید نابود شوند.

نکته: گرچه در این بازی کشتن به معنای پیروزی نیست، اما کشتار بیشتر حریفان به ضعیف شدن آن‌ها منجر می‌شود و احتمال شکست آن‌ها بالاتر می‌رود.

مسئولیت جنگلبان در بازی لیگ آف لجندز
مسئولیت جنگلبان در بازی لیگ آف لجندز

لول‌های بازی لیگ آف لجندز

  • گرچه هیچ یک از مراحل بازی مذکور سخت نیست، اما زمان‌بر است. به طور مثال، در زمان شروع بازی باید با کشتن مینیون‌ها و بازیکنان دشمن، طلا و تجربه بالایی به دست آورد که در رسیدن به پیروزی به ما کمک می‌کند.
  • در طول مرحله اول بازی که در خط مربوط به کاراکتر خود قرار گرفتید تنها باید سعی کنید از حریفان جلوتر بمانید و اولین برج را فتح کنید. در این میان ممکن است از سمت جنگلبان به شما کمکی برسد، اما در نهایت این شما هستید که باید مسیر خود را با پیروزی به پایان برسانید.
  • بعد از این که اولین مرحله یعنی Laning را به پایان رساندید و یکی از برج‌های حریف را فتح کردید و یا این که حریف یکی از برج‌های شما را گرفت، باید به کمک دوستان هم تیمی خود بروید و مبارزه یک به یک را به مبارزه دو به یک تبدیل کرده و یا حتی به جنگلبان در رسیدن به اهداف کمک کنید.

انتخاب هر یک از تصمیمات بالا برای کمک به هم تیمی‌ها، کاملاً به شرایط موجود بستگی دارد. در هر صورت شما نباید کنترل خط خود را از دست بدهید و دشمن، برج و خط شما را تسخیر کند.

  • پس از گذر از مراحل بالا، بهترین کار مبارزه تیمی است و هر تیم باید با استفاده از پینگ بازی و چت درون بازی، به کمک یکدیگر، دشمن را شکست دهند. بنابراین، یکی دیگر از ترفندهای لیگ آف لجندز، به کار گیری قدرت کاراکتر خود در همکاری با دیگر هم تیمی‌ها است.

طلا و آیتم

کسب طلا و خرید آیتم‌های مبارزه در بازی لیگ آف لجندز
کسب طلا و خرید آیتم‌های مبارزه در بازی لیگ آف لجندز

به دست آوردن طلا و ارز و در نتیجه خرید اقلام از دست رفته مربوط به منطقه تخم ریزی، یکی از ترفندهای لیگ آف لجندز برای رسیدن به پیروزی در بازی است. بدین معنی که شما با گذر زمان و یا حتی کشتن مینیون‌ها در مرحله اول Laning، طلا به دست می‌آورید و در نهایت پیروز بازی خواهید شد.

بدیهی است که هر کاراکتر یک خط و یک سری آیتم مختص به خود را دارد. شناخت آیتم‌ها و استفاده درست از آن‌ها در حین بازی LOL، آمار شما را افزایش داده و در نتیجه مسیر رسیدن به پیروزی را هموارتر می‌کند.

در خرید آیتم‌ها باید دقت کنید. به‌طور مثال، اگر در حال بازی با یک ADC هستید و جادوگر دشمن شما را از بین می‌برد، خرید آیتم Quicksilver Sash به شما کمک خواهد کرد تا مقاومت AP خود را تقویت کنید. از طرفی دیگر، اگر در حال بازی با یک قهرمان تانک هستید، خرید Spirit Visage به افزایش مقاومت جادویی شما کمک خواهد کرد.

بنابراین یکی از ترفندهای لیگ آف لجندز، انتخاب آیتم مناسب برای شرایط پیش رو است. در بسیاری از مواقع، خود بازی، دلیل انتخاب آیتم مورد نظر را برای شما شفاف سازی می‌کند و این شما هستید که در نهایت تصمیم به خرید آن آیتم می‌گیرید یا خلاف آن عمل می‌کنید.

به‌کارگیری ترفندهای لیگ آف لجندز

ما سعی کردیم در مطلب بالا، مهم‌ترین ترفندهای لیگ آف لجندز را برای شما بگوییم. امیدواریم بتوانید به عنوان یک مبتدی در بازی پیروز شوید و حریفان خود را شکست دهید. اگر تجربه‌ای متفاوت در بازی League of Legends دارید، خوشحال می‌شویم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با نحوه کار با گیفت کارت لیگ آف لجندز کلیک کنید.

شاید دوست داشته باشید
پیام بگذارید